برای توسعه زیست‌فناوری دریا همه ظرفیت‌های علمی کشور به میدان می‌آیند

برای توسعه زیست‌فناوری دریا همه ظرفیت‌های علمی کشور به میدان می‌آیند

روند پیشرفت زیست‌فناوری دریا در ایران با کمک دانش‌بنیان‌ها و شتاب‌دهنده‌ها سرعت گرفته است. حرکتی که با هدف ایجاد بستر لازم برای بهره‌وری اقتصادی از محصولات زیست‌فناوری دریا آغاز شده و به ارتقای دانش و توسعه فرهنگ این حوزه علمی برای کسب ثروت و رفاه عمومی می‌انجامد.

به گفته محمد پورکاظمی رییس کارگروه زیست‌فناوری دریای ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه این صنعت دریایی در کشور با حمایت از برنامه‌ها و اولویت‌های زیست‌فناوری دریا در کشور و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه پیگیری می‌شود.

«تدوین نقشه راه توسعه حوزه زیست‌فناوری دریا»، «ظرفیت‌سنجی و اولویت‌بندی موجودات دریازی پتانسیل‌دار در این عرصه علمی» و «تهیه بسته‌های حمایتی و تشویقی برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید در این حوزه» از جمله اولویت‌های تعیین شده برای توسعه زیست‌فناوری دریا در کشور است.

آن‌طور که رییس کارگروه زیست‌فناوری دریای ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، می‌گوید: «حمایت و تشویق بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان برای ورود ترکیبات زیست‌فناورانه دریایی به بازار»، «استفاده از ترکیبات زیست‌فناورانه دریایی در صنایع و ظرفیت‌سنجی نیاز کشور به محصولات زیست‌فناورانه دریایی در صنایع دارویی، غذایی، پزشکی و انرژی» از جمله اقدامات در نظر گرفته شده در این کارگروه در سال جاری است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۳

اخبار مرتبط:

پیشرفت زیست فناوری دریایی در کشورهای درحال توسعه

زیست‌فناوری دریایی یکی از پردرآمدترین حوزه‌های صنایع دریایی است

زیست‌ فناوری دریایی ظرفیتی بی ‌نظیر

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات