قول استاندار برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان؛ مشکل تهیه زمین برطرف می‌شود

قول استاندار برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان؛ مشکل تهیه زمین برطرف می‌شود

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر علی‌محمد زنگانه در مراسم افتتاح نخستین کارخانه نوآوری در استان گلستان اظهار داشت: در مدت دو ماه کار جهادی کارخانه نوآوری گرگان آماده بهره برداری شد و این نشان دهنده، این است که اگر بخواهیم کاری را جهادی انجام دهیم و وقت برای آن بگذاریم، اتفاقات ارزشمندی در کوتاه‌ترین زمان رخ می‌دهد.

وی گفت: استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز و کارخانه‌های نوآوری زمینه تحقق ایده‌های خلاق و تبدیل آنها به محصول و در نهایت رسیدن به رشد و توسعه را فراهم می‌کنند.

استاندار گلستان در خصوص مشکل تامین زمین برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: در نخستین فرصت این موضوع را پیگیری و زمین موردنظر را جانمایی می‌کنیم تا مجوزهای آن در کمیسیون‌های مختلف صادر شود و از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور که قول اختصاص منابع مالی را برای ایجاد زیرساخت‌های آن را دادند، قدردانی می‌کنیم.

وی بر ایجاد و حفظ ارتباط بین بخش‌های اجرایی با بخش‌های آموزشی و پژوهشی تاکید کرد و گفت: در کشورهای توسعه یافته، مدیرانی لایق و شایسته هستند که همواره ارتباط بخش اجرا با بخش‌های پژوهشی، آموزشی و نوآوری را حفظ کنند. اگر مدیری این ارتباط را ایجاد نکند یا این ارتباط را قطع کند، د جایگاه مدیریتی خود را از دست خواهد داد.

زنگانه ادامه داد: در شوراها و کارگروه‌های مختلف استان نیز مدیران اجرایی باید به این موضوع توجه کنند زیرا این ارتباط مستمر و پیوست زمینه حمایت و پشتیبانی و امکان توسعه و پیشرفت استان را تسهیل و تسریع می‌کند.

وی با توجه به استیجاری بودن مکان کارخانه نوآوری گرگان از شهردار گرگان خواست تا برای مدت زمان طولانی‌ دست‌کم برای ۱۰ تا ۱۲ سال آینده، قرارداد حضور استارتاپ‌ها را در این فضا تمدید کند تا این شرکت‌ها با فراغ بال به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

استاندار گلستان همچنین برای انجام هرگونه حمایت و پشتیبانی که از سوی دستگاه‌های اجرایی و استانداری برای فعالیت‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری استان نیاز باشد، اعلام آمادگی کرد و گفت: امید ما برای تحول و پیشرفت استان به این حوزه است.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات