رییس پارک علم و فناوری کردستان در نشست مجازی با شرکت‌ها و واحدهای فناور؛ توسعه استان مستلزم توسعه واحدهای فناور و پارک علم و فناوری است و این مهم با تعامل شرکت‌ها و پارک انجام می‌شود

رییس پارک علم و فناوری کردستان در نشست مجازی با شرکت‌ها و واحدهای فناور؛ توسعه استان مستلزم توسعه واحدهای فناور و پارک علم و فناوری است و این مهم با تعامل شرکت‌ها و پارک انجام می‌شود

به گزارش روابط و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، در این نشست دو ساعته که با حضور مدیران عامل ۳۵ شرکت و واحد فناور و رییس و مسئولان پارک برگزار شد، دکتر سعیدی ، اظهار داشت: گفتگو و تعامل بیشتر پارک و واحدهای فناور برای حل مشکلات و چالش‌های پیش‌رو لازم است. وی در ادامه افزود: لازمه این تعامل گفتگو، همفکری و هم‌افزایی در تمامی حوزه‌ها از جمله اهداف کلان مجموعه است.  رییس پارک علم و فناوری کردستان توسعه فرهنگ نوآوری و فناوری را از ارکان توسعه استان عنوان کرد و گفت: از همه شما عزیزان درخواست دارم همگی در پیکره روابط عمومی به توسعه فرهنگ نوآوری و فناوری در استان اهتمام بورزید چرا که توسعه این فرهنگ در نهایت به توسعه شرکت‌ها، پارک و کردستان میانجامد.

دکتر سعیدی در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن تاکید مجدد بر حمایت‌‌‌‌های مستمر پارک از واحدهای فناور در دوران کرونا تصریح کرد: برای تداوم این حمایت‌ها نیاز است که شرکت‌ها نیز به تعهدات خود در قرارداد استقرار عمل کنند. وی از دیگر ایرادات وارده را عدم وجود ساختار رسمی مالی در برخی شرکت‌ها دانست و گفت: ثبت معاملات فصلی، پرداخت مالیات به موقع، اعلام شفاف فروش و لیست بیمه کارکنان شرکت بسیار لازم است چرا که برای برخورداری از مزایای حضور در پارک ارائه شفاف و رسمی این به نهادهای مربوطه ضروری می‌باشد.

دکتر محمدی معاون پشتیبانی و فناوری پارک علم و فناوری کردستان نیز سیاست اصلی پارک در بخش حمایت‌های کرونایی عنوان کرد: تاب‌آوری و حفظ اشتغال کارکنان واحدها از دغدغه‌های اصلی ما در پارک بوده است و بر همین اساس بخشودگی اجاره بهای سه ماهه، پرداخت ۳۰% حق بیمه کارکنان بیمه شده واحدها، مهلت سه ماهه جهت بازپرداخت اقساط وام‌های با سررسید و ارائه خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و منتورینگ به صورت رایگان از این موارد است.

مهندس کاشفی مسئول تحول و بهره‌وری پارک علم و فناوری کردستان نیز در گزارشی به تشریح اقدامات و بسته‌های حمایتی پارک در زمینه کرونا پرداخت و گفت: در راستای حمایت پارک از شرکت‌ها و واحدهای فناور، پارک علم و فناوری در تعامل با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم و ستاد مدیریت بحران کرونا فعالیت‌های شایان توجهی انجام داد. وی در ادامه افزود: هدف ما از این فعالیت‌ها، خلق و بهره بردارى از فرصت‌هاى جدید، حفظ اشتغال واحدهاى فناور، افزایش تاب آورى واحدهاى آسیب دیده و فراهم نمودن امکان بازگشت سریع واحدهاى فناور به فعالیت‌های عادی در زمان پساکرونا بود. مسئول تحول و بهره‌وری پارک علم و فناوری کردستان با اشاره به بحران همه‌گیری کرونا تصریح کرد: با توجه به چابکی استارتاپ‌ها و واحدهای فناور در پارک علم و فناوری، برخی از شرکت‌ها از دوران کرونا به عنوان فرصت استفاده کردند و تولید خود را به محصولات کرونایی اختصاص دادند و پارک نیز سعی در حمایت ویژه از این واحدها داشت.

مهندس افضلی مسئول خدمات فنی تخصصی پارک نیز با اشاره به برگزاری مجموعه وبینارهای دیجیتال مارکتینگ پارک علم و فناوری کردستان، گفت: ارائه خدمات آموزشی به منظور توانمندسازی شرکت‌ها از خدمات پارک می‌باشد و وبینارهی دیجیتال مارکتینگ که توسط برترین اساتید این حوزه در ایران ارائه می‌شود، در این راستا بوده است. وی از شرکت‌ها و واحدهای فناور خواست که با انرژی و انگیزه بالا در این جلسات آموزشی شرکت کنند تا با ارائه بازخورد این جلسات ما را در ترسیم راه آینده یاری کنند.

بخش پایانی نشست به پرسشو پاسخ رییس و مسئولان پارک اختصاص داشت. عادل قادری مدیر عامل شرکت ژیران دانش‌پژوهان فناور، مصطفی صمدی مدیر عامل شرکت پویا صنعت ایده پرداز امید، زاهد منصوری مدیر عامل آوا اندیش روژ زاگرس، آرین افتخار مدیر عامل بلوپیک، قانع محمدنژآد مدیر عامل روژان کشت مهام فرداد، مختار احمدپور نماینده شرکت داده پردازان هایا به طرح سوال و برخی از خواسته‌ها و پیشنهادات خود پرداختند.

رییس پارک علم و فناوری کردستان یکی از معضلات پارک‌ها را تعامل شرکت‌ها با امور مالیاتی و مسائل مربوط به ارزش افزوده را عنوان کرد و گفت: تعامل پارک و امور مالیاتی استان را بسیار سازنده دانست و گفت: راهکار ما برای رفع این مشکل ایجاد ناحیه نوآوری است چرا که در این صورت بخشی از منطقه‌ای که دانشگاه‌ها و زیرساخت‌های علمی و فناوری استان در آن واقع است همانند پارک معاف مالیاتی و ارزش افزوده خواهند شد. وی در ادامه افزود: خوشبختانه مشاوران خبره و بادانشی در زمینه مالیات و ارزش افزوده با پارک علم و فناوری کردستان همکاری دارند و شرکت‌ها می‌توانند از این ظرفیت برای حل مشکلات خود در این زمینه استفاده بهینه داشته باشند. دکتر سعیدی با اشاره به عدم آشنایی عامه مردم و حتی برخی از مدیران دستگاه‌ها با فعالیت‌ و رسالت‌های پارک علم و فناوری کردستان گفت: متاسفانه در این خصوص برخی از کاستی‌ها از طرف ما وجود داشته است که در حال حاضر با پیگیری‌های مستمر و برگزاری جلسات با این مدیران درصدد رفع این نقیصه می‌باشیم و با تهیه و تولید یک برنامه تلویزیونی با حضور برخی از مدیران و مدیران واحدهای فناور می‌خواهیم که فرهنگ نوآوری و فناوری را در جامعه ترویج دهیم.

رییس پارک علم و فناوری کردستان در جواب سوالی در خصوص شبکه سازی واحدها و شرکت‌ها با دیگر پارک‌ها عنوان کرد: بنده خود پیگیر این موضوع خواهم شد و امیدوارم که با فراهم نمودن این تعامل امکان آشنایی با دستاوردها و به اشتراک‌گذاری تجربیات به ویژه در حوزه صادرات فراهم شود. وی توسعه استان را در راستای توسعه پارک و واحدهای فناور دانست و تصریح کرد: امروزه نیاز به تعامل و همکاری در قامت یک بدنه واحد احساس می‌شود و باید توسعه شرکت‌ها و پارک که منتج به توسعه استان می‌شود را سرلوحه کار قرار دهیم که این امر نیاز به ارتباط شبکه‌ای پارک و شرکت‌هاست.

دکتر سعیدی در خصوص امکان تشکیل تعاونی مسکن برای شرکت‌ها و واحدهای فناور نیز گفت: در این خصوص پارک می‌تواند نقش تسهیلگر را ایفا کند و تشکیل این تعاونی و پیشبردن فعالیت‌های آن باید توسط خود شرکت‌ها انجام شود اما در این راستا پارک علم و فناوری نیز تمامی تلاش خود را در جهت حمایت از شما انجام خواهد داد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات