در دیدار مسئول اداره ارتباط با جامعه پارک علم و فناوری کردستان با معاون امور شعب بانک ملی استان کردستان عنوان شد؛ جوانان نخبه در پارک علم و فناوری آمادگی حل مشکلات مرتبط با فناوری این بانک را دارند.

در دیدار مسئول اداره ارتباط با جامعه پارک علم و فناوری کردستان با معاون امور شعب بانک ملی استان کردستان عنوان شد؛ جوانان نخبه در پارک علم و فناوری آمادگی حل مشکلات مرتبط با فناوری این بانک را دارند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، در این دیدار دکتر احسنی ضمن تشکر از حسن اعتماد مسئولان بانک ملی، به معرفی خدمات و دستاوردهای پارک علم و فناوری پرداخت و اظهار داشت: حضور بیش از ۶۰۰ نخبه علمی، فناوری و صاحب ایده عمدتا جوان در پارک علم و فناوری کردستان، زمینه را برای حل مشکلات و ارائه راه‌حل‌های فناورانه و ابتکاری برای دستگاه‌ها و ارگان‌های استان کردستان هموار نموده است. مسئول ارتباط با جامعه پارک علم و فناوری کردستان در ادامه افزود: با توجه به پتانسیل استان کردستان در حوزه‌های ICT، فناوری نرم و کشاورزی، این نخبگان نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی برای راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای مبتنی بر فناوری و نوآوری هستند. وی از دیگر مشکلات را کمبود فضا به منظور استقرار استارتاپ‌ها، شرکت‌ها و واحدهای فناور عنوان کرد و گفت: جبران این کمبود نیازمند همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌های استان و حتی مردم خیر استان است چرا که در صورت عدم حمایت از این جوانان شاهد مهاجرت این صاحبان اندیشه و ابتکار به شهرهای بزگتر خواهیم بود.

دکتر احسنی با اشاره به، بند (ح) تبصره (۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و آئین نامه مصوب جلسه ۱۱ / ۰۳ / ۱۳۹۹ هیئت محترم وزیران کلیه شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره (۳) این قانون، مکلفند در اجرای تکالیف قانونی مربوط، حداقل چهل درصد (۴۰ ٪) از هزینه امور پژوهشی خود را در راستای حل مسائل و مشکلات خود از قبیل توسعه و ارتقای فناوری و نوآوری، دیجیتال مارکتینگ  از طریق دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری به مصرف برسانند. وی در ادامه اظهار داشت: پارک علم و فناوری کردستان با داشتن بیش از ۱۰۰  واحد فناور و شرکت دانش بنیان جهت انجام کلیه فعالیتهای مبنتی بر دانش و فناوری در حوزه های مختلف علمی و تخصصی اعلام همکاری نموده و با برگزاری استارتاپ ویکندهای ایده محور و بر اساس چالشهای موجود در دستگاههای اجرایی در جهت رفع و بهبود اهداف سازمانی دستگاهها اعم از مالی، اقتصادی، بیمه ای، خدماتی، کشاورزی، انرژی، آب و خاک و هوا، مدیریت پسماند، فرهنگی، اجتماعی، کسب و کارهای روستایی، گردشگری و صنایع دستی، غذایی و دارویی، شیمیائی و ... اقدام نماید.

در ادامه برزنجی مسئول روابط عمومی و امور بین‌الملل به برخی از دستاوردهای شرکت‌های پارک اشاره نمود و بیان کرد: برخی از پروژه‌های بزرگ ملی و استانی توسط جوانان استان کردستان در حال اجرا است. در زمان کرونا نیز برخی از شرکت‌های پارک همگام با کادر درمان و بهداشت و مدافعان سلامت به تولید وسایل و تجهیزات ضدعفونی و بهداشتی همت گماشتند و خوشبختانه جزو پارک‌های علم و فناوری پیشگام در این زمینه بودند. برزنجی پیشنهاد داد که با توجه به رویدادهای نوآورانه‌ای که در پارک علم و فناوری برگزار می‌شود، بانک ملی به عنوان حامی ایده‌های نو حضور یابد.

جناب آقای کریمی معاون امور شعب بانک ملی استان کردستان نیز با استقبال از پیشنهاد همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری با پارک علم و فناوری کردستان، اظهار داشت: تمامی سعی ما در بانک ملی، حمایت از جوانان نخبه و صاحب اندیشه بوده و خواهد بود. وی در ادامه افزود: بانک ملی همگام با توسعه استان، بانک ملی آماده همکاری با پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان و فناورمی‌باشد و حاضر است حتی به صورت موردی طرح‌های پیشنهادی را بررسی و تسهیلات مورد نیاز را با نرخ سود ترجیحی تامین نماید.

در این جلسه آقایان عبداللهی معاون، صلواتی مسئول اعتبارات و شریفی کارشناس مطالعات سازمانی بانک ملی استان کردستان نیز حضور داشتند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات