نشست واحدهای فناور مراکرز رشد پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد


به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان قم،رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان اینکه واحدهای فناور ولی نعمتان پارک هستند گفت: مدیران ارشد وزارت علوم بارها از زنده و پویا بودن واحدهای فناور پارک تجلیل کرده اند.

دکتر سید حسین اخوان علوی در نشست واحدهای فناور مراکز رشد پارک علم و فناور با حضور مدیران فناوری پارک و جمعی از واحدهای فناور عضو مراکز رشد قم که در سالن جلسات دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد گفت: برگزاری چنین نشست هایی برای دفاع از عملکرد پارک نیست و فقط با هدف تبیین فعالیت و دریافت نظرات و انتقادات مدیران واحدهای فناور است.
رئیس پارک علم و فناوری استان قم با ابراز تاسف از اینکه ظرف بودجه ای پارک ها نسبت به دیگر مراکز علمی و دانشگاهی بسیار کوچک است گفت: بنابراین لازم است از همین بودجه کم به نحو احسن و با برنامه ریزی درست استفاده کامل کرد.
اخوان علوی با تاکید براینکه تمام بودجه های مصوب برای واحدهای فناور به صورت کامل و شفاف در اختیار خودشان قرار می گیرد گفت: قطعا سرعت فرایند های حمایت و صدور مجوز برای واحدهای فناور در سال جاری با رعایت موازین قانونی افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان قم به دلیل وجود واحدهای فناور فعال و پویا و زیرساخت های لازم شرایط ارتقا سطح و دریافت حمایت های بیشتر را دارد گفت: در سال ۹۴ رتبه قم در برخورداری از شرکت های دانش بنیان رده هفدم بود اما الان با وجود ۷۴ شرکت دانش بنیان به رتبه نهمی دست پیدا کرده ایم و قطعا جایگاه استان قم در آینده بسیار بهتر و چشمگیرتر خواهد شد.
در این نشست، معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به ویژگی های تک شهر بودن قم گفت: متاسفانه فعالیت ها و برنامه های اقتصادی و فناوری فقط در شهر قم متمرکز شده است.

دکتر حمید رضا شوشتری پور از طرح توسعه متوازن نوآوری و فناوری در مناطق مختلف شهری و روستایی استان قم خبرداد و گفت: این طرح در راستای حمایت از ایده ها و دستاوردهای مناطق محروم روستایی و خارج از مرکز برنامه ریزی شده است و با فرمانداری و بنیاد نخبگان هم قرار است هم افزایی کنیم.

وی ادامه داد: راه اندازی پارک نوآوری و فناوری کودک و نوجوان، فن بازار علوم انسانی و اسلامی و کارخانه نوآوری از جمله دیگر برنامه های در دست اقدام در سال ۹۹ خواهد بود.
در بخش دیگری از این نشست، مدیر مرکز رشد واحدهای فناور در خصوص اعتبارات اختصاصی به واحدهای فناور گزارشی را مطرح کرد و گفت: تا پایان سال ۹۸ حدود ۵ میلیارد تومان منابع اعتباری به واحدهای فناور عضو پارک اختصاص یافت که حدود ۳میلیارد و سیصد میلیون تومان آن به واحدهای فناور واجد شرایط اختصاص یافت.
حمزه مظفری با طرح این مطلب که میان بودجه تصویب شده و مبلغ اختصاص یافته تفاوت وجود دارد گفت: پارک های علم و فناوری مانند هر نهاد دولتی دیگر از منابع اختصاص یافته دولت می توانند تسهیلات پرداخت کنند و در بسیاری از مواقع بودجه واریز شده به حساب نهادهای دولتی از بودجه ای که مصوب شده کمتر است.

وی با اعلام اینکه منابع اعتبارات اختصاص یافته از پارک از دو حساب هزینه ای و درآمد اختصاصی است گفت: کل اعتبارات در نظر گرفته شده در سال۹۹ بیش از ۲ میلیارد و دویست میلیون تومان است که ۷۶۳ میلیون برای واحدهای فناور مرکز رشد جامع، ۶۵۸ میلیون برای مرکز رشد علوم انسانی و اسلامی  و ۱۶۰ میلیون تومان آن برای واحدهای فناور مرکز رشد کشاورزی است.

مدیر مرکز رشد جامع با تاکید براینکه منابع پارکی نمی تواند جوابگوی درخواست های واحدهای فناور عضو پارک باشد گفت: برای همین منظورعلاوه بر صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم برای تامین اعتبار لازم با صندوق های پژوهش و فناوری گیلان، پرشین داروی استان البرز نیز زمینه همکاری و معرفی واحدهای فناور برای دریافت تسهیلات را فراهم کرده ایم.

در ادامه دکتر ولیا بیدگلی، مدیر مرکز رشد علوم انسانی و اسلامی در خصوص خدمات اختصاصی به واحدهای فناور در سال ۹۹ و آقای صدیقیان، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل در خصوص نحوه عضویت واحدهای فناور و برخورداری از مزایای شبکه تعاملی وزارت عتف توضیحاتی را ارایه دادند.
یکی از بخش های مهم این نشست، ارایه نظرات، درخواست ها و طرح انتقادات و پیشنهادهای واحدهای فناور بود که مدیران حاضر در حد وسع وقت پاسخگوی آنها بودند.

پایان بخش این نشست که ۳ ساعت به طول انجامید، تجلیل از واحدهای فناور برگزیده در سال ۹۸ بود که سه واحد فناور با اهدای لوح سپاس به شرح ذیل تجلیل شدند:
مدیر محترم واحد فناور نام آوران آفرینش فردا، آقای مهندس مقدم(عضو مرکز رشد علوم انسانی و اسلامی)و مدیر محترم واحد فناور مانا هوش، آقای مهندس حسینی دستجردی(عضو مرکز رشد جامع) و مدیر محترم محترم واحد فناور آریا نهان زیست اکسیر، آقای دکتر هندیانی(عضو مرکز رشد کشاورزی)


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

منبع خبر

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

    نظرات