پردیس سلامت ثامن، الگوی بسیار موفقی در راه‌اندازی پردیس‌های مشترک بخش دولتی و خصوصی است


دکتر علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر مسعود میرزائی شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی، ظهر امروز ۶ فروردین ماه ۱۴۰۱ ضمن بازدید از شرکت داروسازی و پردیس سلامت ثامن، اظهار کرد: پردیس سلامت ثامن، الگوی بسیار موفقی در راه اندازی پردیس های مشترک بخش دولتی و خصوصی و توسعه پارک‌های علم و فناوری خصوصی در کشور است.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان رضوی؛ در ابتدای این بازدید مهندس مجید طبسی، مدیرعامل داروسازی ثامن به معرفی جامع فضای فیزیکی داروسازی ثامن و پردیس سلامت ثامن و در بازدیدی جامع، به معرفی کامل بخش‌های این مجموعه و فرایند تولید آن‌ها پرداخت.

وی اظهار کرد: این مجموعه با قدمت ۳۰ ساله و دارای حدود ۳۰هزار مترمربع زیربنای اداری می‌باشد که فلسفه تاسیس آن به منظور تولید سرم در ایران بوده است.

طبسی افزود: در حال حاضر آستان قدس رضوی و صندوق بازنشستگی کشوری، سهامداران اصلی مجموعه داروسازی ثامن هستند که حدود ۷۰% این سهم مربوط به آستان قدس می باشد.

در ادامه از پردیس مشترک سلامت ثامن بین پارک علم و فناوری خراسان رضوی و آستان قدس رضوی نیز بازدید شد.

پردیس سلامت ثامن، به عنوان اولین پردیس علم و فناوری مشترک در کشور بین پارک علم و فناوری خراسان رضوی و بخش خصوصی (شرکت داروسازی ثامن) در جلسه شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی در مورخ ۶ تیرماه سال گذشته به تصویب رسیده است.

دکتر علی خیرالدین در ادامه گفت: پردیس سلامت ثامن الگوی بسیار موفقی در راه‌اندازی پردیس‌های مشترک بین بخش دولتی و خصوصی است.

وی گفت: این مدل می‌تواند در آینده رشد خوبی داشته و مدل مناسبی برای راه‌اندازی و توسعه پارک‌های علم و فناوری خصوصی در کشور باشد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات