نماینده ولی فقیه در کردستان در بازدید از پارک علم و فناوری کردستان عنوان کرد؛ خوشبختانه جوانان خوش فکر، خلاق، مبتکر و پر تلاشی را در پارک علم و فناوری کردستان دیدیم که امیدهای بسیاری را در دل ما در راستای توسعه استان زنده کردند

نماینده ولی فقیه در کردستان در بازدید از پارک علم و فناوری کردستان عنوان کرد؛ خوشبختانه جوانان خوش فکر، خلاق، مبتکر و پر تلاشی را در پارک علم و فناوری کردستان دیدیم که امیدهای بسیاری را در دل ما در راستای توسعه استان زنده کردند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، وی در این بازدید با خرسندی از فعالیت جوانان نخبه و مستعد کردستانی در شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: وجود پارک‌های علم و فناوری در کنار دانشگاه‌ها یکی از کارهای مثبت است و امروز شاهد مجموعه‌ای افتخارآفرین و آبرومند بودیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: امروز در بازدید از شرکت‌های دانش بنیان، شور و هیجان و جوانان نخبه ای را دیدیم و انتظار داریم برخی ادارات و سازمان‌های دولتی که در خصوص تامین زمین و خدمات با پارک علم و فناوری کردستان همکاری نمایند تا زمینه رشد و نمو بیشتر عزیزان فعال در پارک علم و فناوری کردستان فراهم شود .

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: در این بازدید دغدغه بسیاری از شرکت‌ها کمبود فضا بود که باید در سریع‌ترین زمان ممکن برای رفع این دغدغه چاره اندیشی شود.

وی اظهارداشت:  در کردستان استعدادهای بیشماری وجود دارد و امروز جوانان خوش فکر، خلاق، مبتکر و پر تلاش را دیدیم که امیدهای بسیاری را  در دل ما در راستای توسعه استان زنده کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تاکید کرد با ابراز اینکه امروز با مشاهده جوانان خوش فکر، بااستعداد، مبتکر، خلاق و توانمند کردستانی بسیار شگفت‌زده شدم؛ عنوان کرد: امیدوارم دانش‌آموزان و دانشجویان استان نیز از دستاوردها و خلاقیت این جوانان بازدیدی داشته باشند تا موجب تقویت ارتباط، نوآوری و امید و مشوق در میان آنها شود وی یادآور شد.: باید مدارس و دانشگاه‌ها با برنامه ریزی منسجم دانش‌آموزان و دانشجویان را با مجموعه پارک علم و فناوری آشنا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی ضمن توصیه به مدیران مدارس استان در خصوص بازدید دانش آموزان از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان افزود: لازم است که دست‌اندرکاران نظام آموزشی، دانش آموزان را با خلاقیت و درآمد زایی شرکت‌های دانش بنیان استان آشنا کنند چرا که این شرکت‌ها در کردستان یک ظرفیت بزرگ هستند که می‌توانند امید را در دل نوجوانان، جوانان و افراد صاحب ایده برای آینده‌ای روشن زنده کنند.

در ابتدای این جلسه دکتر خالد سعیدی رییس پارک علم و فناوری کردستان ضمن خیر مقدم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های پارک علم و فناوری پرداخت. وی یادآور شد که در حال حاضر بیش از ۱۱۵ شرکت دانش بنیان و فناور در پارک علم و فناوری مستقر هستند که ۶۸۷ نفر اشتغالزایی داشته‌اند.

دکتر سعیدی به افزایش ۲۰ برابری بودجه پارک علم و فناوری استان نسبت به آغاز فعالیت آن در سال ۹۱ اشاره کرد و گفت: خوشبختانه پارک علم و فناوری کردستان توانسته است منشا خدمات ارزشمندی در زمینه ایجاد کسب و کارهای نوپا شود. وی با اشاره به حمایت‌های مدیران ارشد استانی تصریح کرد: در زمینه ارائه تسهیلات به شرکت‌ها و واحدهای فناور، توانسته‌ایم از سایر منابع منجمله منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق پژوهش و فناوری نیز استفاده نماییم.

