سئوی داخلی چیست؟
مقدمه
از جمله مسائلی که در رابطه با سئو و طراحی سایت مطرح میشود سئوی داخلی( on-page SEO) و سئوی خارجی(off-page SEO) میباشد. در بخش سئوی داخلی به نحوه طراحی و تولید محتوا در وب سایت اشاره شده و سئوی خارجی به طور کلی به فعالیتهای بازاریابی در خارج از وب سایت شما میپردازد. در ایران، شرکتهای تبلیغاتی برای شرکتها و واحدهای تجاری مختلف امور سئو را ساماندهی میکنند. عموما استراتژیهای سئو روی قرار گرفتن محتوا در بالاترین رتبهبندیهای موتورهای جستوجو متمرکز هستند. برای انجام این کار، ما تلاش میکنیم تا یک وب سایت را به شکلی طراحی کرده و توسعه دهیم که الگوریتم پنهان گوگل به آن توجه کند و در ادامه، وب سایت ما را در بالای صفحات جستوجو قرار دهد. این موضوع اساسا مربوط به مباحث سئوی داخلی است. عوامل الگوریتم گوگل به دو دسته تقسیم میشوند که جایگاه وب سایت شما را در رتبه بندیهای این موتور جستوجو مشخص میکنند: عوامل سئوی داخلی و عوامل سئوی خارجی. در این مقاله از سری مقالات آژانس دیجیتال مارکتینگ راز درباره اختلاف میان این دو دسته بحث میکنیم، اهمیت سئوی داخلی را شرح داده و ضروریترین فاکتورهای سئو داخلی را بررسی میکنیم.
بررسی کنید که تصادفا رباتهای موتورهای جستوجو( Crawlers ) را بلاک نکرده باشید. بهتر است پنلهای مدیریتی و صفحات کم کیفیت را از دسترس موتورهای جستوجو دور نگه دارید. سرعت بارگذاری صفحه باید بالا باشد. یعنی هنگامی که یک کاربر میخواهد وارد صفحه شما شود بارگذاری صفحه نباید مدت زیادی طول بکشد. زمانی که سرعت بارگذاری سایت از ۶ ثانیه بیشتر میشود ماندن در سایت برای کاربر خسته کننده شده و باعث خروج او از صفحه شما خواهد شد. علاوه بر این، باید از دادههای ساختاری و ساختار یو آر ال( URL ) مناسبی استفاده کرد. در ادامه، نباید فراموش نکنیم که در دنیای امروز امکان نمایش وب سایت و صفحات وب سایت در گوشیهای موبایل موضوع مهمی است و در کل، هنگام رسیدگی به سئوی داخلی باید به مسائلی مانند مشخص کردن دادههای متا( Meta Data ) توجه کرد.
چرا کسی باید وب سایت شما را مطالعه کند؟ به احتمال زیاد، چون سایت شما حاوی اطلاعاتی است که بازدیدکنندگان به دنبال آنها هستند. در واقع، تولید محتوای مورد نیاز مخاطب از بخشهای بسیار مهم سئوی داخلی است. از این رو، شما باید محتوای عالی تولید کنید. موتورهای جستوجو مانند گوگل، محتوای سایتها را میخوانند. این موتورها، بخش عمدهای از رتبهبندی وب سایتها را بر اساس محتوای آنها انجام میدهند. محتوای عالی محتوایی است که در آن کلمات کلیدی به درستی استفاده شوند، آموزنده باشند و متنی روان و ساده داشته باشند.
سومین و آخرین عامل ضروری سئوی داخلی، بهینه سازی تجربه کاربر است. کاربران نیاز دارند که به سادگی مفهوم وب سایت شما را درک کنند. آنها باید آنچه را که میخواهند در کوتاهترین زمان ممکن پیدا کنند. بازدیدکنندگان باید بدانند در کجاها کلیک کرده و چگونه در سایت شما جابه جا شوند. این عمل، باید به سرعت هرچه تمامتر انجام شود تا روی سئوی داخلی شما تاثیر بگذارد. از جمله ویژگیهای یک وب سایت خوب این است که طراحی کاربردی و چشم نواز داشته باشد. اما شما باید کاربرپسند بودن وب سایت را در اولویت قرار دهید تا آنها به راحتی بتوانند با وب سایت شما کار کنند.
نتیجه گیری
برای بهرهوری بهینه از وب سایت در هر کسب و کاری، لازم است به عوامل تخصصی مانند سئوی داخلی توجه نمود. زیرا این عوامل با امور بازاریابی و ارتباط با مشتریان، رابطه مستقیم دارد. در این زمینه، کارهای منفی باعث ضرر میشوند و کارهای مثبت هیچ وقت بدون سود نخواهند بود. اگر در رابطه با سئوی داخلی و امور سئوی وب سایت کسب و کار خود مردد هستید، متخصصین آژانس دیجیتال مارکتینگ راز آماده کمک به رشد و توسعه کسب و کار شما هستند.
نظرات