میزخدمت پرداخت تسهیلات خط اعتباری به شرکتهای دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در شهرستان مریوان

میزخدمت پرداخت تسهیلات خط اعتباری به شرکتهای دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در شهرستان مریوان

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، روز پنجشنبه در جلسه‌ای با حضور شیوا قاسمی پور نماینده مردم شریف مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، رییس پارک علم و فناوری کردستان و مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری کردستان، مراسم عقد قرارداد ارائه تسهیلات به یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان مریوان صورت گرفت. در ابتدای این مراسم، سعیدی رییس پارک علم و فناوری کردستان با تشکر از زحمات سرکار خانم قاسمی پور، حمایت‌های ایشان را از واحدهای فناور وصف ناشدنی توصیف کرد و گفت: حمایت‌های سرکارخانم دکتر قاسمی‌پور روحی تازه در کالبد فناوری و نوآوری استان بوده است و به دلیل تلاش‌های ایشان مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان مریوان به کانونی برای گردهمایی جوانان پرشور نوآور و فناوری منطقه تبدیل شده است.

رییس پارک علم و فناوری کردستان در ادامه به گزارشی از وضعیت مرکز رشد شهرستان مریوان پرداخت و اظهار داشت: مریوان نگین استعدادهای ناب کردستان است و با توجه به موقعیت جغرافیایی کردستان و به ویژه شهرستان مریوان، پتانسیل بالقوه موجود در سطح شهرستان و داشتن مرز مشترک با عراق، می‌توان در قالب مرکز رشد، می‌توان به ایجاد شتابدهنده‌های حوزه صادرات و حتی مشترک با اقلیم کردستان امیدوار بود.

وی با اشاره به برخی از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد مریوان گفت: شرکت «نرم‌افزار ساراتی» یکی از شرکت‌های مطرح در مرکز رشد مریوان است که اعضای آن بعد از تلاشی ۱۰ ساله نرم‌افزار مدیریت مدارس را تولید کردند و خوشبختانه امروز با حدود ۱۲ هزار مدرسه در سطح کشور قرارداد بسته‌اند که از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند و برای بیش از ۱۵ نفر در مریوان اشتغال ایجاد کرده است.

سعیدی ادامه داد: دومین شرکت مطرح این مرکز رشد، شرکت «هه‌ست فناوران کردستان» به مدیرعاملی یوسف زارعی است که نرم‌افزار بازی والیبال حرفه‌ای را طراحی تولید کرده‌اند. امروز این نرم‌افزار بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار کاربر دارد و بر اساس آخرین آمار کافه بازار شرکت «هه‌ست فناوران کردستان» یکی از ۲۰ شرکت قوی نرم‌افزاری از دید مشتریان در کشور است.

رییس پارک علم و فناوری کردستان در پایان  داد: علاوه بر این شرکت‌ها چندین شرکت دیگر در حوزه فناوری، گردشگری و فرآوری، بسته‌بندی و فروش محصولات بومی و محلی و صنایع دستی در این مرکز مشغول به فعالیت هستند و امید است که در آینده نزدیک به موفقیت‌های چشمگیری در سطح ملی و بین‌المللی برسند.

در ادامه مهدی خالقی مدیر امور مجلس و ذینفعان صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، اظهار داشت: ۷۰ ابزار مالی برای شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف شده و به آنها خدمت ارائه می‌شود تا دغدغه های اصلی تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان تنها پرداختن به تولید باشد. وی برخی از این خدمات را اینگونه برشمرد: پرداخت ۷۰ الی ۹۰ درصد خدمات توانمند سازی درحوزه آموزش تا سقف ۱۰ میلیون تومان در سال برای اموزش های داخلی و تا سقف ۵۰ میلیون تومان جهت اموزش های بین المللی، پرداخت ۹۰ درصد هزینه های مشاور تا سقف ۱۰ میلیون تومان در سال، تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان جهت اخذ استاندارد های صادراتی و ۱۰۰ میلیون تومان جهت تمدید، حمایت در خصوص حضور مستقل در نمایشگاه داخلی تا سقف ۳۰ میلیون در سال  و خارجی تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان و حضور به صورت پاویون های داخلی  تا سقف ۴۰ میلیون تومان در سال و پاویون های خارجی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان.

وی پاسخگویی به نیاز مالی واحدهای فناور را از جمله اولویت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد و افزود: ۳۷ شرکت دانش بنیان در کردستان وجود دارد این ظرفیت ما را بر آن داشت تا با سفری سه روزه به این استان به روند پرداخت تسهیلات کم بهره به شرکت ها سرعت ببخشیم. خالقی ضریب تسهیلات اعطا شده به شرکت‌های دانش‌بنیان استان کردستان را بالاتر از میانگین کشوری اعلام کرد و گفت: هدف صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت از جوانانی است که در استان‌های کمتربرخوردار با تلاش و پشتکار قدم در راه دانش بنیان شدن و توسعه اقتصادی منطقه و کشور را دارند، به همین دلیل با راه‌اندازی میزخدمت اعصای تسهیلات ما خود به سراغ این جوانان می‌رویم تا از بروکراسی اداری بانک‌ها کاسته و در کمترین زمان ممکن تسهیلات را به مرحله عقد قرارداد و پرداخت برسانیم.

مدیر امور ذینفعان و مجلس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: حدود ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای کردستان در این سفر مصوب شده است که این مبلغ در راستای جعاله و خط اعتباری است تا شرکتهای نوپایی که امکان تامین مالی ندارند، نیاز مالی خود را تامین کنند.

خالقی اضافه کرد: صندوق پژوهش و فناوری فرصت خوبی در استان‌هاست که بخش عمده‌ای از مبلغ تسهیلات مصوب از طریق این صندوق پرداخت می‌شود و تا پنج میلیارد ریال امکان پرداخت تسهیلات را دارند اما نیاز است با ترغیب بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در صندوق‌ پژوهش و نوآوری کردستان امکان ارائه خدمات بیشتری به شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود.

در ادامه شیوا قاسمی پور نماینده محترم مردم شریف مریوان و سروآباد با تشکر از حضور نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی در شهرستان مریوان، گفت: مریوان دارای پتانسیل‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف به ویژه گردشگری، صنایع دستی و کشاورزی است که با همت نیروی انسانی خلاق این منطقه و تقویت زیرساخت‌های نوآورانه و فناورانه می‌توان به یکی از قطب‌های صنایع خلاق در کشور تبدیل شویم.

قاسمی‌پور به جایگاه ارزشمند شهرستان مریوان در زیست‌بوم نوآوری استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر چند شتاب‌دهنده خوب در زمینه بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن در مریوان فعال است و این شهرستان در حوزه کشاورزی و صنایع خلاق هم می‌تواند فعالیت خود را به صورت جدی آغاز کند چرا که زیرساخت‌های فرهنگی مناسبی دارد و با پیگیری‌های به عمل آمده و همکاری‌ سازنده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال راه‌اندازی مرکز نوآوری جدیدی در حوزه صنایع خلاق در این شهرستان هستیم.

وی با اشاره به اهمیت فناوری‌های نو، تصریح کرد: پیش‌نیازهای توسعه فناوری‌های نوین، تصویب قوانین جدید متناسب در این حوزه و تسهیل‌گری در ایجاد و توسعه کسب و کارهای مبتنی بر نوآوری و فناوری‌های نوین است.

دبیر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: نمایندگان مردم در مجلس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم و مسئولان دستگاه‌های مختلف به منظور رفع مشکلات شرکت‌های دانش بنیان، واحدهای فناور، استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها جلسات متعددی را برگزار کرده‌اند و حمایت همه جانبه به ویژه در حوزه قانون‌گذاری رفع موانع کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان در دستور کار ماست.

وی همچنین با اشاره به تشکیل فراکسیون شرکت‌های دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:  با توجه به اهمیت حوزه عملکرد شرکت‌های خلاق مجلس شورای اسلامی آماده است تا نام این شرکت‌ها را نیز در قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهد. این امر می‌تواند حمایت‌های مورد نیاز فعالان صنایع نرم و خلاق کشور را فراهم کند و به توسعه‌ منطقه‌ای اقتصاد در کشور کمک کند.

قاسمی پور در پایان اظهار امیدواری کرد که با حمایت‌های بیشتر صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق مرکز رشد مریوان، امکان توسعه پایدار اقتصادی منطقه فراهم آید و تاکید کرد: بنده نیز به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی تمام توان خود را برای حمایت از توسعه زیرساخت‌های نوآورینه و فناورانه و تقدیم طرحهایی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور به کار خواه بست.

پایان بخش این مراسم، عقد قرارداد پرداخت تسهیلات به شرکت کارا وب‌گستر سگال با ایده محوری سامانه مدیریت آموزشگاه‌ آنلاین به مدیر عاملی احسان احسان دوست و بازدید از واحدهای مستقر در مرکز رشد مریوان بود.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات