راه اندازی کارخانه نوآوری در استان گیلان تسریع می شود.

راه اندازی کارخانه نوآوری در استان گیلان تسریع می شود.

روز دوشنبه ۱۲ خردادماه، دکتر باستی رئیس پارک علم و فناوری گیلان به همراه خانم تنهایی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان با هدف بررسی امکان راه‌اندازی کارخانه نوآوری، از محل یکی از کارخانه های قدیمی رشت بازدید کردند.

معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان با بیان اینکه فعالیت کارخانه نوآوری از نیازهای اساسی استان گیلان است گفت : استانداری گیلان و پارک علم وفناوری استان برای راه اندازی این کارخانه وارد کار شده اند.

خانم تنهایی بیان کرد: کارخانه نوآوری به صورت بومی و با توجه به ظرفیت‌ها و توانایی‌های استان ایجاد می‌شود، یکی از اهداف راه‌اندازی این فضاها، این است که به جای صرف منابع محدود دولت در ایجاد فضاهای جدید، از فضاهای متروکه شهری و نوسازی و بهینه‌سازی آن استفاده شود.

رییس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به راه اندازی کارخانه نوآوری در سال جاری گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و فعالیت‌های  این مرکز، برای توسعه زیست بوم نوآوری استان یکی از مهمترین برنامه‌ها راه‌اندازی کارخانه نوآوری و استفاده حداکثری از فضاهای بلااستفاده شهری در سال جهش تولید دنبال خواهد کرد.

دکتر باستی در این بازدید افزود: زیست بوم نوآوری و فناوری در استان در حال رشد است و برای توسعه نیاز به بسترسازی دارد، یکی از زیرساخت های مورد نیاز برای این زیست بوم، ایجاد فضای مناسب برای فعالیت شرکت های دانش بنیان است، به همین منظور با همکاری استانداری گیلان و همکاری سایر سازمان های مرتبط، در حال راه اندازی اولین کارخانه های نوآوری استان هستیم تا یک فضای مناسب در اختیار توسعه زیست بوم کسب و کار استان قرار دهیم.

لازم بذکر است، کارخانه نوآوری، بستری است که در آن، امکانات و منابع مورد نیاز کارآفرینی شامل زیرساخت ها، مربیان و مشاوران، سرمایه گذاران ریسک پذیر، شتابدهنده ها، خدمات دهندگان به استارت‌آپ‌ها و کسب و کارها و ، به نوعی بازیگران اصلی اکوسیستم کارآفرینی را در یک فضا گردهم می آورد که برای راه اندازی و توسعه کسب و کار مورد نیازند.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گیلان

منبع خبر

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان یک پارک علم و فناوری در شهر رشت می باشد

    نظرات