افزایش ۲۲ هزار مترمربعی فضای نوآوری در گلستان/ ۱۲۶ استارتاپ در این فضاها مستقر شدند

افزایش ۲۲ هزار مترمربعی فضای نوآوری در گلستان/ ۱۲۶ استارتاپ در این فضاها مستقر شدند

به گزارش روابط عمومی پارک علم وفناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری گرگان که ششمین کارخانه نوآوری در کشور به شمار می‌رود، اظهار داشت: این کارخانه مکانی است که تمام المان‌هایی که برای راه اندازی یک کسب‌وکار نیاز است، در آن متمرکز شده است.

وی گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی، فضای کار اشتراکی، شتاب‌دهنده‌ها و ...، همه و همه در این فضا جمع هستند تا مسیر کسب‌وکار را تسهیل کنند.

دکتر غفاری با بیان اینکه در سال ۹۸، پارک علم و فناوری گلستان حتی دفتری برای استقرار در مرکز استان نداشت، افزود: امروز در گنبدکاووس، علی‌آباد، گرگان و دانشگاه‌های سراسر استان، مراکز متعددی ایجاد شده است. بیش از ۲۲ هزار مترمربع فضا طی دو سال گذشته به فضای نوآوری و فناوری استان اضافه شده که ۱۵ هزار مترمربع آن در اختیار پارک علم و فناوری است.

وی اضافه کرد: همچنین در فضاهایی که در استان ایجاد شده ۱۲۶ استارتاپ بومی مستقر هستند که ۷۰۳ فرصت شغلی در آنها ایجاد شده است.

دکتر غفاری با بیان اینکه راه‌اندازی کارخانه نوآوری گرگان با برخی تنگناها مواجه بود، گفت: باید از حمایت ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاران در راه اندازی این کارخانه که کار سختی بود، قدردانی کنم.

وی با اشاره به همکاری شهرداری گرگان در راه‌اندازی این کارخانه بیان داشت: اگر کمک شهردار، شورای شهر و استاندار قبلی و تیم جدید مدیریت شهری گرگان نبود برای عقد قرارداد با مشکل مواجه بودیم.

دکتر غفاری با بیان اینکه راه‌اندازی این کارخانه نوآوری در مدت حدود ۲ ماه یک رکورد محسوب می‌شود، گفت: از ۲۴ خردادماه کار آماده‌سازی را شروع کردیم و در مردادماه کار تجهیز به پایان رسید و استقرار استارتاپ‌ها از همان زمان آغاز شد و امیدواریم با همراهی همه مجموعه‌ها اتفاقات خوبی در استان رخ دهد.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات