فضای پردیس سلامت ثامن به ۲۳ هکتار افزایش خواهد یافت


معاون اجرایی شرکت داروسازی ثامن و مدیر اجرایی پردیس سلامت ثامن، در حاشیه بازدید معاون فناوری وزارت علوم، رئیس پارک علم و فناوری خراسان و رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان از داروسازی ثامن، خبر داد: بنیاد بهره وری موقوفات استان قدس رضوی با در اختیار گذاشتن ۱۳ هکتار و باتوجه به ۱۰ هکتار مصوب شده قبلی، مجموعا فضای پردیس سلامت ثامن به ۲۳ هکتار افزایش خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان رضوی؛ مهندس محمدرضا میهن‌پرست، معاون اجرایی شرکت داروسازی ثامن و مدیر اجرایی پردیس سلامت ثامن، عصر امروز ۶ فروردین ماه در حاشیه بازدید دکتر علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری خراسان و دکتر مسعود میرزائی شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری استان و رضا اقنوم، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی، با اشاره به این مهم که پردیس سلامت ثامن به عنوان الگویی در راه‌اندازی پردیس مشترک بین بخش دولتی (پارک علم و فناوری خراسان رضوی) و بخش خصوصی (داروسازی ثامن)، گفت: بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی با در اختیار گذاشتن ۱۳ هکتار زمین به شرکت داروسازی ثامن، برای توسه پردیس سلامت ثامن موافقت کرد و باتوجه به ۱۰ هکتار مصوب شده قبلی، مجموعا فضای پردیس سلامت ثامن به ۲۳ هکتار افزایش خواهد یافت.

شایان ذکر است تاکنون ۱۲ شرکت در مرحله مقدماتی، به عضویت این پردیس درآمده‌اند که فرایند دانش‌بنیان شدن خود را آغاز نموده‌اند.

میهن‌پرست در ادامه مدل مشارکت این پردیس را چنین تشریح کرد: سیاست‌های حاکمیتی پردیس را پارک تعیین می‌کند. در این مدل، شورای راهبردی ۵ نفره‌ای تشکیل شده است که رئیس پارک استان و معاون فناوری وی و همچنین مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن و یکی از مدیران وی عضو شورا می‌باشند. نفر پنجم نیز شخصیت حقیقی داشته و طبق توافق طرفین انتخاب می‌شود.

وی گفت: شرکت برای ورود باید شرایط پذیرش داروسازی ثامن را احراز کرده و سپس تایید هیات امنای پارک را اخذ و به عنوان شرکت به عنوان عضو پردیس محسوب و مستقر خواهد شد.

در واقع به طور کلی در پردیس سلامت ثامن،  مالکیت و مدیریت با داروسازی ثامن و حاکمیت آن با پارک علم و فناوری خراسان رضوی است.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات