خبر خوش استاندار گلستان برای شرکت‌های دانش بنیان؛ ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به این شرکت‌ها پرداخت می‌شود

خبر خوش استاندار گلستان برای شرکت‌های دانش بنیان؛ ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به این شرکت‌ها پرداخت می‌شود

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، علی‌محمد زنگانه در نشست صمیمی‌ با جمعی از مدیدان شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور عضو پارک علم و فناوری گلستان با بیان اینکه در اغلب شاخص‌های توسعه‌ای وضعیت خوبی در استان نداریم، اظهار کرد: استان گلستان در زمینه دارا بودن ظرفیت‌های بالقوه جزء ۱۰ استان نخست کشور اما در به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها عمدتا جزء ۱۰ استان آخر کشور است.

استاندار گلستان افزود: این وضعیت صرفاً به فرد یا افراد خاصی برنمی‌گردد بلکه مربوط به یکسری مباحث و مسائل ساختاری است که باید در کشور حل شود و بخشی هم باید از طریق تغییر نگاه و رویکردهای ما اتفاق بیفتد. اگر درآمد سرانه مردم استان گلستان نصف متوسط کشوری است یا اگر در جمعیت زیرخط فقر به ویژه در روستاها جزء ۵ استان اول کشور هستیم برای این است که برای استفاده از ظرفیت‌ها و مزیت های موجود برنامه نداشته ایم.

وی با بیان اینکه روستاهای استان هرکدام مزیت‌های خاص به خود را دارند، به نمونه های موفقی در به کارگیری ظرفیت ها و فرصت ها اشاره کرد و گفت: وقتی در " پنج پیکر"، " عطاآباد" و " وامنان" به یک الگوی توسعه پایدار می رسیم‌ یعنی می‌توان در روستاهای دیگر هم چنین کارهایی را انجام داد.

دکتر زنگانه با بیان اینکه ناامیدی برای تغییر معنایی ندارد، خاطرنشان کرد: باید برای بهبود وضعیت شاخص‌ها یک برنامه‌ریزی میان مدت داشته باشیم و به طور مستمر آنها را مرور کنیم، رسیدن به شاخص‌های ترسیم شده دور از دسترس نیست بلکه دست یافتنی است.

وی با اشاره به برنامه رشد ۸ درصدی کشور اظهارکرد: سهم استان در این برنامه ۷.۷ درصد است که چالشی سخت و شورانگیز اما قابل دسترس است. رسیدن به این رشد یکسری الزامات دارد، باید اولویت‌ها را مشخص کنیم. دستیابی به این چشم انداز واجد تخصیص زمان، منابع، امکانات و زیرساخت است. سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان جزو مصادیق اولویت دار و حرکت در مسیر درست است و من هم خودم را نسبت به آن متعهد می دانم.

وی تاکید کرد: حوزه دانش بنیان جزء اولویت‌های ماست و یکی از ۵ حوزه اصلی برای تحقق رشد و پیشرفت پایدار در استان است.

استاندار گلستان خطاب به مدیران شرکت‌های دانش بنیان و مجموعه پارک علم و فناوری گفت: برای پیشرفت پایدار در استان باید جایگاه خود را بهتر تبیین‌ کنید و نقش مطالبه گر داشته باشید. خوشبختانه چشم انداز و برنامه کمی در این حوزه وجود دارد و باید جلسات دوره ای برای بررسی پیشرفت ها و تسهیل این مسیر برگزار شود. برای اینکه تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان از ۴۶ شرکت به ۵۴۰ شرکت در افق ۱۴۰۴ برسد، سهم دستگاه ها و برنامه سالانه آن تدوین شده است که این برنامه را از طریق استانداری به دستگاه های اجرایی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و معاونت اقتصادی برای پشتیبانی تسهیلاتی، ابلاغ خواهم کرد. ضمن اینکه در ستاد تسهیل نیز باید برای حل مشکلات دانش‌بنیان‌ها سهمی در نظر گرفته شود.

دکتر زنگانه با قدردانی از تلاش‌های انجام شده برای توسعه فضاهای فیزیکی در مجموعه پارک علم و فناوری استان گلستان گفت: مشکلی در خصوص تامین زمین برای سایت محصولات دانش بنیان به وجود آمده بود که در حال رفع است. قرار است پایانه صادراتی در استان ایجاد شود و می‌توان سایت تولید محصولات دانش بنیان را هم در مجاورت این پایانه پیش بینی کرد که با هم سنخیت نیز دارند.

وی خبر خوشی هم برای شرکت‌های دانش‌بنیان داشت و گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان از منابع تبصره ۱۸ برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص می دهیم. ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر هم از محل صندوق توسعه و پیشرفت استان برای حمایت دانش‌بنیان ها اختصاص خواهیم داد.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات