سیستم مانیتورینگ طاهاپایش، بروز خطای انسانی را کاهش می دهد


سیستم مانیتورینگ طاهاپایش با هدف هوشمندسازی خطوط نظارت و کنترل توسط شرکت طاهاقالب توس طراحی و پیاده سازی شده است که امکان بروز خطای انسانی را کاهش می دهد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان؛ در سیستم های سنتی، مانیتورینگ تجهیزات صنعتی، که یکی از ضرورت های مهم در صنایع مختلف می باشد، به صورت دستی و توسط اپراتور انجام و تحلیل می گردد و این امر، احتمال بروز خطای انسانی را در این مسیر افزایش می دهد. تحمیل هزینه های باای تعمیر و یا تعویض قطعات، از کار افتادن تجهیزات و توقف خط تولید از جمله مشکلات عمده این شیوه رایج می باشد.

سامانه مانیتورینگ طاهاپایش (Taha-PAYESH) به جهت رفع این نیاز و با هدف هوشمندسازی خوط نظارت و کنترل، طراحی و پیاده سازی گردیده است. سامانه طاهاپایش از دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری تشکیل شده است. بخش سخت افزاری این سامانه به تمامی سنسورهای تجهیزات صنعتی متصل شده، داده های دریافتی را براساس پروتکل های متنوع ارتباطی اعم از RS-۲۳۲، Gprs، Wi-Fi، Ethernet و RS-۴۸۵ به بخش نرم افزاری ارسال می نماید. داده های دریافتی به صورت پیوسته با استفاده از نرم افزار طاهاپایش، در لپ تاپ و تلفن همراه قابل مشاهده می باشند. هر وع تغییر وشعیت و خرابی احتمالی تجهیزات به وسیله اخطارهای پیشگیرانه در لحظه به اطلاع کاربر می رسد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات