مواردی را كه باید برای سرمایه گذاران توضیح داد؟

مواردی را كه باید برای سرمایه گذاران توضیح داد؟

ایده و چشم اندازهای کسب و کار شما برای سرمایه گذاران اهمیت دارد، ولی آنها به اطلاعات و جزئیات بیشتر و دقیق‌تری احتیاج دارند تا بتوانند به شما اطمینان کنند.

اکوسیستم – صحبت کردن با سرمایه گذاران برای متقاعد کردن آنها با سخرانی راجع به یک محصول فرق دارد. اگر چه ایده‌ها و نوآوری‌های کسب و کار شما برای سرمایه گذاران جذاب است، اما آنها تمایل دارند از سرمایه خود کسب درآمد کنند.

تمام سرمایه گذاران سوالاتی در ذهن خود دارند که هرگز آنها را به زبان نمی‌آورند؛ بنابراین بسیار مهم است که شما به عنوان یک کارآفرین در صحبت‌های خود پاسخ این پرسش‌ها را بدهید، در نتیجه بهتر است به جای صبحت در مورد ویژگی محصول خود و چگونگی کارکرد آن، پاسخ پرسش‌هایی که در ذهن سرمایه گذار وجود دارد را بدهید. بعضی از موضوعاتی که این پرسش‌ها را در ذهن سرمایه گذاران به وجود می‌آورند در ادامه شرح داده شده‌اند.

ایده بزرگ کسب و کار شما

ایده‌های بزرگ در ابتدا با مشکلات بزرگی نیز همراه هستند که حل کردن آنها پیچیده است، البته این ایده‌های بزرگ شانس زیادی برای موفقیت در بازار دارند و از پتانسیل زیادی نیز برای رشد و توسعه برخوردار هستند. به علاوه، این ایده‌ها به شرکت‌ها کمک می‌کنند که پول زیادی برای خود و سرمایه گذاران به دست آورند.

نحوه کسب درآمد

کسب درآمد هدف اصلی هر کسب و کار است، به همین دلیل سرمایه گذاران مدل‌های کسب و کاری که در کمترین زمان به درآمد می‌رسند را ترجیح می‌دهند؛ اگر به عنوان یک کارآفرین هنوز به این موارد فکر نکرده‌اید، باید در این زمینه از افراد مطلع کمک بگیرید. در ابتدای شروع به کار، رشد میزان درآمد موضوع مهمی است، ولی باید نشان دهید که چه زمانی به سوددهی بالا دست خواهید یافت. اینکه یک استارتاپ اهداف بزرگی داشته باشد و بخواهد که دنیا را به محل بهتری برای زندگی تبدیل کند، موضوع مهمی است اما سرمایه گذاران باید از روش‌های کسب درآمد شما اطلاع داشته باشند تا بتوانند به کسب و کارتان اعتماد کنند.

ویژگی‌های برتر شما به عنوان یک کارآفرین

چه ویژگی‌هایی در شما وجود دارد که بتوانید رهبری یک تیم کاری را به عهده بگیرید و کسب و کار موفقی داشته باشید؟ مربی‌های شما در این راه چه افرادی هستند؟ کسب موفقیت‌ در حوزه‌های متفاوت، داشتن تخصص در زمینه کاری مورد نظر، تخصص‌های فنی در حوزه محصول، داشتن شور و اشتیاق برای کاری که در حال انجام آن هستید و توانایی ساختن و رهبری تیمی متشکل از افراد مناسب از جمله ویژگی‌های مهم یک کارآفرین موفق هستند.

سرمایه گذاران همواره این سوالات را در ذهن خود دارند که آیا می‌توانم به این فرد اعتماد کنم و سرمایه خود را به وی بدهم؟ آیا صحبت‌های او را باور کنم؟ آیا این شخص همان کسی است که بتوانم با او همکاری داشته باشم و روی موفقیت کسب و کارش حساب کنم؟ آیا این شخص یک برنده است و توانایی لازم را برای ساختن و مدیریت کسب و‌کاری در سطح جهانی را دارد؟ شما به عنوان یک کارآفرین باید به گونه‌ای متن سخنرانی خود را تنظیم کنید که این پرسش‌ها را پاسخ دهید.

زمان‌بندی

بیل گراس (کارآفرین و سرمایه گذار آمریکایی) چند سال قبل سخنرانی معروفی را در مجموعه همایش‌های TED ایراد کرد. وی در این سخنرانی از زمان‌بندی به عنوان یکی از بزرگترین علل موفقیت استارتاپ‌ها یاد کرد. علیرغم اینکه بسیاری از کارآفرینان تصور می‌کنند موفقیت و شکست آنها به شانس بستگی دارد، اما زمان‌بندی ‌بازار عاملی است که می‌تواند باعث رشد یا سقوط یک کسب و‌کار شود. یک کارآفرین موفق باید بتواند فرصت‌هایی را در بازار شناسایی کند که افراد معمولی قادر به تشخیص آنها نیستند. فرصت‌هایی که می‌توانند یک کسب و‌کار را برای همیشه متحول ‌کنند و سرمایه گذاران نیز با شنیدن آنها برای سرمایه‌گذاری ترغیب شوند.

مزایای تیم کاری کسب و کار شما

هر کسب و کار نوپایی برای اینکه بتواند خدمات بی نظیری را ارائه دهد، رشد کند و درآمد بالایی به دست آورد باید یک تیم کاری مطلوب تشکیل دهد. استارتاپ‌ها بازی تیم‌ها هستند و شما به عنوان یک کارآفرین باید بدانید که به چه چیزهایی برای موفقیت در بازار احتیاج دارید و سپس اقدام به جذب نیروی مناسب کنید. در نهایت باید به افراد تیم انگیزه دهید تا روی موفقیت تمرکز داشته باشند.

    نظرات