مرکز منش در کرمانشاه افتتاح شد

مرکز منش در کرمانشاه افتتاح شد


مرکز نوآوری و شتابدهی(منش) پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه ، دکتر سیامک آزادی رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه، امروز(۲۲ خرداد) در حاشیه افتتاح این مرکز در جمع خبرنگاران با اشاره به راه اندازی این مرکز با همکاری پارک علم و فناوری کرمانشاه و اداره کل ورزش و جوانان استان، گفت: این مرکز در راستای حمایت از صاحبان ایده و افرادی که علاقمند به حوزه کسب و کارهای نوآورانه هستند، راه اندازی شده است .

وی به چالش پذیرش ایده ها در پارک علم و فناوری اشاره کرد و افزود: هر ایده ای امکان پذیرش در پارک را ندارد و ایده ها باید ارزیابی شده و دارای ویژگی های خاصی برای پذیرش باشند، در همین راستا سالانه از حدود ۴۰۰ ایده ای که به پارک علم و فناوری کرمانشاه عرضه می شود، در نهایت حدود ۶۰ تا ۷۰ ایده پذیرش می شوند .

آزادی تصریح کرد: با توجه به این شرایط، در این بین وجود یک مرکز برای پرورش ایده ها و آموزش و توانمندسازی علاقمندان حوزه نوآوری و کارهای خلاقانه به شدت احساس می شد و در همین راستا راه اندازی مرکز منش در دستور کار قرار گرفت

این مسئول افزود: در این مرکز که در تمامی استان های کشور راه اندازی شده علاقمندان حوزه نوآوری و کسب و کارهای خلاقانه شناسایی شده و روند توانمندسازی آنها پیگیری می شود .

آزادی گفت: در مرکز منش افراد طی فازهای مختلف "ترویج"، "نوآوری" و "شتابدهی" توانمند شده و این توانایی را پیدا می کنند که کسب و کارهای نوآورانه خود را راه اندازی کنند .

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه خاطرنشان کرد: افراد حتی اگر نتوانند کسب و کار دلخواه را راه اندازی کنند، این امکان را دارند که جذب گروه های نوآوری و فناوری دیگر شوند .

آزادی با اشاره به شروع فعالیت این مرکز گفت: فرآیند جذب از چند ماه پیش شروع شده و تاکنون بیش از ۷۰ نفر  برای حضور در این مرکز ثبت نام کرده اند که تاکنون ۴۰ نفر از آنها پذیرش شده اند .

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جذب صاحبان ایده به نظر می رسد طی دو ماه آینده بتوانیم استارتاپ ها و تیم های خوبی در مرکز منش جذب کنیم و حداقل ۱۰ تیم استارتاپی بتوانند در مرکز مستقر شوند .

آزادی یادآور شد: مرکز منش به روی تمام جوانان صاحب ایده و علاقمند به حوزه های نوآوری و فناوری باز است و حتی افرادی هم که ایده ندارند اما در این حوزه علاقمند هستند می توانند با ورود به این مرکز با آشنایی با کسب و کارهای نوآورانه صاحب ایده شده و در کنار صاحبان ایده مشغول به کار شوند .

محمد حسین زاده معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز با اشاره به تفاهم نامه جهاد دانشگاهی با وزارت ورزش و جوانان مبنی بر راه اندازی مراکز منش در کشور گفت: منش به معنی نوآوری و شتابدهی اشتغال جوانان است و با این هدف راه اندازی این مراکز در دستور کار قرار گرفته است .

وی افزود: در این مراکز افراد صاحب ایده تحت مشاوره و آموزش قرار گرفته و از این طریق به مسیری هدایت می شوند که بتوانند ایده‌های خود را به محصول تبدیل کرده و آنها را تجاری سازی کنند .

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: در راه اندازی این مراکز، مکان، تجهیزات و اساتید توسط جهاد دانشگاهی تامین شده و اعتبارات از محل وزارت ورزش و جوانان تامین می شود که این اعتبارات از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان در اختیار جهاد دانشگاهی استان قرار داده شده است .

وی ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی این مراکز صاحبان ایده بتوانند محلی برای تبدیل ایده های خود به محصول داشته و بتوانند از این طریق برای خود و دیگران کارآفرینی کنند .

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

منبع خبر

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

    نظرات