نشست رئیس و معاونین پارک علم و فناوری خلیج فارس با سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر برگزار شد

نشست رئیس و معاونین پارک علم و فناوری خلیج فارس با سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر برگزار شد



به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خلیج فارس، نشست مشترک رئیس و معاونین پشتیبانی، فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر با سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان در راستای ارتقای سطح همکاری ها و تعامل فی مابین به منظور بهره گیری و استفاده از توانمندی ها و پتانسیل های موجود پارک و دانشگاه برگزار شد.

دکتر حبیب رستمی، رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر در نشست با سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر ضمن تبریک انتصاب ایشان اظهار داشت: پارک علم و فناوری خلیج فارس از طرح ها و ایده های مبتکران و دانشجویان دانشگاه های علمی کاربردی استان حمایت می کند. همچنین آمادگی داریم در راستای حمایت از مخترعان و دانشجویان دارای ایده با همکاری پارک و دانشگاه، مرکز نوآوری در دانشگاه علمی و کاربری راه اندازی کنیم.

دکتر رستمی برگزاری دوره های آموزشی و مشاوره ای، ارائه فضای استقرار کاری، کارگاهی و آزمایشگاهی و اعطای تسهیلات و خدمات بازار را از جمله حمایت های پارک علم و فناوری برشمرد و افزود: در صورت راه اندازی مرکز نوآوری مشترک، تسهیلات مناسب از سوی پارک و صندوق پژوهش و فناوری استان بوشهر به شرکت ها و واحدهای مستقر تعلق می گیرد.

دکتر شبیر اشکپورمطلق، سرپرست دانشگاه علمی کاربری استان بوشهر نیز ضمن قدردانی از مجموعه پارک علم و فناوری خلیج فارس بیان داشت: جایگاه پارک های علم و فناوری و شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در آن در چرخه اقتصاد مبتنی بر دانش در استان، ملموس و قابل تقدیر می باشد.

دکتر اشکپور با اشاره به اینکه
مجموعه دانشگاه علمی کاربردی استان بیش از ۸۰۰ مدرس و ۸ هزار دانشجو دارد، اضافه کرد: مجموعه دانشگاه علمی کاربردی استان و ۱۵ دانشگاه و مرکز علمی کاربردی تابعه تمام توان خود را در جهت همکاری های فی مابین و حمایت از مبتکران و دانشجویان دارای ایده به کار خواهند گرفت.

وی به معرفی دانشگاه علمی کاربردی و ظرفیت های اساسی آن در زمینه آموزش های مهارتی، توسعه مراکز نوآوری و دفاتر کارآفرینی مراکز آموزش علمی کاربردی استان و لزوم حمایت از دانشجویان صاحب ایده و خلاق پرداخت و خواستار همکاری پارک علم و فناوری استان در امر برگزاری استارت آپ ها و رویدادهای کارآفرینی و بهره گیری دانشجویان دانشگاه از ظرفیت صندوق پژوهش و فناوری پارک علم و فناوری خلیج فارس شد.

در ادامه این نشست مهندس عبدالحسن بهرامی، معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر ضمن بیان اهداف و ویژگی های یک دانشگاه کارآفرین خاطر نشان کرد؛ مسئولین و روسای واحد های دانشگاه نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای در به ثمر رساندن اهداف یک دانشگاه کارآفرین و همچنین هدایت و راهبری دانشجویان علاقمند به ایجاد کسب و کارهای نوآورانه دارند.

مهندس بهرامی در ادامه به بیان حمایت های پارک علم و فناوری و مراکز رشد از مبتکران و صاحبان ایده و شرکت های دانش بنیان پرداخت و ضمن تشریح تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی و طرح های نوآورانه شرکت های مستقر در پارک، پیشنهاداتی را جهت اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه فی مابین و همکاری در ایجاد و فعالیت مرکز نوآوری مشترک ارائه نمود.

لازم به ذکر است به زودی نشستی به صورت وبینار با حضور روسای محترم دانشگاه های علمی کاربردی شهرستان های استان بوشهر به منظور تشریح تفاهم نامه و همکاری های فی مابین دانشگاه و پارک برگزار خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

منبع خبر

پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر) یک پارک علم و فناوری در شهر بوشهر می باشد

    نظرات