با مراجعه به سایت وزارت کار از مجاز بودن کاریابی ها مطمئن شوید

با مراجعه به سایت وزارت کار از مجاز بودن کاریابی ها مطمئن شوید

محمد اکبرنیا (مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار) از مردم خواست تا پیش از مراجعه به سایت‌های کاریابی، ابتدا از طریق سایت وزارت کار از مجاز بودن آنها اطمینان حاصل کنند.

به گزارش اکوسیستم، اکبرنیا بیان کرد: اداره کل کاریابی‌های وزارت کار دائما مشغول رصد کاریابی‌های غیرمجاز است و با همکاری پلیس فتا موارد بدون مجوز را مورد بررسی قرار می‌دهد تا سایت‌های کاریابی غیرمجاز مسدود گردند.

وی در مورد چگونگی نظارت بر سایت‌ها کاریابی اظهار داشت: بخشی از کار نظارت بر عهده مردم است، توصیه می‌کنیم که کارجویان قبل از مراجعه به سایت‌های کاریابی و ارسال درخواست شغل، با مراجعه به سایت وزارت کار لیست کاریابی‌های دارای مجوز را بررسی کنند تا از مجاز بودن کاریابی‌ها مطمئن شوند.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار به این نکته اشاره کرد که در سایت وزارت کار بخشی در ارتباط با این موضوع وجود دارد که کارجویان می‌توانند لیست کاریابی‌های مجاز همراه با شماره تماس، نشانی و نام مدیریت آن را مشاهده کنند.

اکبرنیا از جریمه سنگین برای کاریابی‌های غیرمجاز و متخلف خبر داد و بیان کرد: جریمه‌ای که برای کاریابی‌ها در نظر گرفته شده است بین پنج تا ۴۰ میلیون تومان می‌باشد، اما پیشنهاد کرده‌ایم که جریمه‌ها تا سقف ۶۰ میلیون تومان افزایش پیدا کنند.

وی در نهایت ابراز امیدواری کرد که با همکاری و تعامل گسترده پلیس فتا، سایت‌های غیرمجاز و متخلف شناسایی گردند و با آنها برخورد قانونی شود.

    نظرات