وبینار مشترک پارکهای علم و فناوری و صدوق ملی محیط زیست

وبینار مشترک پارکهای علم و فناوری و صدوق ملی محیط زیست






صبح روز یکشنبه ۱۶شهریور۱۳۹۹ نشست وبیناری با حضور دکتر باستی رییس پارک علم و فناوری گیلان ، مهندس شکری معاون اداره کل محیط زیست استان گیلان، دکتر ملک پور معاون فناوری پارک گیلان، مهندس کوهستانی مدیر موسسات پارک و چهار شرکت فناور و فعال در حوزه محیط زیست پارک گیلان حضور داشتند برگزار شد.


در سوی دیگر مسئولین صندوق ملی محیط زیست و رییس و مسئولین پارکهای استانهای مجاور استان گیلان حضور داشتند و نکته نظرات خود را مطرح کردند.


هدف این وبینار بیان توانمندی شرکتهای فناور پارک گیلان و پارکهای استانهای همجوار که در زمینه کمک به محیط زیست فعالیت دارند بود که بتوانند در آینده نیازهای محیط زیستی استان خود و یا استانهای همجوار خود را با تعامل هم و حمایت صندوق ملی محیط زیست از بین ببرند صندوق ملی محیط زیست هم الزام تایید طرح های ارائه شده را توسط اداره محیط زیست استانها ضروری دانست تا پس از این تاییدطرحها برای حمایت برای صندوق ارسال شوند.


دکتر باستی در این جلسه وبیناری گفتند: استان گیلان همانگونه که مستحضرید از لحاظ محیط زیست فوق العاده قابل اهمیت است و پیرو جلسه با مدیر محترم محیط زیست استان گیلان و همکاری مشترک این سازمان با پارک گیلان، نیازهای محیط زیستی استان گیلان را احضار کردیم تا به اشتراک بگذاریم .


مهندس شکری معاون اداره کل محیط زیست استان گیلان هم مشکل اصلی محیط زیست گیلان را پسماند ها و فاضلابها دانست و گفتند اگر شرکتهایی از استان گیلان یا استانهای مجاور بتوانند به ما در رفع این موضوع کمک کنند ما هم استقبال میکنیم بخصوص در رفع پسماند های سراوان و پس آب های زیتون و فرآورده های زیتون.


در این جلسه چهار شرکت فناور پارک گیلان هم حضور داشتندکه در زمینه های


  • مدیریت امحا و پسماندهای ویژه دارویی

  • ماشین سازی صنعتی برای مصارف مختلف

  • ساخت پهباد غالبا به منظور سم پاشی

  • تولید انواع افشانه حشره کش گیاهی، مواد سمی و غیر مضر برای انسان و محیط زیست

که هر کدام کوتاه به معرفی و توضیح توانایی های خود پرداختند.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گیلان

منبع خبر

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان یک پارک علم و فناوری در شهر رشت می باشد

    نظرات