روسیه بیت کوین را به رسمیت نخواهد شناخت

نیکولای نیکیفوروف (وزیر ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه)، اعلام کرد: پول‌های دیجیتالی از جمله بیت کوین در روسیه قانونی نمی‌شود.

به گزارش اکوسیستم، کوین دسک به نقل از وزیر ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه این خبر را اعلام کرد. نیکیفوروف در این مورد گفت: بیت کوین پروژه‌ای خارجی به منظور استفاده از تکنولوژی بلاک چین است، به همین دلیل قانون این کشور اجازه نخواهد داد که این ارز رمزپایه به عنوان یک نهاد قانونی در حوزه قدرت فدراسیون روسیه فعالیت داشته باشد.

وی اعلام کرد که احتمال دارد روسیه از تکنولوژی بلاک چین و پول‌های دیجیتال متفاوت استفاده کند؛ اما در مورد این موضوع هیچ توضیحی نداد و حتی اشاره نکرد که این تکنولوژی در چه زمینه‌ای ممکن است استفاده شود.

یک ماه قبل وزارت ارتباطات روسیه، پیش نویس سندی را به دولت ارائه کرد که جزئیات تکنیکی در مورد چگونگی استفاده از تکنولوژی ارزهای رمزپایه شده را توضیح می‌داد و این از تمایل درونی روسیه برای استفاده از ابزارهای به وجود آمده خارجی خبر می‌دهد.

وزیر ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه گفته است: من اعتقاد دارم که باید از نقطه نظر تکنولوژی پیشرفت کرد و چنین ابزارهایی را فراهم کنیم. در فضای توسعه اقتصاد دیجیتالی، نمی‌توان با محدودیت چیزی را به دست آورد.

این حرکت بعد از آن انجام شد که در ماه می سال جاری، وزارت ارتباطات روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که احتمال دارد این کشور تا دو سال آینده از قوانین بلاک چین استفاده کند.

با وجود اینکه دولت روسیه مواضع کاملا منفی‌ را در قبال بیت کوین اتخاذ کرده است، اما مقامات این کشور طی روزهای اخیر در چندین مورد در سخنان خود از بلاک چین حمایت کرده‌اند. بطور مثال حدود یک هفته قبل، یک مقام ارشد بانک مرکزی روسیه گفت که عرضه اولیه سکه دیجیتال (ICO) می‌تواند باعث رونق گرفتن فرصت‌های سرمایه گذاری برای استارتاپ‌ها شود. علاوه بر این رئیس آژانس فدرال توریسم روسیه نیز پیش بینی کرده بود که بلاک چین می‌تواند صنعت توریسم این کشور را متحول سازد.

    نظرات