در نشست روسای پارک‌های علم و فناوری کشور در پارک فناوری پردیس مطرح شد؛ مهدی کشمیری: گرنت فناوری موتور محرک توسعه و تجاری سازی نوآوری های فناورانه

در نشست روسای پارک‌های علم و فناوری کشور در پارک فناوری پردیس مطرح شد؛ مهدی کشمیری: گرنت فناوری موتور محرک توسعه و تجاری سازی نوآوری های فناورانه

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان به نقل از پارک فناوری پردیس، دکتر مهدی کشمیری گفت: اگر گرنت فناوری به دانشگاه ها داده می شد شاید در اجرا کار راحتری پیش روی ما بود اما هدف از درگیر کردن پارک های کشور، تعامل پارک ها، گسترش فناوری ها و شناسایی ظرفیت های موجود در کشور بود.
او ادامه داد: الزام به اخذ موافقت دانشگاه یا مرکز پژوهشی توسط متقاضی، تجمیع منابع حمایتی در صندوق عامل، اعطای حمایت‌ها از طریق صندوق، افزایش حمایت‌ها در صورت مشارکت بیشتر متقاضی، عدم ورود وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و الزام به انعقاد توافق‌نامه مالکیت دارایی فکری با دانشگاه برای ورود شرکت دانش‌بنیان به برنامه، از اصول حاکم بر اجرای این برنامه است.
کشمیری افزود: تدوین و ابلاغ آیین‌نامه گرنت فناوری، انعقاد تفاهم‌نامه با پارک فناوری فاوا برای اجرای برنامه در حوزه ICT ، اجرای مرحله آزمایشی در ۵ استان، تامین سهم وزارت علوم از منابع و ابلاغ به استان‌ها و تدوین برنامه زمان‌بندی از اقدامات انجام شده در این موضوع است.
مشاور سرپرست دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت عتف گفت: برگزاری گرنت فناوری می تواند یک فرصت مناسب برای تعامل و گسترش پارک ها در کشور و معرفی این ظرفیت ها حتی در سطح منطقه باشد.
او ادامه داد: در این رویداد فناورانه، در بخش فراخوان جوانه به حمایت از پایان نامه ها و رساله هایی که موضوع فناورانه دارند پرداخته می شود و هم اکنون در ۲۲ استان کشور در حال برگزاری است. در دوره دوم رویداد فناورانه ۳ استان جدید اضافه شده اند ضمن اینکه این فراخوان دیگر محدود به حوزه ICT نیست.
کشمیری گفت: در این مرحله با اضافه شدن پارک های نفت به پارک فاوا، موضوعات فناورانه مختلف از جمله حوزه نفت نیز حمایت خواهند شد.
مسئول برنامه گرنت جوانه با اشاره به برگزاری طرح شکوفایی در ۵ استان کشور گفت: طرح دیگر که شکوفایی نام دارد به صورت آزمایشی در استان های تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، فارس و دانشگاه های سمنان و تحصیلات تکمیلی زنجان در حال اجراست.
مشاور سرپرست دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت عتف خاطرنشان کرد: سامانه نرم‌افزاری صدف که پارک فاوا مسئول پشتیبانی آن است وظیفه بستر اجرای کلیه فرآیندها، بسترسازی کلیه تعاملات با متقاضیان، بایگانی کلیه اسناد و گزارش‌های غیرمالی را برعهده دارد و در حقیقت سامانه صدف، سامانه داده‌ها و فرآیندهای معاونت پژوهش و فناوری است.

او افزود: سامانه نرم‌افزاری دیگر، «دریک» است که پارک علم و فناوری سمنان مسئول پشتیبانی آن را برعهده دارد و مدیریت اطلاعات مالی طرح و ارائه گزارش های مالی در این سامانه انجام می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات