پس از طی سال‌ها تلاش، موفق به طراحی و تولید پمپ‌های اسکرو در کشور شدیم


مدیرعامل شرکت نوین پارسیان پاژند گفت: برای شروع ساخت نمونه اولیه محصول خود، وارد سازمان فنی و حرفه ای شدم و بعد از اخذ مجوزهای لازم توانستم در کارگاه فرزکاری مشغول فعالیت شوم و نمونه‌ اولیه را بسازم. پس از طی سال ها تلاش، موفق به طراحی و تولید پمپ‌های اسکرو با عنوان شرکت نوین پارسیان پاژند شدیم.

محمود کاظمی در گفت‌وگو با روابط عمومی پارک علم‌ و فناوری خراسان اظهار کرد: شرکت نوین پارسیان عضو پردیس فناوری انرژی پارک علم و فناوری خراسان در سال ۹۳  با طرح پمپ‌های اسکرو وارد پارک خراسان شد و حدود چهار سال تحقیقات لازم در این زمینه را از لحاظ علمی و نمونه آزمایشگاهی کامل کرد و در سال ۱۳۹۴ توانست مجوز دانش‌بنیان را دریافت کند.

وی افزود: تولیدات تخصصی شرکت ما کسب دانش فنی، طراحی و ساخت انواع پمپ‌های اسکرو (دو اسکرو و سه اسکرو) است. همچنین در زمینه بازسازی انواع پمپ‌های اسکرو، ساخت انواع پمپ‌های دنده‌ای، شیرهای ابزار دقیق (رگلاتور والوها)، کلاج‌های ضامن‌دار و بک‌استاپ و ساخت تجهیزات دوار به روش مهندسی معکوس فعالیت دارد.

مدیرعامل شرکت نوین پارسیان پاژند تصریح کرد: محصولات شرکت در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی و ذوب آهن کاربرد دارد. این شرکت برای اولین بار در کشور توانسته طراحی و تولید پمپ‌های اسکرو را در دست بگیرد. در حال حاضر نیز طراحی پمپ‌های سرچاهی را آغاز کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: هدف ما این است که در چند سال آینده شرکت را توسعه دهیم و همچنین آزمایشگاه تست پمپ خود را مجهزتر کرده و پروژه‌های جدیدی که در دست داریم را به نتایج عالی برسانیم. همچنین قصد داریم تا پمپ‌های اسکرو در خاورمیانه برند شود و اولین شرکتی باشیم که در خاورمیانه حرفی برای گفتن، داشته باشیم. همچنین تصمیم داریم برای جوانان اشتغال‌زایی ایجاد کنیم.

کاظمی تصریح کرد: برای صادرات برنامه‌های داریم، زیرا مصرف این نوع پمپ‌ها در خاورمیانه زیاد است. ابتدا قصد داریم محصولات خود را وارد بازار داخل کنیم و کشور خود را در این حوزه بی‌نیاز کنیم و بعد از کسب استاندارهای لازم وارد حوزه صادرات شویم.

وی اضافه کرد: حمایت‌های پارک خراسان برای کسانی که می‌خواهند کار خود را آغاز کند بسیار سودبخش است و مسیر را برای افراد تسهیل می‌بخشد. دورهای آموزشی، مشاوره‌ها و از همه مهمتر بازار کاری که برای شرکت‌های تازه تاسیس فراهم می‌کند، سبب توسعه این شرکت‌ها می‌شود.

وی در خصوص مرکز سازمان فنی‌وحرفه‌ای یک مشهد، تاکید کرد: بنده در ابتدا برای ساخت نمونه اولیه محصول خود وارد این سازمان شدم و بعد از اخذ مجوزهای لازم توانستم در  کارگاه فرزکاری مشغول فعالیت شویم و نمونه‌ اولیه را بسازم. گفتنی است طی این مدت احمد حبیبی‌نژاد«مربی بخش ماشین ابزار کارگاه فلز تخصصی» کمک و همکاری شایانی با بنده داشتند.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات