سئوی داخلی چیست؟

سئوی داخلی چیست؟


سئوی داخلی و سئوی خارجی

اهمیت سئوی داخلی

عوامل ضروری سئوی داخلی

مقدمه

از جمله مسائلی که در رابطه با سئو و طراحی سایت مطرح می‌شود سئوی داخلی( on-page SEO) و سئوی خارجی(off-page SEO) می‌باشد. در بخش سئوی داخلی به نحوه طراحی و تولید محتوا در وب سایت اشاره شده و سئوی خارجی به طور کلی به فعالیت‌های بازاریابی در خارج از وب سایت شما می‌پردازد. در ایران، شرکت‌های تبلیغاتی برای شرکت‌ها و واحدهای تجاری مختلف امور سئو را ساماندهی می‌کنند. عموما استراتژی‌های سئو روی قرار گرفتن محتوا در بالاترین رتبه‌بندی‌های موتورهای جست‌وجو متمرکز هستند. برای انجام این کار، ما تلاش می‌کنیم تا یک وب سایت را به شکلی طراحی کرده و توسعه دهیم که الگوریتم پنهان گوگل به آن توجه کند و در ادامه، وب سایت ما را در بالای صفحات جست‌وجو قرار دهد. این موضوع اساسا مربوط به مباحث سئوی داخلی است. عوامل الگوریتم گوگل به دو دسته تقسیم می‌شوند که جایگاه وب سایت شما را در رتبه بندی‌های این موتور جست‌وجو مشخص می‌کنند: عوامل سئوی داخلی و عوامل سئوی خارجی. در این مقاله از سری مقالات آژانس دیجیتال مارکتینگ راز درباره اختلاف میان این دو دسته بحث می‌کنیم، اهمیت سئوی داخلی را شرح داده و ضروری‌ترین فاکتورهای سئو داخلی را بررسی می‌کنیم.

سئوی داخلی و سئوی خارجی عوامل سئوی داخلی با عناصر وب سایت شما کار می‌کنند. عوامل داخلی شامل ویژگی‌های فنی می‌شود. یعنی کیفیت کد نویسی، محتوای نوشتاری و بصری شما و همچنین میزان راحت بودن کاربر با سایت. از طرف دیگر، عوامل سئوی خارجی مانند لینک‌هایی که از سایت‌های دیگر به سایت شما ارجاع داده شده‌اند، توجه به شبکه‌های اجتماعی و سایر فعالیت‌های بازاریابی در خارج از وب سایت شما می‌باشند. اگر شما روی سئوی خارجی تمرکز دارید، معمولا گرفتن لینک‌های بیشتر برای سایت خود را به عنوان هدف در نظر می‌گیرید. هرچه لینک‌های مرتبط بیشتری دریافت کنید رتبه‌ی شما در رده بندی گوگل بالا می‌رود. اهمیت سئوی داخلی سئوی داخلی شامل عناصری از سئو می‌شود که شما توانایی کنترل آن‌ها را دارید. اگر شما یک وب سایت داشته باشید، می‌توانید مسائل فنی و کیفیت محتوای خود را کنترل کنید. ما باور داریم که باید به همه مسائل مربوط به سئوی داخلی به خوبی رسیدگی شود و این عوامل به دقت مورد توجه قرار گیرند. چرا که این موارد در اختیار خود شما هستند و ثمره‌ی سئوی داخلی مستقیما به کسب و کار شما خواهد رسید. اگر شما یک وب سایت اصولی و مناسب سئو طراحی کنید ، قطعا از بدو شروع در رتبه بندی موتورهای جست‌وجو در جایگاه خوبی قرار خواهید گرفت. تمرکز کردن روی سئوی داخلی احتمال موفقیت استراتژی سئوی خارجی شما را نیز بالا می‌برد. توجه داشته باشید که در لینک‌سازی و بک‌لینک گرفتن، اعتبار سایت مرجع را در نظر داشته باشید. لینک ساختن از طریق یک سایت کم ارزش، اعتبار وب سایت شما را نزد موتورهای جست‌وجو کاهش خواهد داد. اکثر کسب و کارها در این زمینه از یک مشاور متخصص، یا یک شرکت تبلیغاتی راهنمایی می‌گیرند تا اقدامات منفی علیه وب سایت خود انجام ندهند. آژانس دیجیتال مارکتینگ راز آماده کمک به کسب و کارها در این زمینه می‌باشد. عوامل ضروری سئوی داخلی سه عامل اصلی در رابطه با سئوی داخلی وجود دارند که رعایت آن‌ها ضروری می‌باشد. کیفیت فنی

بررسی کنید که تصادفا ربات‌های موتورهای جست‌وجو( Crawlers ) را بلاک نکرده باشید. بهتر است پنل‌های مدیریتی و صفحات کم کیفیت را از دسترس موتورهای جست‌وجو دور نگه دارید. سرعت بارگذاری صفحه باید بالا باشد. یعنی هنگامی که یک کاربر می‌خواهد وارد صفحه شما شود بارگذاری صفحه نباید مدت زیادی طول بکشد. زمانی که سرعت بارگذاری سایت از ۶ ثانیه بیشتر می‌شود ماندن در سایت برای کاربر خسته کننده شده و باعث خروج او از صفحه شما خواهد شد. علاوه بر این، باید از داده‌های ساختاری و ساختار یو آر ال( URL ) مناسبی استفاده کرد. در ادامه، نباید فراموش نکنیم که در دنیای امروز امکان نمایش وب سایت و صفحات وب سایت در گوشی‌های موبایل موضوع مهمی است و در کل، هنگام رسیدگی به سئوی داخلی باید به مسائلی مانند مشخص کردن داده‌های متا( Meta Data ) توجه کرد.

محتوای عالی

چرا کسی باید وب سایت شما را مطالعه کند؟ به احتمال زیاد، چون سایت شما حاوی اطلاعاتی است که بازدیدکنندگان به دنبال آن‌ها هستند. در واقع، تولید محتوای مورد نیاز مخاطب از بخش‌های بسیار مهم سئوی داخلی است. از این رو، شما باید محتوای عالی تولید کنید. موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، محتوای سایت‌ها را می‌خوانند. این موتورها، بخش عمده‌ای از رتبه‌بندی وب سایت‌ها را بر اساس محتوای آن‌ها انجام می‌دهند. محتوای عالی محتوایی است که در آن کلمات کلیدی به درستی استفاده شوند، آموزنده باشند و متنی روان و ساده داشته باشند.

تجربه بی عیب و نقص کاربر

سومین و آخرین عامل ضروری سئوی داخلی، بهینه سازی تجربه کاربر است. کاربران نیاز دارند که به سادگی مفهوم وب سایت شما را درک کنند. آن‌ها باید آنچه را که می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیدا کنند. بازدیدکنندگان باید بدانند در کجاها کلیک کرده و چگونه در سایت شما جابه جا شوند. این عمل، باید به سرعت هرچه تمام‌تر انجام شود تا روی سئوی داخلی شما تاثیر بگذارد. از جمله ویژگی‌های یک وب سایت خوب این است که طراحی کاربردی و چشم نواز داشته باشد. اما شما باید کاربرپسند بودن وب سایت را در اولویت قرار دهید تا آن‌ها به راحتی بتوانند با وب سایت شما کار کنند.

نتیجه گیری

برای بهره‌وری بهینه از وب سایت در هر کسب و کاری، لازم است به عوامل تخصصی مانند سئوی داخلی توجه نمود. زیرا این عوامل با امور بازاریابی و ارتباط با مشتریان، رابطه مستقیم دارد. در این زمینه، کارهای منفی باعث ضرر می‌شوند و کارهای مثبت هیچ وقت بدون سود نخواهند بود. اگر در رابطه با سئوی داخلی و امور سئوی وب سایت کسب و کار خود مردد هستید، متخصصین آژانس دیجیتال مارکتینگ راز آماده کمک به رشد و توسعه کسب و کار شما هستند.

درخواست مشاوره رایگان

لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

منبع خبر

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

    نظرات