فن بازار منطقه ای استان قم افتتاح شد

فن بازار منطقه ای استان قم افتتاح شد


به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان قم، فن بازار منطقه‌ای قم به عنوان بیست و چهارمین فن بازار منطقه ای کشور، با حضور مدیران شبکه فن بازار ملی ایران و مسئولان استانی در این استان افتتاح شد.

بنابراین گزارش، با برگزاری نخستین شورای هماهنگی فن بازار منطقه ای قم فعالیت این فن بازار به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استان آغاز شد.
مهندس مهرداد غضنفری در مراسم افتتاحیه فن بازار منطقه ای استان قم که در سالن جلسات پارک علم و فناوری برگزار شد  با تاکید بر لزوم بهره گیری و معرفی فناوری های تولیدی استان در سطح ملی افزود: از ظرفیت‌های موجود در استان در جهت تقویت شبکه فن بازار و ارتقای فناوری در استان حمایت می‌شود.

وی با تاکید براینکه  قم می تواند درحوزه فناوری به الگویی در کشور تبدیل شود، ادامه داد: تعداد واحدهای فناور استان در حالی امروز به ۱۱۴ واحد رسیده است که این آمار تا سال ۹۲ تنها ۲۹ واحد بود.

غضنفری با بیان اینکه در حوزه های پژوهشی و تحقیقاتی، تحقیقات موثری در حوزه علوم نوین در کشور انجام شده که متاسفانه این کارهای منجر به تولید صنعتی نشده‌است.

معاون استاندار قم گفت: اقتصاد مبتنی بر دانش وقتی کارآمد است و منجر به توسعه اقتصادی می‌شود که این فناوری‌ها کاربردی شده و منجر به تولید شود.

رئیس شورای هماهنگی فن بازار منطقه ای قم با تاکید بر لزوم تجاری شدن ایده‌ها و فناوریها افزود: یکی از ساز و کارها برای تجار کردن ایده‌ها و فناوری، شکل گیری فن بازارها در سطح ملی و استانی است که به عنوان واسطه هایی بین عرضه کننده، متقاضی و بازار نقش آفرینی می‌کنند.

دبیر شبکه فن بازار ملی ایران نیز با بیان اینکه اقتصاد دانش بینان الزام کنونی کشور است اظهار داشت: با وجود تحریم‌های اقتصادی و محدودیت‌های ناشی از کرونا،از ابتدای سال تاکنون سه هزار میلیارد ریال گردش مالی در شبکه فن بازار ملی انجام شده‌است.

محمد صالح خالقی گفت: تسهیل عرضه و تقاصای فناوری، سرمایه گذاری در اختراعات و استارتا پ ها، رفع نیاز فناورانه واحدهای فناور و صنعتی، انتقال دانش فناوری و ایجاد ساز و کار امن برای ثبت اختراع از جمله اقدام های مهم فن بازار است.

دبیر شبکه فن بازار ایران ادامه داد: هم اکنون ۲۴ فن بازار منطقه ای در استان‌های مختلف کشور ایجاد شده‌است که تا دو سال آینده تمام استان‌های کشور صاحب فن بازار می‌شوند.

وی با بیان اینکه در اکوسیستم فناروی و نوآوری کشور بازیگران زیادی وجود دارد گفت: هر کدام از این بازیگران عرصه و یا تقاضایی دارند که تسهیل ارتباط میان این عرصه و تقاضا مبنا شکل گیری شبکه فن بازار در کشور شد که در این زمینه ایجاد دفاتر فن بازار منطقه ای ذیل شبکه فن بازار ملی در دستور کار قرار گرفته‌است.

در این جلسه فن بازار استان قم با همکاری و مساعدت معاونت علمی ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس تهران در قم به بهره برداری رسید.هم چنین دراین جلسه اساسنامه و برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰ فن بازار منطقه‌ای قم نیز تصویب شد.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

منبع خبر

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

    نظرات