چگونه شغل مناسب خود را به دست آوریم؟

چگونه شغل مناسب خود را به دست آوریم؟

انتخاب کردن شغل مناسب به عنوان هدفی دائمی برای تمام افرادی که می‌خواهند وارد بازار کار شوند سخت و حساس است، ولی در این بین روش‌هایی نیز وجود دارد که به ما کمک می‌کند تا شغل مورد علاقه‌ خود را انتخاب کنیم.

اکوسیستم - به گفته استیو جابز، شغل که انتخاب می‌کنید قسمت بزرگی از زندگی شما را به خود اختصاص می‌دهد، بنابراین مسیری را انتخاب کنید که با شوق و اشتیاق فراوان در آن قدم گذارید.

اگر در زندگی طالب آرامش هستید، شغلی را باید برگزینید که از انجام آن لذت برده و به آن عشق می‌ورزید، اما سوالی که اینجا پیش می‌آید این است که چگونه علایق خود را به کار مبدل کنیم؟

پرورش مهارت‌ها

در نظر داشته باشید که تمام علایق شما امکان تبدل شدن به کسب و کار مناسب و بازدهی خوب را نخواهند داشت، بنابراین لازم است که مسیر حرفه‌ای‌تری را پیموده و مهارت‌های خود را ارتقاء دهید. برای این منظور می‌توانید از منابع موجود در اینترنت بهره ببرید، امروزه آموزش‌های زیادی در زمینه‌های متفاوتی در فضای مجازی وجود دارد که امکان یادگیری آسان را برای همه فراهم آورده است. از وبلاگ‌ها و سایت‌های معتبر آموزشی گرفته تا ویدئوهای یوتیوب و دانشگاه‌های مجازی، همه نوع مطلبی را در هر زمینه از باغبانی، جواهرسازی، عکاسی و دیگر رشته‌های تخصصی ارائه می‌دهند.

اگر دقیقا نمی‌دانید که به چه زمینه‌ای علاقه دارید، این امکان برای شما وجود داردی که در فضای مجازی به جست‌وجو و مطالعه پرداخته و حتی با عضویت در گروه‌های مختلف اطلاعات مناسبی را به دست آورده و در نتیجه راحت‌تر تصمیم بگیرید.

جذب مخاطبان اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی به کسب و کارهای نوپا و کوچک کمک زیادی می‌کنند، زیرا این کسب و کارها از طریق تبلیغات رایگان در این شبکه‌ها می‌تواند خود را به مخاطبان‌شان شناسانده و میزان استقبال آنان را محک بزنند.

در سال ۲۰۱۱ میلادی یک مادر خانه‌دار به نام بیانکا بن، برای فرزند خود کیک‌های خلاقانه‌ای را پخته بود و تصاویر آنها در فضای مجازی به اشتراک گذاشت، پس از آن تا حدی این کیک‌ها مورد استقبال قرار گرفت که برای پخت کیک به او سفارش داده شد. بعد از گذشت مدتی این کسب و کار با برند Cake Pop Princess شناخته شد و او نیز در یک شرکت استخدام شد و مسئولیت تدارکات و پذیرایی مراسم‌های عروسی‌ و مناسبت‌های سازمانی را بر عهده گرفت.

پیوستن به جامعه هدف

برای هر کسب و کاری یک جامعه‌ی هدف وجود دارد که افرادی پیشرو و اثرگذار در آن حضور دارند. نظر و رفتار این عده اغلب بر جامعه هدف تاثیر گذار است، از اینرو باید آنها را شناسایی کرده و به سوی خود جذب کنید تا بتوانید سایرین را نیز با خود همراه کنند. به آسانی می‌توانید مخاطبان خود را یافته و در محیطی که برای خدمات یا محصولات شما تقاضا وجود دارد، کسب و کار خود را معرفی کنید.

بطور مثال علاقمندان به زمینه تزئینات و ایده‌پردازی معمولا در نرم‌افزار پینترست، عاشقان عکاسی در اینستاگرام و افرادی که به دنبال محیطی دوستانه برای تبادل نظر می‌گردند در فیسبوک عضو می‌شوند. شما نیز می توانید با شناختن مخاطبان خود، رسانه مناسب را انتخاب کنید.

ارزیابی خدمات

وقتی که در شیکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید ارتباط نزدیک‌تری با مشتریان خواهید داشت و در نتیجه می‌توانید با بررسی نمودن بازخورد آنان، تصمیمات بهتری را برای ادامه‌ی مسیر اتخاذ کنید. همچنین در این شبکه‌های اجتماعی می‌توانید همراهان و همکارانی نیز بیابید که در مسیر کسب و کار به شما کمک کنند. اریک ری مؤسس شرکت Podium (برنامه‌ای برای تعامل با مشتری و نظرسنجی در مورد یک کسب وکار) نخستین همکاران، مربیان و کارکنان خود را به وسیله فضای مجازی پیدا کرد.

حرکت با استراتژی

اگر چه افرادی که در کسب وکار خود موفق می‌شوند را خوش شانس می‌نامند ولی در حقیقت آنان  استراتژی و برنامه ریزی خوبی برای پیشرفت کسب و کار خود داشته‌اند. برای داشتن یک شغل رو‌ به رشد، شما نیز باید استراتژی‌های تبلیغات و فروش را یاد بگیرید، مباحثی از جمله فروش مستقیم یا آنلاین را مورد بررسی قرار داده و اصول جذب مشتری را فرابگیرید. با وجود اینترنت، امکانات فراوانی را برای تبلیغات بدون هزینه در اختیار دارید.

برای دستیابی به اهدافتان به تلاش و صبر نیاز دارید. کار روزانه‌ی خود را ترک نکنید تا بتوانید در بازار رقابتی جایگاه خود را یافته و ارتباط‌‌تان با مخاطب حفظ شده و توسعه یابد.

    نظرات