گسترش زیست‌بوم دانش‌بنیان؛ برج نوآوری مروارید خلیج فارس در بوشهر افتتاح می‌شود

گسترش زیست‌بوم دانش‌بنیان؛ برج نوآوری مروارید خلیج فارس در بوشهر افتتاح می‌شود

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برج «نوآوری مروارید خلیج فارس» در استان بوشهر با حمایت معاونت علمی و فناوری و با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان تاسیس شده است. این مرکز، قرار است میزبان شرکت های دانش بنیان و فناور این استان باشد. کارخانه های نوآوری بازیگرانی تاثیر گذار در حوزه اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی هستند که مفهوم نوینی را از هم‌افزآیی برای فعالان زیست بوم نوآوری با خود به همراه آورده اند. کارخانه‌های نوآوری محل تجمع شرکت های نوپای دانش بنیان است و خدمات مورد نیاز و مرتبط با آنها نیز بصورت متمرکز در کنار آنها عرضه می شود.

گفتگو با فعالان دانش بنیان و فناور

پارک علم و فناوری استان بوشهر نیز با حضور سورنا ستاری از ساختمان جدید خود رونمایی می‌کند. معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین در این سفر از نمایشگاه شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در این پارک بازدید می‌کند و با مدیران و نمایندگان این شرکت‌ها گفتگو خواهد کرد.

بازدید از نمایشگاه استارتاپ‌های مرکز رشد دشتستان، بازدید از نمایشگاه شرکت های فناور و استارتاپ‌های مرکز رشد کنگان و مرکز رشد دشتی نیز بخش دیگر از برنامه های این سفر را شامل می‌شود.

وی همچنین به همراه استاندار و مدیران استان در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید حضور خواهد یافت تا مسائل مربوط به زیست بوم اقتصاد دانش بنیان این استان را مورد بررسی قرار دهد.

علاوه بر افتتاح برج نوآوری، در این سفر از چند طرح و محصول فناورانه دیگر در حوزه های مختلفی مانند اینترنت اشیا بهره برداری می‌شود. عملیات اجرایی گلخانه ساحلی (دیندارلو) نیز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، آغاز می‌شود.

بازدید از شرکت های فعال در حوزه تولید محصولات مورد استفاده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا نیز بخش دیگری از برنامه های کاری وی در سفر به جنوب کشور را در بر می‌گیرد.

پایان پیام/۳۳

اخبار مرتبط:

تفاهم نامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت امضا شد

طرح حمایت از تولید تجهیزات پزشکی سرمایه ای (دستگاه) در داخل کشور

سورنا ستاری: دوران خام فروشی نفت در دنیا به اتمام رسیده است

ستاری: بزرگترین خیانت به کشور، غفلت از ارزش افزوده نفت است

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات