۵۱ شرکت فناور و دانش بنیان بوشهر ایده‌های خود را تجاری کردند

۵۱ شرکت فناور و دانش بنیان بوشهر ایده‌های خود را تجاری کردند



مدیر مرکز رشد خلیج فارس بوشهر گفت: در هفت سال اخیر ۵۱ شرکت فناور و دانش بنیان فعال این مرکز موفق به تجاری‌سازی ایده‌های خود شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خلیج فارس، سیدعلی جعفری اظهار داشت: مرکز رشد در زمینه‌های خدمات استقرار و زیرساخت، آموزش و مشاوره تخصصی، تجاری سازی، کمک به بازاریابی و بازارسازی، حمایت‌های مالی و اعتباری و انواع معافیت‌ها و خدمات حوزه مالکیت فکری و انتقال فناوری از واحدهای فناور مستقر حمایت می‌کند.

وی اعلام کرد: همنین در هفت سال اخیر ۱۱۸ واحد فناور در مرکز رشد خلیج فارس مستقر و از حمایت‌های آن بهره‌مند شده‌اند که از این شمار تاکنون ۹۱ واحد از مرکز خارج شده‌اند و ۲۷ واحد مستقر هستند.

مدیر مرکز رشد خلیج فارس ادامه داد: در این میان ۵۱ واحد با تجاری سازی ایده، فروش مطلوب و راه‌اندازی شرکت پس از گذراندن دوره پیش رشد و رشد از این مرکز  خارج شده‌اند که یا در پارک علم و فناوری مستقر هستند و یا در بازار آزاد به فعالیت تولیدی یا خدماتی می‌پردازند.

جعفری گفت: واحدهای فناور در صورت تایید در شورای فناوری مراکز، به مدت سه سال می‌توانند در مرکز رشد مستقر و از حمایت‌های آن بهره‌مند شوند و پس از آن در صورتی که بتوانند ایده خود را تجاری سازی کنند و به فروش بیش از ۳۰۰ میلیون تومان و ایجاد اشتغال بیمه‌ای برای سه نفر در سال برسند می‌توانند پس از درخواست و تایید شورای فناوری پارک، در پارک علم و فناوری مستقر شوند.

وی افزود: شرکت‌هایی که پس از این مدت به عنوان شرکت‌های ناموفق از مرکز خارج می‌شوند بیشتر در اتمام ایده محوری یا ارزیابی محصول عملکرد نا موفقی داشته‌اند.

مدیر مرکز رشد خلیج فارس اضافه کرد: دوره استقرار و بهره‌مندی از حمایت‌های این مرکز به منظور دست یافتن هسته‌ها و واحدهای فناور  به معیارهای رشد یافتگی می‌تواند تا پنج سال تمدید شود.

جعفری بیان کرد: مرکز رشد بوشهر برای حمایت مالی از واحدهای فناور این مرکز علاوه بر کمک در زمینه‌ اجرای ایده محوری و تیم سازی، به آنها تسهیلات تحقیقاتی، خدماتی، تجاری و صنعتی سازی و سرمایه در گردش اعطا می‌کند.

وی ادامه داد: این واحدهای فناور به منظور تولید محصول، خدمات فناورانه، بازاریابی، بازار و برندسازی از تسهیلات تجاری سازی، برای تولید انبوه محصول و توسعه محصول جدید از تسهیلات صنعتی سازی و برای کاهش هزینه‌های واحد در دوران راه‌اندازی از تسهیلات خدماتی استفاده می‌کنند.

مدیر مرکز رشد خلیج فارس اضافه کرد: انواع معافیت‌های مالیاتی و مناطق آزاد تجاری و بیمه‌‍ای و عوارض گمرکی از دیگر حمایت‌های مالی از شرکت فناور و دانش بنیان مستقر در این مرکز است.

جعفری در باره حمایت بازاریابی، بازار سازی و تبلیغاتی این مرکز از واحدهای فناور عنوان کرد: معرفی و تسهیل زمینه ارتباطی واحدهای فناور با صنایع، متخصصان، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های دولتی و خصوصی، حضور در نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و خارجی، معرفی به رسانه‌ها برخی از اقداماتی است که در این راستا صورت می گیرد.

وی گفت: تجاری سازی محصول تولید شده همواره از دغدغه‌های صاحبان ایده بوده‌است که مرکز رشد بوشهر حمایت و همکاری موثری را در این زمینه با هسته‌ها و واحدهای فناور این استان دارد.

جعفری گفت: عارضه‌یابی کسب و کار و ارائه راهکارهای بهبود، کمک به جذب طرح‌های تحقیقاتی در زمینه فعالیت‌های واحد و عقد قرارداد با کارفرما، کمک به اخذ استاندارد و تسهیل ضمانت اجرای قراردادهای واحدهای فناور بخشی از اینگونه حمایت‌ها است.

مدیر مرکز رشد خلیج فارس با اشاره به تاثیر بی بدیل حمایت‌های این مرکز در رشد و تبدیل ایده تیم‌ها به محصول و تجاری سازی آن، اعلام کرد: تیم‌هایی که صاحب ایده‌ای فناورانه هستند می‌توانند با مراجعه به مرکز و تدوین و ارائه  مدارک و طرح کسب و کار خود پس از داوری ایده و دفاع از طرح خود در شورای فناوری مراکز رشد و در صورت تایید در دوره پیش رشد و یا رشد پذیرش و قرارداد انعقاد و مستقر شوند.

جعفری افزود: واحد فناور پذیرش شده، پس از دریافت ابلاغیه پذیرش شورای فناوری بایستی اقدام به عقد قراردادهای استقرار و اجرای ایده محوری با پارک علم و فناوری خلیج فارس و عقد قرارداد تسهیلاتی با صندوق می‌کنند.

وی در مورد حمایت‌های مرکز در زمینه استقرار عنوان کرد: تامین فضای کار اداری و کارگاهی و انواع زیرساخت ها مورد نیاز واحد ها از حمایت‌هایی است که در این ارتباط از هسته‌ها و شرکت‌های مستقر در مرکز صورت می‌گیرد.

مدیر مرکز رشد خلیج فارس اعلام کرد: ارائه انواع مشاوره در حوزه‌های مختلف از جمله مالکیت فکری و ثبت اختراع و علامت تجاری از دیگر حمایت‌هایی است که واحدهای مرکز رشد بوشهر از آن بهره می‌برند و واحدهای مستقر در مرکز رشد بوشهر طبق نیازهای خود می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

منبع خبر

پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر) یک پارک علم و فناوری در شهر بوشهر می باشد

    نظرات