در هر جایگاهی که هستید برنامه نویسی به زبان پایتون را یاد بگیرید

در هر جایگاهی که هستید برنامه نویسی به زبان پایتون را یاد بگیرید

به گزارش اکوسیستم، اغلب کارشناسان حوزه برنامه نویسی کامپیوتری بر این باورند، زبان برنامه نویسی پایتون از جمله زبان های برنامه نویسی همه فن حریف است. در واقع امکانات و قابلیت های این زبان برنامه نویسی آنقدر زیاد است که می توان از آن برای برنامه نویسی در بیشتر حوزه ها از طراحی وب گرفته تا برنامه نویسی شبکه های عصبی استفاده کرد.

بیش از دو دهه است که زبان برنامه نویسی پایتون در توسعه وب و برنامه نویسی آن نقش مهمی ایفا می کند. از طرفی از این زبان برنامه نویسی در حوزه های مختلفی استفاده می شود. از جمله حوزه های کاربردی زبان پایتون می توان به سیستم های مبتنی بر ابری سازی برای ساخت واسط های وب با پایگاه داده مبتنی بر SQL اشاره کرد. به عقیده همه افرادی که با این زبان برنامه نویسی سر و کار دادرند، پایتون یک زبان برنامه نویسی بدون محدودیت است.

نکته مهم در خصوص این زبان برنامه نویسی این است که علاوه بر اینکه قابلیت ها و امکانات این زبان برنامه نویسی بسیار زیاد است یادگیری آن ساده و آسان است. به طوری که می توان در ظرف ۲۴ ساعت مبانی پایه و اصلی این زبان برنامه نویسی را فرا گرفت.

بر اساس آمار منتشر شده پایتون یکی از ۳ زبان درآمد زا در حوه برنامه نویسی است. این زبان برنامه نویسی نسخه های زیادی دارد. رایج ترین نسخه های این زبان برنامه نویسی پایتون ۲ و پایتون ۳ است. پلت فرم های زادی هم وجود دارند که می توان این زبان برنامه نویسی را بر روی آن ها اجرا کرد.

در ادامه به چند نمونه از کاربردهای این زبان برنامه نویسی در حوزه های مختلف اشاره می کنیم.

یکی از کاربردهای زبان برنامه نویسی پایتون استفاده از آن در ویرایش و پردازش تصویر است. مثلا می توان فیلترهای تصویری زیادی را بر روی تصاویری که مثلا در شبکه اجتماعی اینستاگرام قرار داده می شود، ایجاد کرد. یا از زبان برنامه نویسی پایتون به همراه کیت های رزبری پای می توان برای طراحی و ساخت دوربین های حفاظتی هوشمند استفاده کرد. برای مثال می توان از توابع مختلف در زبان برنامه نویسی پایتون برای ایجاد قابلیت تشخیص چهره در این دوربین ها استفاده کرد.

همچنین می توان از این زبان برنامه نویسی برای تحلیل داده ها از روی جدول ها و نمودارهای مختلف و همچنین خطوط سه بعدی استفاده کرد. از طرفی این زبان برنامه نویسی برای حوزه هایی مثل یادگیری ماشینی نیز کاربرد بسیاری دارد. بسیاری از متخصصان این حوزه از این زبان برنامه نویسی برای انجام پروژه های مختلف استفاده می کنند.

اما نکته جالب توجه دیگر که می تواند برای بسیاری از فعالان حوزه کسب و کار مهم باشد استفاده از این زبان برنامه نویسی در حوزه های اقتصادی و مالی است. از آنجایی که توانایی این زبان برنامه نویسی در تحلیل داده ها، و همچنین پیش بینی های دقیق بر اساس داده های پیشین و یادگیری داده ها قوی  است، بنابراین می توان از این زبان برنامه نویسی در حوزه هایی که نیاز به پیش بینی بر اساس یکسری از داده های گذشته وجود دارد، استفاده کرد.  در حال حاضر در دانشگاه های معتبر دنیا آموزش این زبان برنامه نویسی یکی از مهم ترین واحد های درسی است که اغلب دانشجویان در رشته های مختلف آن را می گذرانند.

    نظرات