استارتاپی که مواد غذایی را به یخچالتان منتقل می‌کند

استارتاپی که مواد غذایی را به یخچالتان منتقل می‌کند

داستان ابتکارهای وال مارت تمامی ندارد، بعد از اجرای طرحهای زیست محیطی متعدد و تأمین نیروی برق ارزان از شرکت برق خود، این بار غول بزرگ خرده فروشی جهان، دست به ابتکار تازه ای زده است. به گزارش اکوسیستم، شرکت وال مارت (walmart) قصد دارد کاری کند مشتریانش حتی زحمت رفتن به فروشگاه و ایستادن در صف را هم به خود ندهند و در عوض کارمندان وال مارت مواد غذایی را مستقیماً به آشپزخانه و یخچال مشتریان انتقال دهند. البته این طرح که هنوز به طور کامل عملی نشده و برای گروه کوچکی از مشتریان سیلیکون ولی در مرحله آزمایش است، احتمالاً برای همه مشتریان قابل اجرا نیست؛ هرچند مشتریان زیادی خواهان شرکت در این آزمون هستند. نکته جالب توجه در این طرح این است که شما به عنوان مشتری، حتی لازم نیست دم در حضور یابید و محصولات درخواستی خود را از پیک بگیرید، بلکه او یک کد موقت برای بازکردن در به همراه دارد و بعد از ورود به خانه، مستقیم به سراغ یخچال رفته و مأموریت خود را به انتها می‌رساند. در تمام این مدت، چه شما در تخت خواب خود باشید و چه اصلا در خانه نباشید، می‌توانید کل فرآیند را از طریق یک اپلیکیشن روی گوشی خود مشاهده کنید. البته ناظران شرکت هم، از طریق دوربینهای امنیتی که همراه پیک هستند، روند کار را نظارت و کنترل می‌کنند. به نظر می‌رسد وال مارت سعی دارد با اجرای این طرح، از تسلط آمازون بر بازار خرید آنلاین بکاهد و سهم خود را افزایش دهد؛ به خصوص که چندی است آمازون به فروش آنلاین محصولات غذایی فاسدشدنی روی آورده و سعی دارد با وال مارت رقابت کند. اما با وجود همه پتانسیلهای موجود در بازار آنلاین، این حوزه تنها یک درصد از کل بازار را تشکیل می‌دهد و نظرسنجیها نیز نشان می‌دهد اکثر مردم، از خرید مواد غذایی به صورت آنلاین چندان استقبال نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند سنتی خرید کرده و به شرکتهایی همچون وال مارت وفادار بمانند.

نظرات