با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مرکز نوآوری و رشد آمل، از سه محصول جدید شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این مرکز رونمایی شد

با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مرکز نوآوری و رشد آمل، از سه محصول جدید شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این مرکز رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری مازندران، در آیین بهره برداری از مرکز نوآوری و رشد شهرستان آمل، از کیت اندازه‌گیری اکسیژن خواهی شیمیایی محصول شرکت به آزما شیمی پژوهش پارس، فیلتر سرامیکی در صنعت ریخته‌گری و ساخت قطعه برای تصفیه مذاب ریخته‌گری و حذف نخاله‌ها و ناخالصی‌های مذاب محصول شرکت کاسپین سبزهامون شمال و همچنین مشعل پرمیکس متال فایبر تشعشعی، جایگزین مشعل‌های متعارف در بویلرها و کوره‌های صنعتی محصول شرکت سیستم‌های انرژی فردا رونمایی شد.

عمده‌ترین نقش فیلتر سرامیکی در صنعت متالوژی، خارج کردن ناخالصی‌های مذاب فلز قبل از ورود به قالب است. در ایران مصرف کننده عمده این فیلتر شرکت های خودروسازی هستند که برای تولید سرسیلندر، قطعات چدنی و سایر قطعات خودرو از این فیلترها استفاده می کنند.

مشعل متال فایبر تشعشعی از دیگر محصولات رونمایی شده در مرکز رشد آمل بود. کاربرد این محصول در بویلرها، کوره‌ها، خشک‌کن‌های صنعتی، پوشش دهی قطعات فلزی، فرآوری محصولات کشاورزی و ترمیم روکش آسفالت است. مهم‌ترین مزیت این مشعل نسبت به سایر مشعل‌ها و محصولات مشابه کاهش قابل ملاحظه مصرف انرژی، آلایندگی پایین و مقاومت بالا در برابر شوک حرارتی و مکانیکی است.

کیت اندازه‌گیری هم برای سنجش اکسیژن خواهی شیمیایی نمونه های آب و فاضلاب تولید می شوند. اکسیژن خواهی شیمیایی به عنوان میزان اکسید‌کننده خاصی که با نمونه آب یا پساب واکنش می‌دهد تعریف می‌شود و اکسیژن خواهی یک پارامتر مهم برای تعیین میزان بار آلودگی آلی آب و پساب محسوب می شود.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مرکر رشد و نوآوری با فعالان فناور مستقر در استان گفت‌وگو کرد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری مازندران

منبع خبر

پارک علم و فناوری مازندران

پارک علم و فناوری مازندران

پارک علم و فناوری مازندران یک پارک علم و فناوری در شهر ساری می باشد

    نظرات