اولین طراح و تولیدکننده کنترل ولو در ایران


مدیرعامل شرکت برنا صنعت توس گفت: شرکت برنا برای اولین بار در ایران توانست دانش طراحی، ساخت و تست «کنترل ولو» را بومی‌سازی کند.

حمید علیخانی در گفت‌وگو با روابط عمومی پارک علم‌وفناوری خراسان اظهار کرد: در سال ۱۳۸۳ شرکت دانش‌بنیان برنا صنعت توس به منظور تولید در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی کشور در مشهد تاسیس شد و به عنوان اولین طراح و تولیدکننده انواع کنترل ولوها و اکچویتور فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: این شرکت با انجام مطالعات گسترده در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بررسی‌های تخصصی در حوزه استانداردهای طراحی، HSE و انواع روش‌های تولید و تست توانست با برنامه‌ریزی دقیق کالای مورد تقاضا را براساس اصول علمی و استاندارد طراحی و تولید کند.

علیخانی بیان کرد: شرکت با ارتقاء سطح کیفی محصولات و تجهیزات خود از طریق بکارگیری تست‌های آزمایشگاهی مبتنی بر استانداردهای بین‌المللی در لیست سازندگان اصلی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی قرار گرفت.

گفتنی است شرکت برنا صنعت برای اولین بار در ایران توانست دانش طراحی، ساخت و تست کنترل ولو را بومی‌سازی کند که این مهم در وزارتخانه نفت حائز اهمیت است. همچنین جزو شرکت‌های دانش‌بنیان دارای سطح یک (گرید۱) است.

مدیرعامل شرکت برنا صنعت توس عنوان کرد: اکنون محصولات شرکت برنا صنعت توس با کیفیت مشابه نمونه خارجی نیاز داخل را رفع کرده است. در حال حاضر تمام فازهای پارس جنوبی و پتروشیمی‌های کشور از محصولات شرکت برنا استفاده می‌کنند. همچنین به تازگی با نیروگاه‌ها و صنعت فولاد نیز قراردادهایی برای فروش محصول منعقد کرده‌ایم، اگر چه فولاد خوزستان اکنون در حال استفاده از محصولات شرکت است.

وی تصریح کرد: برای صادرات مشتریان زیادی وجود دارد، اما نیاز کشور به این محصولات بسیار است. بر همین اساس قصد افزایش ظرفیت تولید را داریم. به همین منظور زمینی تهیه کرده‌ایم و در حال ساخت کارخانه جدید هستیم و تنها برای خرید ماشین‌آلات احتیاج به سرمایه داریم.

علیخانی تاکید کرد: در حال حاضر ۷۵ نفر نیروی فعال در اختیار داریم که اگر این تعداد به  ۱۳۰۰ نفر برسد، می‌توانیم خط تولید خود را گسترش دهیم به نحوی که ۲۰ برابر تولید داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که تولید محصول ما از خروج ارز جلوگیری می‌کند و سبب اشتغالزایی می‌شود، انتظار داریم صندوق‌های نوآوری یا صندوق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این امر مهم ما را یاری کنند.

مدیرعامل شرکت برنا صنعت توس اضافه کرد: ما موفق به طراحی و تولید کنترل ولو آنتی سرج جریان محوری شدیم و در جشنواره شیخ بهایی به همین مناسبت رتبه سوم را کسب کردیم. این قطعه کمپرسورهای فشاربالا و فشار نرمال را تحت کنترل در می‌آورد و از آسیب دیدن و توقف کمپرسور جلوگیری می‌کند.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات