با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری مرکز نوآوری و رشد آمل به بهره برداری رسید

با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری مرکز نوآوری و رشد آمل به بهره برداری رسید

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری مازندران، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در مراسم آیین بهره برداری مرکز نوآوری و رشد آمل با بیان این‌که استان مازندران ظرفیت‌های نواورآنه بالایی دارد که در پیوند با صنعت خالق ارزش افزوده و اشتغال می‌شود ادامه داد: بسیاری از این ظرفیت، همچنان مغفول مانده است و تا فعال شدن کامل زیست‌بوم نوآوری استان فاصله داریم. البته زیست‌بوم کارآفرینی استان خوشبختانه پویا است و جوانان خلاق می‌توانند به رونق این زیست‌بوم کمک کنند.

ستاری با اشاره به توسعه مراکز نوآوری و دیگر پهنه‌های مورد نیاز برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و کارآفرینان جوان گفت: خوشبختانه تعداد این مراکز رو به افزایش است و علاوه بر این که تعداد قابل توجهی از مراکز نوآوری توسط معاونت علمی و فناوری مورد حمایت قرار گرفته، بخش خصوصی نیز قدم در این راه گذاشته و تعداد مراکز نواوری بخش خصوصی رو به افزایش است.

به گفته معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، در استانی به وسعت مازندران یک پارک علم و فناوری متمرکز باشد ممکن است دسترسی‌ها را محدود کند اما گسترش پهنه‌های نوآورانه در این استان می‌تواند به رونق یک‌دست و هماهنگ خدمات برای توسعه کسب و کارها کمک کند.
وی گفت: بازدید از این مراکز با حضور جوانان باعث ایجاد انگیزه مدیران ودست اندکاران برای تصمیم گیری‌ها می‌شود.

با افتتاح مرکز نوآوری آمل زمینه‌ای برای ارائه خدمات و محصولات فناورانه به صنایع استان مازندران، در مساحت  ۱۵۰۰ متر مربع میزبان ۳۶ واحد فناور و نوآور فراهم شده است. پس از اتمام مراحل پذیرش و میزبانی از تیم‌ها اکنون،۲۰ شرکت دانش بنیان و فناور فعال در حوزه فناوری‌های دانش آموزی، الکترونیک، برق قدرت، صنایع شیمیایی سبز و نرم‌افزارها و خدمات حوزه فناوری‌های دیجیتال در این مرکز نوآوری مستقر شده‌اند.

همچنین با افتتاح شتابدهنده سایکو در دل این مرکز نوآوری، توسعه فناوری‌های دانش آموزی شتاب می‌گیرد. این شتابدهنده با مساحت ۲۰۰ مترمربع در مرکز نوآوری آمل، اکنون میزبان ۴ تیم فناور است که در مرحله استقرار ایده قرار دارند.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری مازندران

منبع خبر

پارک علم و فناوری مازندران

پارک علم و فناوری مازندران

پارک علم و فناوری مازندران یک پارک علم و فناوری در شهر ساری می باشد

    نظرات