تاسیس «شتاب‌دهنده صادراتی و صنایع خلاق» در منطقه آزاد انزلی

تاسیس «شتاب‌دهنده صادراتی و صنایع خلاق» در منطقه آزاد انزلی

روز سه شنبه ۱۲ خردادماه با حضور معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد انزلی در پارک علم و فناوی گیلان در راستای هم‌افزایی و همکاری متقابل بین دو سازمان در خصوص تاسیس «شتاب‌دهنده صادراتی » در منطقه آزاد انزلی، گفتگو و رایزنی صورت گرفت.

دکتر مهدوی معاون فرهنگی منطقه آزاد انزلی در دیدار گفت: ما اعتقاد داریم حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده‌ها می‌تواند در تمامی عرصه‌ها تاثیرگذار باشد و فعالیت‌های ما را در راستای رشد و توسعه منطقه آزاد انزلی شتاب بخشد.

دکتر مهدوی تاکید کرد: با توجه به زیرساخت‌هایی که در منطقه آزاد انزلی شکل گرفته است باید با همکاری دیگر سازمان‌های استان از جمله پارک علم و فناوری گیلان بتوانیم راه توسعه اقتصادی استان را هموارتر کنیم و تاسیس شتاب‌دهنده صادراتی صنایع خلاق می‌تواند نقطه آغاز و شروع خوبی برای این مهم باشد.

دکتر باستی نیز دراین نشست گفت: یکی از اهدافی که در پارک علم و وفناوری گیلان دنبال می‌شود توسعه زیست بوم فناوری در استان است که یکی از مهم‌ترین شاخص‌های اثرگذار برای توسعه این اکوسیستم، توسعه صادرات کالا و خدمات فناورانه است تا امکان حضور و رقابت کالاها و خدمات در بازارهای جهانی را فراهم آورد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان یکی از راهکارهای رسیدن به توسعه اقتصادی مبتنی بر دانش رفتن به سمت توسعه و راه‌اندازی شتاب‌دهنده‌های صادراتی صنایع خلاق عنوان و تصریح کرد: امروزه بسیاری از شرکت‌های فناور و دانش بنیان و عرضه‌کنندگان خدمات فناورانه در تامین منابع، عرضه، ترویج و تبلیغ کالاها و ورود به بازارهای کشورهای مختلف از جمله کشورهای حاشیه دریای خزر، از تجربه و قابلیت‌های لازم و کافی برخوردار نیستند و شتاب‌دهنده‌های صادراتی صنایع خلاق با جذب مجموعه‌ای از شرکت‌های استارت‌آپی و نوآور در حوزه‌های مختلف به این موضوع کمک خواهند کرد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گیلان

منبع خبر

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان یک پارک علم و فناوری در شهر رشت می باشد

    نظرات