شبکه‌سازی بر اساس نیازهای واقعی استان منجر به حل مشکلات خواهد شد


رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با بیان اینکه فلسفه وجودی پارک‌های علم و فناوری کاهش فاصله بین اعضای هیات‌علمی و نخبگان دانشی با صنعت است، گفت: برهمین اساس باید نیازسنجی مناسبی در استان صورت گیرد تا با ایجاد شبکه و هم‌افزایی مناسب منجر به حل مشکلات استان شود.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان رضوی، به نقل از خبرگزاری ایرنا ، مسعود میرزائی روز شنبه و در حاشیه بازدید معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری و استاندار خراسان رضوی از پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزود: در گذشته فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه فناوری اطلاعات و انرژی در این پارک صورت گرفته که اکنون باید به دیگر شرکت های دانش بنیان کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه فانوری اطلاعات همانند عصای جادویی است که به هر حوزه ای وارد شود و می‌تواند موجب پیشرفت و ارتقاء آن حوزه گردد، بیان کرد: ما باید با استفاده از ظرفیت و بستر فناوری اطلاعات صنایع معدنی، غذایی و کشاورزی که در این استان دارای بستر مناسبی هستند را ارتقاء دهیم و بر همین اساس باید تعداد شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با این موضوعات افزایش پیدا کند.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: در شرق کشور منطقه سنگان، همچون عسلویه برای کشور است و باید با ایجاد هسته‌های فناور در شرق کشور موجب رشد معادن خواف و سنگان شویم زیرا اگر بتوانیم نخاله‌های سنگ آهن که اکنون رها می‌شوند را با استقرار یک آزمایشگاه جامع در شرق کشور مورد بازیابی و تسویه قرار دهیم عایدی این معادن افزایش چند برابری پیدا خواهد کرد.

وی گفت: فرمانِ حکیمانه  رهبر معظم انقلاب و انتخاب شعار تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی با حمایت عملی، اهتمام و همدلی از همه ظرفیت‌های قانونی و همکاری همه دستگاه ها با بخش خصوصی و مدیریت عالی استان محقق می‌شود.

میرزائی افزود: نخبگان و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان، مایه فخر و مباهات ما در کشور هستند و تولیدگر، مولفه‌های قدرت علمی کشور و مولد اشتغال آفرینی پایدار به شمار می‌آیند.

وی با اشاره به برخی از نیازهای اشتراکی زیست بوم دانشی استان خراسان رضوی عنوان کرد: توجه ویژه به سرمایه‌های انسانی نخبگانی و اعطای فرصت تصمیم سازی به آنها، گسترش نفوذ فناوری در صنایع پایه و ظرفیت‌های مغفول مانده استان، کاهش زمان پاسخگویی به نیازهای بخش خصوصی دانش‌بنیان و حذف بروکراسی‌ها، افزایش شفافیت در اطلاع رسانی ها و گزارش ها به منظور باز شدن درهای پارک به سوی جوانان، تقویت زیر ساخت های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان بومی و حل معضل استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در دو حوزه شهری و صنایع خارج شهر، اعتمادسازی برای رویش جوانان با استعداد دانشجو و توجه به نقش اساتید و اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ها، تعریف خدمات نیاز محور با نگرش‌سنجی از ذی‌نفعان و شبکه‌سازی هم‌افزایی شرکت‌های دانش‌بنیان، آماده هستیم تا با تمام توان انقلابی، تکریم و حمایت شبانه‌روزی از فناوران و کارآفرینان استان بپردازیم.

پارک علم و فناوری خراسان با ۳۷۰ شرکت فناور و ۱۳۰ دانش بنیان تنها پارک دارای شرایط پارک برتر در میان ۴۹ پارک علم و فناوری کشور است که بتوانسته است حدود ۶ هزار شغل پایدار در بستر دانش بنیان فراهم آورد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات