قابلیت های دانش بنیان البرز که بخشی از آن در پارک علم و فناوری البرز مستقر است تحریم ها را کم اثر کرده است

قابلیت های دانش بنیان البرز که بخشی از آن در پارک علم و فناوری البرز مستقر است تحریم ها را کم اثر کرده است

رئیس پارک علم و فناوری البرز در بازدید سفیر ایرلند از پارک علم و فناوری البرز در روز شنبه ۵ مردادماه گفت:  ظرفیت ها و قابلیت های دانش بنیان و فناورانه این استان تحریم ها را کم اثر کرده است .
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، عطا الله ربانی در بازدید سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند از پارک علم و فناوری البرز افزود: امروز فناوران استان با تکیه بر دانش روز  و و فناوری های داخلی  محصولات تحریم شده را تولید می کنند و با تکیه بر توان علمی در مقابل تحریم کنندگان ایستاده اند.
وی گفت: تولید ابزارهای اندازه گیری دقیق حوزه های سد سازی وغیره که از سوی برخی کشورها تحریم شده ایم نمونه ای از این قابلیت ها در استان البرز است.
وی با اشاره به سخنان سفیر ایران در ایرلند مبنی بر آمادگی همکاری شرکت های ایرلندی با ایران در تولید گیاهان دارویی اظهار داشت: وضعیت اقلیمی ایران ظرفیت مناسبی را برای همکاری با شرکت های تولیدی ایرلند در این زمینه فراهم کرده است.
وی تاکید کرد: در صورت وجود اراده برای این همکاری در طرف های خارجی ، از سوی مدیران مسئول در استان مورد حمایت قرار خواهد گرفت، همچنین مراکز متعدد علمی مستقر در استان در این زمینه آماده همکاری می باشند.
وی افزود: امروز شاهد روی آوردن محققان به تولیداتی هستیم که اجازه ورود آنها به کشور داده نمی شود و در این حوزه تولید فراوانی توسط فناوران وارد بازار شده است.


بیان توانمندی های ایران اسلامی ضروری است
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های ایران گفت: توانمندهای کشور در دنیا شناخته شده نیست و باید این توانمندی ها را بیان داشت.
مسعود اسلامی روز شنبه در بازدید از پارک علم و فناوری البرز افزود: با توجه به تبلیغات منفی دشمنان علیه ایران اسلامی و تلاش های روز افزون دراین زمینه باید با اتکاء هر چه بیشتر برتوان داخلی پیش رفت.
وی ادامه داد: براساس گزارش ها و بررسی ها شرکت های ایرلندی تمایل به همکاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و استارت آپها  و گیاهان دارویی دارند که انتظار می رود  بتوان دراین زمینه همکاری های مثمرثمری داشت.

اسلامی گفت: امروز با توجه به تحریم هایی که ازسوی آمریکا مواجه شده ایم باید هرچه بیشتر از ظرفیت و توان داخلی بهره برد و با همکاری کشورهایی که تمایل دارند بتوان به پیشرفت قابل توجه دست یافت.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند اظهارداشت: گونه های گیاهی ، تابش خورشید و زمین های کشاورزی مناسب از جمله ظرفیت های ایران اسلامی برای رونق تولید به شمارمی رود که از سوی کشور ایرلند مورد توجه قرار گرفته است.
اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های سیاسی و تجاری خوبی که در کشور ایرلند شاهد هستیم از این فرصت مغتنم باید هرچه بیشتر بهره برداری شمرد.
سفر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند در ادامه به تشریح وضعیت این کشور پرداخت و افزود: ایرلند به لحاظ تولید ناخالص ملی رشد سریع دارد بنابراین می توان با ایجاد بسترهای مناسب همکاری دو کشور در حوزه های دارویی و فناوری اطلاعات که ازسوی این کشور مدنظر قرار گرفته، بتوان گام های موثری را در حوزه همکاری های مشترک برداشت.
شایان ذکراست ، ایرلند در سال ۱۹۷۳ میلادی به عضویت اتحادیه اروپا درآمد و در نیمه نخست سال ۲۰۱۳ میلادی به مدت شش ماه ریاست دوره ای اتحادیه را عهده دار بود و در پارلمان اروپا نیز دارای ۱۱ نماینده است.
گفتنی است در پارک علم و فناوری البرز ۳پژوهشکده و ۱۱ مرکز فناورانه به همراه آزمایشگاه های متعدد از جمله حوزه گیاهان دارویی،  فعالیت دارند.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری البرز

منبع خبر

پارک علم و فناوری البرز

پارک علم و فناوری البرز

زمینه فعالیت جامع

    نظرات