دکتر سعیدی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم تاثیرگذاری و مفید بودن پارک علم و فناوری را اثبات نماییم و به وظیفه خود که همانا پیشرفت و توسعه کردستان است، عمل کنیم. وی مانع اصلی توسعه پارک علم و فناوری کردستان را کمبود فضای فیزیکی عنوان کرد و گفت:

با شرکت شهرک‌های صنعتی استان در حال رایزنی هستیم تا ۳۰ هکتار از زمین‌های این شهرک برای فراهم نمودن فضای مورد نیاز شرکت‌های متوسط به پارک تعلق گرفته، در اختیار جوانان قرار بگیرد.

رییس پارک علم و فناوری کردستان به برنامه‌ریزی برای احداث پهنه‌ فناوری بهاران متشکل از پارک علم و فناوری، دانشگاه‌ها و بخش خصوصی اشاره کرد و یادآور شد: قرار بود تا سال آینده ۳۰۰ شرکت در پارک فعال شوند اما به دلیل کمبود فضا شرایط برای این کار وجود ندارد اما امیدواریم با حمایت همه جانبه مسئولان استان بتوانیم با تصویب و اجرای این پهنه مشکل کمبود فضا را تا حدی مرتفع نماییم.

وی در ادامه افزود: نواحی نوآوری در واقع مناطق جغرافیایی خاصی در دورن شهرها هستند که در آن بازیگران اصلی نوآوری یعنی پارکهای علم و فناوری، دانشگاهها، مراکز رشد، مراکز پژوهشی، مراکز نوآور ی، کارخانه‌های نوآوری، شتاب دهنده‌ها، صندوقهای سرمایه گذاری ریسک پذیر، نمایشگاههای دائمی، نهادهای سرمایه گذاری دیگر و شرکتهای خصوصی در مجاورت همدیگر و جامعه قرار گرفته و بدین ترتیب ضمن استفاده از پتانسیلهای یکدیگر و ایجاد زمینه الزم برای شکل گیری نوآوری آنرا به متن اقتصاد، بخش خصوصی و جامعه می کشانند. در واقع در ناحیه نوآوری با تجمیع کسب و کارها در یک ناحیه و قرار گرفتن آنها در مجاورت همدیگر، زمینه الزم برای شبکه سازی و ارتباط میان آنها فراهم گردیده و بدین ترتیب شاهد شکل گیری فعالیتها و کسبوکارهای نوآورانه خواهیم بود.

دکتر سعیدی تصریح کرد: آنکه بازیگران اصلی نوآوری در سطح استان شامل پارک علم و فناوری کردستان، دانشگاه‌ها، مرکز تحقیقات کشاورزی، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، بنیاد نخبگان، صندوق پژوهش و فناوری استان، و واحدهای فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری در این محدوده قرار گرفته‌اند از اینرو امکان ایجاد ارتباط میان این بازیگران به راحتی میسر میباشد و میتوان از امکانات آنها برای ایجاد ناحیه نوآوری استفاده نمود و تجمیع این امکانات دارای بازدهی فزاینده به مقیاس میباشد به نحوی که برآیند آن از سرجمع این امکانات به صورت منفرد بسیار بیشتر خواهد بود.

وی همچنین اظهار کرد که قوانین حاکم بر پارک علم و فناوری همانند قوانین منطقه آزاد است و در این راستا پارک علم و فناوری کردستان با تعیین شهرک بهاران به عنوان پهنه فناوری می‌تواند حمایت از شرکت‌ها و هسته های فناور را ذیل قوانین منطقه آزاد تسهیل نماید.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان پیش از جلسه، از برخی شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور واقع در پارک علم و فناوری کردستان بازدید کرد و در جریان فعالیت‌ها و مشکلات آنان قرار گرفت. اهورا پرداز کردستان (ژین)، روژان کشت مهام فرداد، میدیا تجهیز شیمی، توسعه رایانش ابری کردستان، عروسک متحرک هجا، خدمات مهندسی داده نگار، طراحان الکترونیک فراز کاوش،تبادلات الکترونیک غرب، مانا ارتباط کاره و کاوش هوشمند کارا از شرکت‌ها و واحدهای فناوری بودند که مورد بازدید قرار گرفتند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات