تدارک بسته های حمایتی ویژه شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری لرستان

تدارک بسته های حمایتی ویژه شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری لرستان

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری لرستان، روز دوشنبه نشست مشترک آرش بخشی مدیر شرکت آب معدنی رباط زاگرس به همراه فائزه فتح الهی از کارکنان این مجموعه با امین حسنوند معاون پشتیبانی و فناوری پارک علم و فناوری لرستان و خانم کوشکی مدیر موسسات پارک علم و فناوری لرستان برگزار شد.

در این نشست ابعاد همکاری های مشترک این دو مجموعه، چشم انداز فعالیت های شرکت آب معدنی رباط زاگرس و بسته های حمایتی پارک علم و فناوری از شرکت های مستقر در این مجموعه مورد بررسی قرار گرفت.

۱۶۰ شرکت در پارک علم و فناوری لرستان عضویت دارند

امین حسنوند معاون پشتیبانی و فناوری پارک علم و فناوری لرستان در این نشست در سخنانی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری یک مجموعه دولتی و زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، اظهار داشت: کار تخصصی این مجموعه حمایت از تولید و فناوری است.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری در شهرستان های لرستان ۶ مرکز رشد شامل ۲ مرکز در خرم آباد، یک مرکز در بروجرد، یک مرکز در الیگودرز، یک مرکز در دورود و یک مرکز در نورآباد دارد، تصریح کرد: مخاطبین ما فارغ التحصیلان دانشگاهی، دانشجویان، اساتید و صاحبان صنایع هستند و از آنان حمایت می کنیم تا حلقه مفقوده دانشگاه و صنعت را تکمیل کنیم و کسانی که صاحب فن و دانش هستند را به بازار متصل کنیم.

معاون پشتیبانی و فناوری پارک علم و فناوری لرستان با تاکید بر اینکه پارک علم و فناوری در استان لرستان از سال ۹۱ شروع به فعالیت کرده است و در حال حاضر ۱۶۰ شرکت در پارک علم و فناوری لرستان عضویت دارند، افزود:کار ما حمایت از شرکت ها است و بسته های حمایتی داریم که از تسهیلات مختلف تا ارائه آموزش های تخصصی را شامل می شود.

تدارک بسته های حمایتی تسهیلاتی از شرکت های مستقر درپارک

حسنوند با اشاره به اینکه تسهیلات ویژه شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری تا از ۲۰ میلیون تومان تا ۵۰۰ میلیون تومان را شامل می شود و در عین حال با صندوق های دیگر همچون صندوق کارآفرینی امید هم قرارداد داریم و شرکت های بزرگ ما توانسته اند تسهیلات تا سقف ۱۰ میلیارد را هم از این طریق دریافت کنند، ادامه داد: در کنار این بسته حمایتی دیگری در حوزه آموزشی داریم که شامل آموزش های حوزه کسب و کار، مرتبط با مالیات، قوانین بیمه و ... می شود.

وی با بیان اینکه آموزش های تخصصی نیز برای شرکت ها داریم، مشاوره های رایگان در اختیار شرکت ها قرار می دهیم و در حوزه بازاریابی، ثبت برند و ... به شرکت های دانش بنیان مشاوره می دهیم، تصریح کرد: مجموعه پارک علم و فناوری با بهره گیری از ۳ آزمایشگاه مرجع مستقر در این مجموعه به شرکت ها خدمات آزمایشگاهی نیز ارائه می دهد.

خدمات ۳ آزمایشگاه مرجع پارک

معاون پشتیبانی و فناوری پارک علم و فناوری لرستان یادآور شد:۳ تا آزمایشگاه مرجع صنایع غذایی، شیمی، نفت و مشتقات نفتی را در مجموعه پارک علم و فناوری داریم و در حال راه اندازی آزمایشگاه محیط و آلودگی نیز هستیم.

حسنوند با تاکید بر اینکه در صورتی که شرکت های مستقر در پارک قصد استفاده از آزمایشگاه های خارج از پارک را نیز داشته باشند، از آنان حمایت مالی خواهیم کرد، افزود: خدمات کارگاهی ویژه ای نیز برای شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری تدارک دیده شده است.

امکان واگذاری زمین به شرکت هایی که در پارک علم و فناوری مستقر می شوند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واگذاری زمین به شرکت هایی که قصد استقرار در پارک علم و فناوری را دارند، گفت: ۲۰ هکتار زمین داریم که منطقه آزاد تجاری است و تمام قوانین مناطق آزاد مانند معافیت های مالیاتی و عوارض به طور اتوماتیک در این زمین اجرا می شود.

معاون پشتیبانی و فناوری پارک علم و فناوری لرستان افزود: صاحبان صنایع و شرکت ها می توانند بخشی از شرکت مثل واحد تحقیق و توسعه خود را در پارک علم و فناوری مستقر کنند و هر محصولی که از این واحد خارج شود شامل تمام معافیت های منطقه آزد تجاری شود.

حسنوند با تاکید بر اینکه ما در کنار شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری هستیم، خاطرنشان کرد: ما به عنوان یک ارگان دولتی در کنار شما هستیم و رایزنی ها و کمک های لازم را برای ارتقای شرکت های فناور انجام می دهیم.

افزایش محصول و راه اندازی واحد تحقیق و توسعه در شرکت رباط زاگرس دنبال می شود

آرش بخشی مدیر شرکت آب معدنی رباط زاگرس نیز در این نشست با اشاره به اینکه بیش از دو ماه است شرکت آب معدنی رباط زاگرس را تحویل گرفته ایم، اظهار داشت: گروه صنعتی مینو تشخیص داد که در لرستان سرمایه گذاری کند و شرکت آب معدنی رباط زاگرس بیست و سومین شرکتی است که در گروه صنعتی مینو به ثبت رسیده است و باعث افتخار است که در خدمت مردم هستیم.

وی با بیان اینکه شرکت آب معدنی رباط زاگرس ماهیت حقوقی مجزا دارد اما متعلق به گروه صنعتی مینو است، تصریح کرد: ۵ تا از شرکت های گروه صنعتی مینو شامل پارس مینو، قاسم ایران، پارس گستر مینو، صنعتی مینو و خودکفایی از ۱۰ تا ۴۰ درصد سهام این شرکت را خریداری کرده اند.

مدیر شرکت آب معدنی رباط زاگرس با تاکید بر اینکه این مجموعه تولید انواع آشامیدنی ها و نوشیدنی ها را در مجموعه خود دنبال می کند و در ادامه کار هم ممکن است مواردی از محصولات مینو را نیز در این شرکت تولید کنیم، افزود: شرکت ما الان تقریبا تک محصولی است اما قصد داریم روی یکسری نوشیدنی های دیگر کار کنیم و تولید را بالا ببریم.

بخشی یادآور شد: همچنین انجام کارهای تحقیقاتی و راه اندازی بخش تحقیق و توسعه در شرکت آب معدنی رباط زاگرس را دنبال خواهیم کرد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری استان لرستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری استان لرستان

پارک علم و فناوری استان لرستان

پارک علم و فناوری استان لرستان یک پارک علم و فناوری در شهر خرم آباد می باشد

    نظرات