121

خسرو فرحی (مدیرعامل پست بانک) ضمن یادآوری این موضوع که این مجموعه بانک تخصصی حوزه ICT است، اعلام کرد که پست بانک از طریق انواع تسهیلات مانند تسهیلات 12 درصدی صندوق توسعه ملی، تامین مالی کسب و کارهای مبتنی بر IT را انجام خواهد داد.

به گزارش اکوسیستم، مدیرعامل پست بانک ضمن اشاره به عملکرد این بانک در خصوص اعطای تسهیلات، گفت: ارائه تسهیلات پست بانک در دو محور صورت می‌گیرد که شامل حمایت از حوزه IT و OCT می‌شود، همچنین از طریق اعطای تسهیلات از خرده بانک‌های بخش روستایی کشور نیز حمایت می‌کند.

وی با ذکر این نکته که تا کنون مذاکره‌ای با اتحادیه نوپا و انجمن کسب و کارهای الکترونیکی انجام نشده است، بیان کرد: پست بانک یک بانک تخصصی حوزه فناوری اطلاعات است و مسلما موضوع حمایت از کسب و کارها در این زمینه را برعهده دارد؛ این بانک به صورت آزاد به پرداخت تسهیلات در این زمینه اقدام می‌کند و تاکنون هیچ انجمن یا اتحادیه‌ای در این حوزه به ما مراجعه نکرده‌اند.

خسرو فرهی به میزان تسهیلاتی که به کسب و کارهای کوچک مبتنی بر IT ارائه شده است، اشاره کرد و افزود: در نیمه نخست سال جاری حدود 2000 میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای کوچک و مبتنی بر IT اعطا شده است که بخشی از منابع بانکی و بخشی دیگر از طریق منابع در نظر گرفته شده از صندوق توسعه ملی فراهم شده است. تسهیلات صندوق توسعه ملی با سود بانکی 12 درصد و تسهیلات سیستم بانکی با سود مصوب در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی از اختصاص 1.5 میلیارد دلار از سوی صندوق توسعه ملی به منظور اعطای تسهیلات در مناطق روستایی خبر داد و در ادامه اضافه کرد: در پنج ماه باقیمانده از سال 1396، پست بانک از این مبالغ متناسب با میزان تقاضایی که وجود خواهد داشت به واحدهای بانکداری خرد روستایی تسهیلات اعطا خواهد کرد.

    نظرات