فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات شهیدرجایی مشهد از پارک علم و فناوری خراسان بازدید کرد


همزمان با هفته بسیج، «سرهنگ احمد زارعی»، فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارت کل شهید رجایی، ضمن بازدید از شرکت های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری خراسان، با رئیس و مدیران پارک علم و فناوری خراسان و موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی به گفت و گو نشست.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان، به نقل از روابط عمومی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی؛ این جلسه صبح روز سه شنبه ۲ آذرماه ۱۴۰۰ و با حضور سرهنگ احمد زارعی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارت کل شهید رجایی، دکتر رضا قنبری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان، محمدصادق شاه تقی راد، فرمانده پایگاهمقاومت بسیج پارک علم و فناوری خراسان و موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی و جمعی از مدیران و اعضای بسیج این پایگاه برگزار شد.

در ابتدای جلسه محمدصادق شاه تقی راد، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج پارک و موسسه، گزارشی از روند شکل گیری بسیج در پارک علم و فناوری خراسان و موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی ارائه کرد.

در ادامه دکتر رضا قنبری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان ضمن معرفی خدمات مجموعه تحت مدیریت خود، پارک علم و فناوری خراسان را منشاء شکل گیری کارهای بزرگی چون تولید ونتیلاتورهای تنفس مصنوعی، نرم افزارهای نشان، باد صبا، اسکای روم و ... دانست. وی همچنین صادارت تجهیزات مخابراتی به روسیه و سایر فناوری های تولید شده توسط شرکت های دانش بنیان مستقر به کشورهای منطقه را از دیگر افتخارات این مجموعه برشمرد.

قنبری با بیان اینکه دانش بنیانی فقط محرک اقتصاد نیست و می تواند فرهنگ جامعه را تغییر دهد ادامه داد: استفاده از ضایعات گلبرگ زعفران برای تولید بسته بندی های صادراتی این محصول استراتژیک، نمونه بارز این تغییر در مناطق زعفران خیز کشور در فصل برداشت زعفران به شمار می رود.

دکتر قنبری همچنین شناساندن اثربخشی فعالیت های شرکت های دانش بنیان را نیاز امروز جامعه عنوان و خاطر نشان کرد: در جنگ اقتصادی فعلی، نخبگان و شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خراسان برای رفع نیازهای جامعه بسیار خوب عمل می کنند.

در ادامه این جلسه «سرهنگ احمد زارعی» فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات شهید رجایی مشهد خواستار ارائه نظرات و پیشنهادات اعضای بسیج برای بهبود عملکرد بسیج ادارات گردید و گفت: وظیفه بسیج ادارات رصد کردن فعالیت های سازمان ها و انطباق آنها با اهداف و رسالت های تعیین شده است.

وی دو رویداد مرتفع کردن دغدغه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) برای تبدیل علم به ثروت و خدمت به مردم را در مجموعه پارک علم و فناوری خراسان مطلوب ارزیابی نمودند و خواستار اطلاع رسانی خدمات شرکت های دانش بنیان برای عموم جامعه شدند.

همچنین در پایان از پایگاه مقاومت بسیج پارک علم و فناوری خراسان و موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی خواست تا موانع موجود برای توسعه فعالیت های دو مجموعه و شرکت های مستقر را شناسایی کنند تا با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه های استان مرتفع شوند.

زارعی در پایان به منظور پیگیری موثر تر رفع موانع موجود و با توجه به جابجایی و تغییر مدیران، بر تثبیت این مسیر توسط پایگاه بسیج تاکید کرد.

لازم به ذکر است در ادامه ،حاضرین در این جلسه از «شرکت بهپویان امین منتظر» و «شرکت خدمات نیروگاهی آهار» که به ترتیب در زمینه هوشمند سازی و بهینه سازی مصرف انرژی و ارائه خدمات نیروگاهی فعالیت می کنند بازدید کردند.

شایان ذکر است مراسم روایت گری دفاع مقدس در این روز بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد صاحب الزمان (عج) در پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات