نگارش مقاله سفید برای ارز رمزپایه

نگارش مقاله سفید برای ارز رمزپایه

مقاله سفید مقاله‌ای است که می‌‌توانید در آن مبانی و اصول پروژه خود را تشریح کنید. در ادامه به توضیح نحوه نگارش این نوع مقاله و ارائه نکاتی درباره این موضوع می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

اکوسیستم - اگر می‌‌خواهید ارز دیجیتالی جدید ایجاد کنید، قبل از اینکه کدهای جدید را رمزگشایی کنید، باید با تمام اصول پایه زبان انگلیسی آشنایی کامل داشته باشید؛ زیرا افراد متخصص در زمینه بهره‌گیری از فناوری بلوک زنجیره‌ای خواستار نگارش مقاله سفید برای هر پروژه هستند.

مقاله سفید چیست؟ مقاله سفید گزارشی است که تمام مبانی پروژه شما را تشریح می‌کند. در ادامه قصد داریم شما را با نحوه نگارش این نوع گزارش آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

فرمت مقاله

طبق قانون تمام مقالات سفید باید با فرمت PDF تهیه شوند؛ زیرا مقالات تهیه شده با این فرمت می‌توانند به‌راحتی ویرایش و توزیع شوند؛ البته این فرمت دارای معایبی از جمله عدم امنیت کافی و اختلال در عملکرد مرورگر نیز ست.

اما آیا امکان قرار دادن همین مقالات در وب‌سایت وجود ندارد؟ آیا وب‌ سایت شما از قبل دارای محتوای مهمی بوده است؟ آیا محتوای وب‌ سایت‌ ها نمی‌توانند جایگزینی برای مقالات PDF باشند؟ کاربران می‌توانند با بهره‌گیری از فناوری iframe تمام مقالات PDF را در داخل وب‌ سایت‌ ها قرار دهند.

طول

تعداد صفحات مقاله سفید تهیه شده توسط ساتوشی ناکاماتو، بنیان‌گزار بیت کوین، می‌تواند مرجعی برای تعیین طول مقاله سفید باشد؛ نخستین مقاله سفید نوشته شده توسط او، هشت صفحه بود؛ اما به یاد داشته باشید که این مقاله در سال 2008 تدوین شد و پس از آن تعداد صفحات یک مقاله سفید متوسط به صد صفحه افزایش پیدا کرد که رشد 1250 درصدی را نشان می‌دهد.

بسیاری از خوانندگان به مقالات طولانی علاقه‌مند هستند. ممکن است یک مقاله هشت صفحه‌ای این حس را به مخاطب تحمیل کند که آن‌ها مجبورند هر کلمه‌ای را به طور دقیق بررسی و موشکافی کنند؛ چنین چیزی واقعا باعث ناراحتی برخی از مخاطبان می‌شود و آن‌ها در هنگام خواندن چنین مقالاتی احساس می‌کنند در حال انجام کار واقعا دشواری هستند؛ اما در مورد مقالات بلند این چنین نیست و خوانندگان با آزادی کامل می‌توانند برخی از قسمت‌های مقاله را مطالعه کنند و یک دیدگاه کلی نسبت به آن به دست آورند.

نگارش مقاله

چنانچه با زبان انگلیسی آشنایی کامل نداشته باشید، بدون تردید برای نگارش یک مقاله سفید با مشکل بزرگی مواجه می‌شوید. در چنین موقعیتی دو راه پیش روی خود دارید؛ یا باید از یک نویسنده برای نگارش مقاله خود کمک بگیرید و یا باید خودتان برای نوشتن مقاله دست به کار شوید.

شما می‌توانید از یک نویسنده مستقل که به هیچ شرکت خاصی وابسته نیست، کمک بگیرید؛ اما این کار دو عیب بزرگ دارد؛ اول اینکه نویسنده ممکن است ظرافت‌های خاص مقاله شما و تفاوت آن با سایر مقالات را درک نکند؛ دوم اینکه ممکن است خوانندگان مقاله هم به هیچ عنوان از مطالب ارائه شده در مقاله سفید شما چیزی متوجه نشوند.

چنانچه خودتان اقدام به نگارش مقاله سفید کنید، ممکن است نتیجه بهتری بگیرید؛ البته در هنگام نگارش مطلب باید بیشتر به محتوای آن دقت کنید نه سبک نگارش آن. این اطمینان را به شما می‌دهیم که نباید نگران سبک نگارش مقاله خود باشید؛ زیرا هر چقدر فهم مقاله شما دشوارتر باشد، مخاطبان فکر می‌کنند مقاله شما بهتر است و از سطح بالاتری برخوردار است.

سبک نگارش

به نظر شما سبک نگارش یک مقاله سفید چگونه باید باشد؟ آیا باید شبیه به یک مقاله آموزشی علمی باشد که سرشار از اصطلاحات علمی دشوار و استنادات است و باید توسط جمعی از متخصصان آن حوزه بررسی شود یا باید شبیه پیش‌نویس یک برنامه تجاری مربوط به یک دهه پیش باشد؟

در واقع باید گفت یک مقاله خوب باید بهترین ترکیب از این دو نوع سبک نگارش باشد. این نوع مقاله هم باید به صورتی تنظیم شود که مانند یک مقاله تحقیقاتی و آموزشی به راحتی خوانده و درک شود و هم باید مانند برنامه تدوین شده برای آغاز کار یک استارتاپ در اوایل سال‌های 2000 به دقت بررسی شود.

نکات مهم برای نوشتن مقاله سفید

شاید به نظر برسد که نوشتن یک مقاله صد صفحه‌ای کار دشواری باشد، اما شما می‌توانید این کار را در عرض چند ساعت انجام دهید؛ شاید باورش سخت باشد؛ اما این کار شدنی است.

  • ابتدا باید تاریخچه زنجیره بلوکی را در مقاله خود ثبت کنید؛ با وجود اینکه مخاطبان این نوع مقاله با تاریخچه این فناوری آشنایی کامل دارند؛ اما یادآوری کردن این موضوع در مقاله خالی از لطف نیست. شما می‌توانید مبانی پایه این موضوع را از منابع دیگر استخراج کنید و آن‌ها را عینا در مقاله خود وارد کنید.
  • به‌عنوان‌ مثال اگر مقاله شما در مورد زنجیره بلوکی به اضافه خودرو است، بهتر است تاریخچه‌ای از صنعت خودروسازی بیان کنید.
  • پس از بیان تاریخچه‌ها باید از گذشته فاصله بگیرید و به آینده نزدیک گرایش پیدا کنید.
  • تمام بخش‌های وب‌ سایت خود را عینا در مقاله سفید خود کپی کنید.
  • نمودار و چارت‌های تمام صفحه با بخش‌های مرتبط با یکدیگر را در مقاله خود جای دهید. در ضمن تصاویر تمام‌ صفحه نیز می‌توانند تاثیرگذار باشند.
  • از معادلات ریاضی نیز در مقالات خود بهره ببرید.
  • از کلمات ابداع شده توسط خودتان در مقاله استفاده کنید و آن‌ها را کاملا واضح تعریف کنید و در ادامه نیز نمودارهای بیشتری به مقاله خود اضافه کنید.
  • در نگارش مقاله از کار تیمی غافل نشوید و از افراد مجرب که دارای مدارک تحصیلی عالی مرتبط با این زمینه هستند، کمک بگیرید تا پروژه شما هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.
  • در نگارش مقاله ریسک کردن را نیز تا حدودی چاشنی کار خود کنید؛ اما از افراط بپرهیزید؛ زیرا این کار می‌تواند موجب پا پس کشیدن سرمایه‌گذاران شود.

تبریک می‌گوییم، کار تهیه پیش‌نویس مقاله شما به پایان رسیده است!

نکاتی برای ویرایش نهایی

پس از نگارش مقاله خود، یک بار آن را ویرایش کنید و در هنگام ویرایش به نکات زیر هم توجه کنید.

  • در مواقعی که می‌توانید از کلمات بلند استفاده کنید، هرگز از کلمات کوتاه استفاده نکنید.
  • تا جایی که ممکن است از یک کلمه استفاده کنید، نه بیشتر
  • در مواقعی که می‌توانید از کلمات معلوم استفاده کنید، استفاده از کلمات مجهول جایز نیست.
  • در مواقعی که می‌توانید از کلمات خارجی و علمی و اصطلاحات تخصصی استفاده کنید، هرگز از کلمات عادی و روزمره استفاده نکنید.
  • هنگامی که از یک سری کلمات خاص مانند "ایجاد تغییرات اساسی"، "تمرکز زدایی" یا "مختل کردن" استفاده می‌کنید، از فعل استفاده نکنید.
  • قبل از اینکه هدف خود برای تامین منابع مالی از چند مختلف منبع با استفاده از ارز رمز پایه را از دست بدهید، از این قانون‌ها فاصله بگیرید.

پایان کار

همانطور که دیدید تالیف یک مقاله سفید کار زیاد سختی هم نیست و این مقاله می‌تواند آغازی برای کسب درآمدی بسیار هنگفت باشد.

     

    نظرات