وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی:
لزوم هم افزایی در حوزه فناوری استان و پیگیری مشکلات شرکت های دانش بنیان و فناور

وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی: لزوم هم افزایی در حوزه فناوری استان و پیگیری مشکلات شرکت های دانش بنیان و فناور

جلسه بررسی مشکلات و موانع موجود پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با حضور دکترجلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و مسئولین پارک علم و فناوری استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم فناوری آذربایجان غربی، جلال زاده در این جلسه با بیان اینکه شاکله فناوری استان ناقص است، اظهار کرد:  شرکت های دانش بنیان و فناور ظرفیت بالایی در  اشتغال زایی دارند و ارزش افزوده ای که از طریق این شرکت ها می تواند برای استان ایجاد شود، غیر قابل انکار است.
وی با بیان اینکه باید همت همگانی برای حل مشکلات فناوران و نخبگان استان وجود داشته باشد، گفت: تمام تلاش خود را برای پیگیری و حل مشکلات مجموعه های دانش بنیان و فناور استان  انجام خواهد داد.
دکتر نیکبخت رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ابراز اینکه شرکت های مستقر در این مجموعه در زمینه های مختلفی  فعالیت می کنند، توضیح داد: بیش از ۷۰درصد واحدهای فناور مستقر، مشغول تولید می باشند، چرا که یکی از شاخص های ارزیابی پارک ها میزان تولید ثروت و تجاری سازی  آنان می باشد.
وی با اشاره به اینکه شرکتی که  به عنوان واحد فناور فعالیت می کند، باید تولید ثروت هم داشته باشد، اظهار کرد: شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی به صورت جدی وارد فضای کسب و کار  و ارزش افزوده استان شده  و همگی نیازمند حمایت می باشند.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با بیان اینکه در سال ۹۸ با مشکلات فراوانی رو به رو بودیم، اضافه کرد: اما خوشبختانه اقداماتی خوبی از قبیل راه اندازی  مراکز استارت آپ و نوآوری مشترک با دانشگاه ارومیه، کسب عنوان غرفه برتر در هفته پژوهش و فناوری در نمایشگاه بین المللی تهران، واگذاری ۱۷ هکتار در ارومیه و ۵ هکتار از اراضی دانشگاه ارومیه در خوی به پارک علم و فناوری، انجام شده است.
دکتر نیکبخت با بیان اینکه محدوده پارک علم و فناوری، مشمول قوانین مناطق آزاد تجاری از جمله معافیت های مالیاتی و گمرگی می شود، اظهار کرد: این موضوع یک پتانسیل بسیار خوب برای شرکت های مستقر می باشد اما با توجه به اینکه نگاه به کسب و کارهای دانش بنیان ضعیف است از حمایت های لازم در این زمینه برخوردار نشده ایم.

به گفته وی آذربایجان غربی آخرین استان در سطح کشور می باشد که صندوق پژوهش و فناوری در آن تشکیل نشده است.
در پایان این جلسه دکتر وحید جلال زاده قول مساعد بر پیگیری مشکلات پارک علم و فناوری آذربایجان غربی و همچنین فناوران مستقر در پارک داد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

منبع خبر

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یک پارک علم و فناوری در شهر ارومیه می باشد

    نظرات