شورای منطقه ای فن بازار استان افتتاح می شود

شورای منطقه ای فن بازار استان افتتاح می شود

پارک علم و فناوری گیلان باتوجه تجربیات برگزاری ۹ دوره فن بازار کشور به عنوان دبیرخانه اجرایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور، که همه ساله در هفته پژوهش و فناوری در تهران برگزار می‌شود، اقدام به راه اندازی دفتر فن بازار منطقه‌ای استان گیلان نموده است.

از اهداف این دفتر می توان به تسهیل در تجاری سازی فناوری، بسترسازی انتقال فناوری و ایجاد فرآیند هم رسانی فناورانه میان عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری، کارآفرینان و سرمایه گذاران اشاره نمود.

یکی از ارکان اصلی فن بازار، شورای هماهنگی فن‌بازار منطقه‌ای است که در سه حوزه سیاستگذاری، نظارت‌ومدیریت و ارائه مشاوره درخصوص پیشبرد برنامه‌ها و دستیابی به اهداف فن‌بازار فعالیت دارد. این شورا متشکل از ۱۲ عضو حقوقی و حقیقی از جمله معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استان می‌باشد.

از وظایف این شورا می‌توان به ایجاد هماهنگی بین نهادهای علم و فناوری استان؛  بررسی برنامه عملیاتی سالیانه فن‌بازار منطقه‌ای و ارائه پیشنهادها؛ اشاره نمود.

این مرکز به عنوان نماینده شبکه فن‌بازار ملی ایران، دفتر فن بازار منطقه‌ای استان گیلان را در روز دوشنبه ۱۳ مردادماه، تاسیس و راه اندازی می‌نماید.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان در این‌باره گفت: موسسه توسعه فناوری های نوین ایده پدید به عنوان کارگزار فن بازار منطقه ای استان معرفی و به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می نماید.

علی باستی افزود: این شرکت با هدف کمک به تبادل و انتقال فناوری و دانش فنی، کمک به بازاریابی محصولات فناورانه، جذب سرمایه برای طرح‌های فناورانه، توسعه پرتال و غنا بخشیدن به بانک اطلاعاتی وارد عرصه فن بازار شده است.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف دفتر فن بازار منطقه‌ای استان گیلان کمک به برگزاری دوره‌های آموزشی مربوط به تجاری سازی، احصا نیازهای فناورانه و برگزاری همایش‌ها و رویدادهای ترویجی و ارتقا فرهنگ فعالیت‌های فناورانه و توسعه بازار فناوری در استان است.

وی اظهار داشت: سایت «فن بازار» به عنوان زیرساخت اطلاعاتی فن بازار استانی با حمایت پارک علم و فناوری گیلان راه‌اندازی می شود و این سایت به عنوان بستر مناسب و به عنوان کریدور شرکت‌های دانش بنیان با سرمایه‌گذاران مطرح است.

وی بیان کرد: سرعت بخشی در فرآیند مبادله فناوری بین عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری از اهداف پارک علم و فناوری گیلان در راه‌اندازی این دفتر فن بازار است.

وی ادامه داد: دفتر فن بازار استان فرصتی را برای صاحبان فناوری فراهم می‌کند تا دستاوردها و محصولات خود را معرفی کنند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گیلان

منبع خبر

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان یک پارک علم و فناوری در شهر رشت می باشد

    نظرات