جلسه معرفی زیرساخت‌ها و توانمندی‌های اولین و تنها شبکه پژوهش و فناوری کشور برگزار شد


امروز ۹ شهریور ماه جلسه آنلاین پارک علم‌وفناوری خراسان با شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان جلسه‌ای به منظور معرفی زیرساخت ها و توانمندی های این شبکه برگزار شد. همچنین پارک خراسان قصد دارد تفاهم‌نامه‌ای با اولین شبکه پژوهش و فناوری در کشور به منظور افزایش توانمند‌سازی و توسعه بازار شرکت‌های فناور به امضا برساند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان؛ این جلسه به منظور آشنایی با ظرفیت‌های شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان بود. برهمین اساس مهدی اعتباری مدیر این مجموعه گزارشی از ظرفیت‌ها و فعالیت‌های این شبکه در تعاملات مختلف با شرکت‌های فناور و مجموعه‌های فعال در حوزه فناوری کشور و اصفهان را مطرح کرد. همچنین  پارک خراسان نیز ظرفیت‌های خود را در این خصوص اعلام نمود.

امید داریم این موضوع سبب بسته شدن تفاهم‌نامه‌ای بین این دو مجموعه شود تا شرکت‌های فناور بتوانند از ظرفیت‌های این شبکه در جهت افزایش توانمند‌سازی و توسعه بازار خود استفاده کنند.

در ادامه این جلسه مهدی اعتباری مدیر شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان درخصوص معرفی شبکه خود، اظهار کرد: سال ۸۳  توانستیم نخستین موسسه غیرانتفاعی پژوهش و فناوری کشور راه‌اندازی کنیم که هدف ما توانمندسازی واحدهای فناور، خلاق و دانش‌بنیان و کمک به تجاری‌سازی دانش و فناوری و همچنین ارتباط و شبکه‌سازی عناصر فعال در زیست‌بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی کشور است.

وی افزود: شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان با حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و همکاری با مجتمع‌های فناوری و نوآوری، مزایا و حمایت‌های قانونی و خدمات تجاری‌سازی را به اعضای خود ارائه می‏‌کند و بستر مناسبی برای توسعه زیست بوم فناوری، نوآوری و ظرفیت‌سازی برای توسعه دانش و هم‌افزایی را فراهم می‌نماید.

مدیر این شبکه بیان کرد: اهداف شبکه ما ایجاد ارتباط و تعامل بین واحدهای تحقیق و توسعه، ایجاد بستر تحقیقاتی و پژوهشی برای آنها، ارتباط بین واحدهای پژوهشگر، فناور و هم‌افزایی بین این واحدها، توسعه، تعالی و امکان بهره‌برداری مشترک از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری واحدهای پژوهشگر و فناور و همچنین ارتباط هدفمند جهت معرفی نیازهای صنایع به شرکت‌های دانش بنیان است.

اعتباری خاطر نشان کرد: شبکه پژوهش و فناوری با شناخت خلاء‌‌های موجود در صنایع، نیاز آن‌ها و تعامل با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در برطرف نمودن این نیازها اقدام و نیاز کشور را از واردات تکنولوژی و محصولات وابسته برطرف کرده و با توانایی نیروهای متعهد داخلی به تولید، انتشار و استفاده از دانش می‌پردازد.

وی ادامه داد: همچنین شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان با عضویت در مجامع و انجمن‌های بالادستی پژوهش و فناوری در استان اصفهان نقش موثری در تصمیم سازی‌های مرتبط با تحقیق و پژوهش در عرصه تولید و صنعت داشته است.

مدیر این شبکه افزود: شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان، اقدام به ایجاد واحد توانمندسازی نموده است که بتواند با رویکردی علمی و عملیاتی ظرفیت‌های توانمندساز استان را تجمیع نموده و از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور و خلاق جهت استفاده از این ظرفیت‌های توانمندساز حمایت نماید. این واحد خدماتی را ارائه می‌کند که شامل خدمات آموزشی، توسعه زیر ساختی، تجاری‌سازی، تسهیلات مالی و اعتباری، ارائه خدمات تخصصی در حوزه حل مساله، تبادل فناوری و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و فناوری‌ها، برگزاری تورهای صنعتی و خدمات شبکه‌سازی، برگزاری نمایشگاه‌های ملی و بین المللی و همایش‌های سالانه پژوهش و فناوری است.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات