همایش رشدآفرینی با حمایت پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد

همایش رشدآفرینی با حمایت پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد


زمان: پنجشنبه ۱۷ مرداد ماه ۱۳۹۸

مکان: سالن همایش های مصلی نژاد

گام اول رویداد رشدآفرینی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان، به نقل از مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات ؛ همایش رشدآفرینی روز پنجشنبه ۱۷ مردادماه ۹۸ در محل سالن همایش های مصلی نژاد برگزار شد.

در این رویداد که با حمایت پارک علم و فناوری خراسان، شتابدهنده تریگ آپ و مرکز نوآوری شهری و باحضور فعالین اکوسیستم کشور در حال برگزاری است، ژوبین علاقبند مدیرعامل اسنپ، جواد عامل مدیرعامل مسیریاب نشان، مهدی اردستانی مدیرعامل بیدود، شهریار آل شیخ معاون برنامه ریزی شهری و توسعه شهرداری، محمود کریمی نماینده انجمن تریز سنتر در ایران، سیدحمیدرضا علوی میرعامل شتابندهنده تریگ آپ و علی جاهدی مدیر مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری خراسان به عنوان سخنرانان کلیدی همایش حضور یافتند.

در ابتدا شهریار آل شیخ معاون برنامه ریزی شهری و توسعه شهرداری، سخنان خود را به حوزه حمایت شهرداری از جامعه خلاق اختصاص داد و شهرهوشمند را رویکرد جدید شهری نامید.

حمیدرضا علوی مدیرعامل شتابدهنده تریگ آپ به عنوان دومین سخنران کلیدی همایش رشدآفرینی، به تبیین نقش شتابدهنده ها در رشد استارتاپ ها پرداخت و مهم‌ترین عامل موفقیت یک استارتاپ را بهره‌ بردن از تجربه شکست‌های قبلی دانست.

علی جاهدی مدیر مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری خراسان نیز رویداد رشد‌آفرینی را نسخه تکامل‌یافته‌ از تمام رویدادهای استارتاپی چندسال اخیر مشهد دانست که بر مساله محوری و توانمندسازی تمرکز بیشتری شده است.

همچنین ژوبین علاقبند مدیرعامل اسنپ، در سخنرانی خود به موضوع چگونه شکست نخوریم پرداخت و بیان کرد ۹۰ درصد استارتاپ ها شکست می خورند زیرا نیاز واقعی بازار را نمی شناسند.

محمود کریمی نماینده تریز سنتر در ایران نیز به موضوع اهمیت خلاقیت در حل مسائل پرداخت و به مواردی در این زمینه اشاره کرد.

مهدی اردستانی مدیرعامل بیدود، به بیان تجارب خود در مسیر موفقیت بیدود و ریسک هایی که متحمل شده است، پرداخت.

جواد عامل مدیرعامل نقشه مسیریاب نشان به عنوان آخرین سخنران کلیدی، به بیان تجارب خود در مواجهه با رقبا اشاره نمود و  استراتژی خود را چراغ خاموش کار کردن و تمرکز برکارهایی که رقبا نمی توانند انجام دهند معرفی کرد.

در مهمترین بخش رویداد رشدآفرینی یعنی ایده شو، ۱۰۵ ایده با موضوع حل چالش های محور پارک ها و فضای سبز، آلودگی هوا و پسماند  به دبیرخانه علمی رویداد ارسال شد که از بین آن ها ۲۴ ایده به مرحله بعدی راه یافته وایده خود را به شیوه آسانسوری درحضور داوران رویداد رشدآفرینی، حمیدرضا علوی مدیرعامل شتابدهنده تریگ آپ، علی جاهدی مدیر مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات و دو داور از شهرداری ارائه نمودند. در پایان و پس از اجماع نظرات داوران سه ایده تولید گازوئیل از پلاستیک،  مبلمان شهری هوشمند و بتن بازیافتی رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
درگام دوم رویداد رشدآفرینی تمامی ایده های ارسال شده، می توانند در کمپ توانمندسازی ده روزه که در راستای تبدیل ایده ها به استارتاپ است شرکت کنند،در گام سوم نیز ایده ها وتیم ها بعد از توانمندسازی و تکمیل تیم خود وارد رقابت استارتاپی با مدل هاکاتون خواهند شد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات