کرونا نشان داد که باید رویکرد فناوری داشته باشیم

کرونا نشان داد که باید رویکرد فناوری داشته باشیم


استاندار قم با بیان اینکه ظرفیت های فناوری خوبی در استان وجود دارد گفت: شرایط کرونایی ما را ملزم به بهره مندی از رویکردهای فناوری کرده است.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان قم استاندار قم در مراسم رونمایی از ۵ محصول فناورانه پارک علم و فناوری استان قم که در محل استانداری قم برگزار شد گفت: این محصولات نشان داد که ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه فناوری وجود دارد.

بهرام سرمست با اشاره به اینکه زیرساخت های فناوری ارتباطات و اطلاعات در قم فراهم است گفت: خوشبختانه جوانان قم در توسعه اقتصاد دانش بنیان پیشتاز هستند و ظرفیت های فناوری خوبی را فراهم کرده اند.
وی از بهره برداری از ۲۱۱ پروژه استانی در هفته دولت خبرداد و گفت: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۵۳۰۰ میلیارد تومان و با اشتغال زایی ۱۵۰۰ نفر به بهره برداری خواهد رسید.
استاندار قم به بهره برداری از بیمارستان امیرالمومنین با حضور وبیناری رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: ۱۴ مراسم کلنگ زنی نیز در برنامه های جاری هفته دولت تدارک دیده شده است.
اقتصاد دانش بنیان در استان قم شکل گرفته است
سرمست با بیان اینکه یکسال اخیر سال پر فراز و نشیبی برای استان بوده است گفت: با وجود مشکلات عدیده اقتصادی و شیوع ویروس کرونا سعی کرده ایم برنامه های رونق و جهش تولید را نیز دنبال کنیم.
وی با تاکید براینکه دولت تدبیر و امید در طرح تحول نظام سلامت اقدامات کم نظیری انجام داده است گفت: لازم است با تقویت هرچه بیشتر زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات از مراجعه حضوری مردم در دستگاه های اداری جلوگیری کنیم.
استاندار قم مدیران دستگاه های اجرایی را مکلف به تقویت زیرساخت های ICT در سازمان های تابعه خود کرد و افزود: وظیفه داریم ویروس کرونا را جدی بگیریم و در این زمینه باید ارتباط مردم با دستگاه اجرایی غیر حضوری و آنلاین باشد.
سرمست توجه به زیرساخت های فناوری و اقتصاد دانش بنیان را از اولویت های دولت دانست و گفت: کرونا به همراه اقتضای عصرآینده به ما نشان دادند که باید زیرساخت های فناوری را توسعه بخشیم.



توسعه فناوری اولویت مسئولان استان قم باشد

رئیس پارک علم و فناوری استان قم، با بیان اینکه با تمام توان در کنار فناوران استان خواهیم بود، گفت: توسعه فناوری باید جزء برنامه های اصلی فعالیت استان باشد.
دکتر سید حسین اخوان علوی در آیین رونمایی از دستاوردهای فناورانه پارک علم و فناوری استان قم که با حضور استاندار قم، احمد امیرآبادی و حجت الاسلام ذوالنوری، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان استانی در استانداری قم برگزار شد گفت: فناوران باید در هر شرایطی حمایت شوند تا بتوانند ظرفیت های فناوری استان را تقویت کنند.
وی با تاکید براینکه باید فناوران از مرحله طراحی ایده تا مرحله تبدیل به محصول با ارزش افزوده حمایت شوند گفت: پارک علم و فناوری استان قم با این رویکرد برنامه حمایتی خود از واحدهای فناور را طراحی کرده است.
اخوان علوی افزود: حمایت های پارک در زمینه زیرساختی، مشاوره، توانمند سازی، ارایه تسهیلات، معرفی و تبلیغ محصولات، حل مشکلات فنی، زمینه سازی و توسعه صادرات، اخذ مجوز و استانداردهای لازم و سایر امکان های حمایتی می باشد.
شایان ذکر است  ۵ محصول فناورانه پایانه خودکار فروش خدمات گردشگری( شرکت همای آسمان)، اپلیکیشن استخدام مای جاب(توسعه اشتغال کارا پویش پارس)، خازن کوپلاژ فشار قوی( تسلا پیشرو اخوات)، شبکه اجتماعی روبرد(کارآوران ره داد امید) و کیسه افزایش دهنده ماندگاری میوه و سبزیجات(نانو فیدار نیکان پارس) محصولات خود را رونمایی کرده و در معرض نمایش گذاشتند.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

منبع خبر

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

    نظرات