برگزاری کارگاه "مستر کلاس کارگردانی سینما" در پارک علم و فناوری کردستان

برگزاری کارگاه "مستر کلاس کارگردانی سینما" در پارک علم و فناوری کردستان

"مسترکلاس کارگردانی سینما" به همت شرکت رسانه آونگ نگاره (کوردمی) و با همکاری پارک علم و فناوری کردستان در روزهای ۶ الی ۸ خردادماه در سالن رویداد پارک علم و فناوری برگزار می‌شود.

این مسترکلاس با تدریس جمیل رستمی کارگردان برجسته کشور و کارگردان فیلمهای موفق "ژانی گه‌ل" و "مرثیه برف" برای فارغ‌التحصیلان رشته های کارگردانی و سینما در قالب طرح تکاپو برگزار می شود. در این دوره سه روزه ضمن مروری بر سینمای کلاسیک، آثار فیلمسازان جوان نمایش داده می شود و از نقطه نظرهای مختلف بررسی می شود.

گفتنی است که جمیل رستمی (زاده‌ی ۱۸ اردیبهشت ۱۳۵۰ در سنندج) کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده‌ سینمای کردستان است. او فعالیت سینمایی خود را در سال ۱۳۶۶ آغاز کرد. رستمی عضو انجمن صنفی برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینمای ایران نیز می‌باشد. وی فارغ‌التحصیل مهندسی شیمی از دانشگاه صنعتی شریف است. رستمی در سال ۱۳۸۱ فیلم کوتاه «دردسر پسر بودن» را ساخت که موفق به دریافت ۲۴ جایزه داخلی و خارجی گردید که جزء موفق‌ترین فیلم‌های کوتاه سینمای ایران محسوب می‌شود. فیلم‌های «ژانی گه‌ل» و «مرثیه برف» که هر دو به‌عنوان نماینده سینمای عراق به آکادمی اسکار معرفی شدند. فیلم «بی‌تار» چهارمین فیلم بلند او می‌باشد. رستمی فیلم «آخرین دختر» را درباره نادیا مراد، کرد ایزدی برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۱۸ می‌سازد و هم‌اکنون در مرحله پیش‌تولید است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات