حضور شتابدهنده سیناپس و شرکت دانش بنیان پیشتاز طب زمان در رویداد راهکارهای نوآورانه در چالش های فناوری های زیستی و سلامت

حضور شتابدهنده سیناپس و شرکت دانش بنیان پیشتاز طب زمان در رویداد راهکارهای نوآورانه در چالش های فناوری های زیستی و سلامت

رویداد راهکارهای نوآورانه در چالش های فناوری های زیستی و سلامت با حضور شتابدهنده سیناپس و شرکت دانش بنیان پیشتاز طب برگزار شد.

مرحله اول رویداد راهکار های نوآورانه در چالش های فناوری های زیستی و سلامت، با هدف شناخت علاقه مندان و نوآوران نسبت به چالش‌های صنعت، در روز دوشنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۹۸ در ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد. در این مرحله صنعت گران، نوآوران را نسبت به چالش های اصلی ایده پردازی آشنا کردند. در پنل تخصصی حوزه بیوتکنولوژی این برنامه که با محور چالش­­های توسعه محصول در بخش تجهیزات و ملزومات زیستی برگزار شد، جناب آقای تهرانی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان پیشتاز طب ضمن معرفی صنعت IVD ، بازار داخلی این صنعت را ارزیابی کرد و چالش های آن را در حوزه تولید عمومی مورد بررسی قرار داد. وی با اشاره به تحریم­های اخیر، حضور فناوران و نوآوران در عرصه تولید را مهم دانست و تحریم­ها را فرصتی برای رونق تولید داخل و افزایش دسترسی به بازار داخلی دانست. همچنین تهرانی رسیدن به بالاترین سطح تکنولوژی در حوزه IVD را از اهداف شرکت پیشتاز طب بیان کرد.

حضور شرکت پیشتاز طب زمان در رویداد راهکارهای نوآورانه در چالش های فناوری های زیستی و سلامت

جناب آقای تهرانی، مدیرعامل پیشتاز طب در رویداد راهکارهای نوآورانه در چالش های فناوری های زیستی و سلامت

آزمایشگاه در خانه جز گام­های بعدی توسعه صنعت IVD است ؟

در ادامه پنل تخصصی بخش بیوتکنولوژی، جلسه پرسش و پاسخ نوآوران و صنعتگران این حوزه برگزار شد. در این جلسه جناب آقای بهروز حاجیان تهرانی، مدیرعامل شرکت پیشتاز طب، دکتر کاغذیان، مدیرعامل شتابدهنده فن­ یاخته و دکتر مهدی پریان، مدیر بخش آنتی ژن در انستیتو پاستور به عنوان صاحب نظران حوزه صنعت حضور داشتند و حاضرین با طرح سوالاتی از تجربیات آنان استفاده می­کردند. یکی از حضار با تقدیر از فعالیت ۲۲ ساله شرکت پیشتاز طب در حوزه IVD، پرسشی درباره آینده این صنعت و ورود یا عدم ورود پیشتاز طب به حوزه های نوین تشخیصی از جمله آزمایشگاه در خانه، مطرح کرد که تهرانی در پاسخ به این پرسش گفت: اضافه شدن شتاب دهنده در پیشتاز طب گام بلندی در جهت رسیدن پیشتاز به اهدافش در حوزه IVD است و با توجه به شرایط بهداشتی و سلامت کشور، دسترسی به آزمایشگاه در خانه، فاصله زیادی با اهداف فعلی شرکت پیشتاز طب دارد.

جناب آقای تهرانی مدیر عامل پیشتاز طب در پنل پرسش و پاسخ

بخش پرسش و پاسخ پنل حوزه بیوتکنولوژی رویداد

شتابدهنده سیناپس و مشکلات صنعت IVD کشور

در بخش حوزه سلامت رویداد، دکتر وحید یونسی رئیس شتابدهنده سیناپس، علاوه بر معرفی و بیان چالش های حوزه آزمایشگاهی، شتابدهنده های فن آوری را به عنوان یکی از راهکار های پیشرفت صنعت IVD کشور معرفی کرد. وی در کنار تامین منابع مالی، امکانات آزمایشگاهی منتورینگ محققین را از مهمترین ویژگی های شتابدهنده سیناپس دانست. یونسی،  پس از معرفی اولویت­های نظام سلامت و فرایندهای شتابدهی شتاب دهنده سیناپس،  ورود به فرایند­های شتابدهی و ایجاد استارت آپ را از تاسیس شرکت دانش بنیان کوچک مناسب­تر دانست. ایشان عدم پذیرش پروژهایی با تولید داخلی مشابه، تمرکز بر محصولات ارزبر و الویت های نظلم سلامت را از مهمترین شاخص های طرح های ورودی این شتابدهنده برشمردند. در پایان پنل نیز در قسمت پرسش پاسخ، صاحب نظران حوزه سلامت به پرسش نوآوران پاسخ دادند.

دکتر یونسی در رویداد راهکارهای نوآورانه در چالش های فناوری های زیستی و سلامت

دکتر یونسی،مدیرعامل شتابدهنده سیناپس

مرحله دوم و سوم این رویداد در آذر و اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت سیناپس

منبع خبر

سیناپس

سیناپس

اولین شتابدهنده محصولات تشخیص آزمایشگاهی

نظرات