استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند چتر حمایتی دستگاه قضایی برای رفع موانع هستند

استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند چتر حمایتی دستگاه قضایی برای رفع موانع هستند

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری صبح امروز در بازدید رئیس کل دادگستری گلستان از کارخانه نوآوری گرگان اظهار کرد: در حال حاضر ادبیات مدارس و دانشگاه‌ها تربیت نیرویی است که بعد از اخذ مدرک به دنبال استخدام هستند اما روش پارک علم و فناوری متفاوت بوده و از کسانی که دارای طرح و ایده ای هستند که قابلیت تجاری‌سازی داشته و یا معضلی از کشور و منطقه را رفع کند، حمایت می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان با تاکید بر لزوم تکیه استان بر روی سرمایه های انسانی و نخبه گفت: پارک علم و فناوری می‌تواند با حمایت نهادهای دولتی در جلوگیری از مهاجرت نخبگان نقش مهمی ایفا کند .

دکتر غفاری با تقدیر از عملکرد و حمایت دستگاه قضایی استان از بخش تولید، ادامه داد: طی دو سال گذشته دستگاه قضایی در استان همراهی مطلوبی با مجموعه پارک علم و فناوری گلستان و بخش تولید استان داشته که این همدلی و همراهی، منشاء اتفاقات خوب و بزرگی در رفع موانع و از سرگیری خط تولید برخی شرکت‌های بزرگ و کوچک شده است.

وی، با اشاره به اینکه متاسفانه برخی رویه ها و سیاست‌های موجود باعث سلب توانایی استفاده از ظرفیت نخبگان شده و شاهد مهاجرت تعداد زیادی از آنان هستیم، گفت: پارک علم و فناوری یکی از مجموعه‌هایی است که در زمینه حفظ و جلوگیری از مهاجرت نخبگان می‌تواند نقش مهمی ایفا کند و نهادهای مختلف استان باید در این زمینه پارک را حمایت کنند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان با بیان اینکه بیشتر اقدامات قوه قضاییه در حمایت از تولید و اقتصاد حول محور مانع‌‌زدایی‌ها است، گفت: استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان استان نیازمند چتر حمایتی دستگاه قضایی برای مقابله با برخی بروکراسی‌های اداری هستند.

دکتر غفاری در ادامه بیان داشت: کارخانه نوآوری گرگان که در آن حضور داریم، به زودی افتتاح خواهد شد و ما یکی از مدرن‌ترین کارخانه‌های نوآوری کشور را خواهیم داشت.

وی، با بیان اینکه در کارخانه نوآوری تمام اجزای لازم برای شکل‌گیری یک اکوسیستم نوآوری و شروع و رشد یک کسب‌وکار قرار داده شده‌اند، افزود: حضور شتابدهنده‌ها، صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی، فن‌بازار منطقه‌ای، فضای کار اشتراکی، مرکز رشد، استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و منتورها از جمله اجزای این اکوسیستم به حساب می‌آیند.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات