به همت مرکزنوآوری وشتابدهی پارک علم و فناوری کرمانشاه ؛طرح شتابدهی کسب وکارهای فناورانه جوانان استان آغاز شد

به همت مرکزنوآوری وشتابدهی پارک علم و فناوری کرمانشاه ؛طرح شتابدهی کسب وکارهای فناورانه جوانان استان آغاز شد

مرکز نوآوری و شتابدهی پارک علم و فناوری کرمانشاه با برگزاری کارگاه خلاقیت و ایده پردازی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان طرح شتابدهی  کسب و کارهای فناورانه جوانان را  دراستان کرمانشاه آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه، فاز نخست طرح شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان استان «منش» با برگزاری اولین کارگاه در مرحله ترویجی  با حضور جمعی از ثبت نام کنندگان شروع شد.
دکتر ژیلا ترابی مدرس کارگاه خلاقیت و ایده پردازی در این جلسه علاقمندان به نوآوری، فناوری، کار آفرینی و فعالیت های استارت آپی را با مفاهیم و تکنیک های خلاقیت و منابع کشف ایده، نوآوری در مدل کسب و کار، سبک های تفکر، قالب های ذهنی و فنون خلاقیت شامل توفان ذهنی، فن فهرست خصوصیات، فن ارتباط اجباری و فن اسکمپر آشنا کرد.
فرایند اجرای خلاقیت، اجزا مدل کسب و کار، تکنیک های طراحی مدل کسب کار نوآورانه، کانون های نوآوری در مدل کسب و کار و فرایندهای ایده پردازی از دیگر موضوعاتی بود که دکتر ترابی به بحث، تبادل نظر و انجام تمرین عملی در مورد آنها پرداخت.

در حاشیه این جلسه دکتر سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح مرکز نوآوری و شتابدهی «منش» به منظور بالندگی و رشد جوانان در استان کرمانشاه آغاز شده است افزود‌: این طرح رده های سنی ۱۸ تا ۳۵ سال را شامل می شود.
وی ادامه داد: برگزاری پیش رویداد و رویدادهای کارآفرینانه جهت شناسایی و توانمندسازی افراد علاقمند و مستعد در زمینه فناروی و ارایه مشاوره به صاحبان ایده در سه مرحله ترویج، نوآوری و شتابدهی است که در نهایت به ایجاد و توسعه استارت آپ های جدید منتهی می شود.
آزادی در پایان تصریح کرد: پارک علم وفناوری و جهاد دنشگاهی کرمانشاه قصد دارد در فاز ترویجی منش با برگزاری رویداد های چند ساعته شامل رویداد ایده شو، صندلی تجربه، رویداد دیدار، رویداد تازه شو و نیز برگزاری کارگاه های آموزشی شامل ایده پردازی و خلاقیت، مدل کسب وکار، فنون مذاکره، نحوه ارائه ایده، تحلیل بازار، روش های تامین مالی و نیز ارائه مشاوره های مختلف، زمینه را برای متقاضیان جهت  رسیدن به ایده های نوین و بازار محور آماده کند تا با آمادگی کامل وارد دیگر فازهای این طرح شوند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

منبع خبر

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

    نظرات