مردي اخراجي كه استارتاپي٢٠ ميليون دلاري راه اندازي كرد

مردي اخراجي كه استارتاپي٢٠ ميليون دلاري راه اندازي كرد

کارآفرینان برتر معمولا افرادی هستند که در پی یک شکست بزرگ در کار یا زندگی خود به جای دست روی دست گذاشتن و منتظر شدن برای وقوع معجزه دست بکار خلق بهترین کسب و کارها شده اند.

به گزارش اکوسیستم، وقتی موجی از ناملایمات و شکست ها در زندگی انسان رخ می دهد، می بایست به فکر ساختن فرصت ها از دل این ناملایمات بود. این صحبت شاید در نگاه اول شعار گونه به نظر برسد اما حقیقتی است که در زندگی تمامی كارآفرینان برتر به آن برخورد می کنیم.

برخی از مواقع شکست ها آنچنان پشت سر هم اتفاق می افتند که حتی فرصت نفس کشیدن به انسان را نمی دهند. این اتفاق برای جو الکساندر درست زمانی که تصور می کرد زندگی او به ثبات لازم رسیده است رخ داد. اما او به جای دست روی دست گذاشتن و تسلیم شدن در برابر این اتفاقات بد تمام تلاش خود را انجام داده است تا بتواند این اتفاقات بد را به فرصتی برای رسیدن به پیروزی تبدیل کند.

به گفته او انسان از اقیانوس و امواج آن می تواند درس های بزرگی بگیرد. او در ادامه گفته است که بعد از اینکه توانسته است با شکست های زندگی اش به نحو احسن روبرو شود و آن ها را تبدیل به فرصت هایی برای رسیدن به اهداف خود کند یاد گرفته است که چگونه با اندیشیدن درست به مطلوب ترین وضعیت ممکن در زندگی خود برسد.

جو الکساندر چند سال پیش از شغل خود در یک کارخانه تشک سازی اخراج شد. بعد از اینکه وی از شغل خود در آن کارخانه کنار گذاشته شد تصمیم گرفت تا از آنچه پس انداز کرده بود یعنی حدود 50 هزار دلار برای راه اندازی شرکتی با نام Nest Bedding استفاده کند. او بعد از اینکه سفارشات لازم برای راه اندازی کسب و کار جدید خود را به شرکت های مختلف ارسال كرد در حساب بانکی خود تنها 1500 دلار پول داشت.

اما مشکلات مالی نتوانست او را از پا د رآورد و بنابراین تمام تلاش خود را انجام داد تا بالارخ شرکت او در ماه سپتامبر سال 2012 به سود دهی رسید. شرکت Nest Bedding در حال حاضر دارای 12 نمایندگی در سراسر کشور آمریکا است. ارزش این شرکت در سال 2017 به بیش از 20 میلیون دلار رسیده است و تعداد کارمندان آن چیزی در حدود 27 نفر هستند.

اولین سرمایه گذاری ها در شرکت الکاندر در حدود 2 تا 5 میلیون دلار بوده است. اما او می گوید که استراتژی او عقد قرارداد های بزرگ با شرکت های سرمایه گذاری بسیار معتبر و مشهور است. به همین دلیل استراتژی که در شرکت خود برای رسیدن به اهدافش اتخاذ کرده است یک استارتژی کاملا منعطف است تا بتواند نظر شرکت های مختلف را برای سرمایه گذاری در Nest Bedding جلب نماید. به عقیده او شرکت Nest Bedding لیاقت پیشرفت و رسیدن به سطوح بالاتر را دارد.

الکساندر که در سن 45 سالگی شغل خود را از دست داد، توانست از تجربیات خود در فروش تشک استفاده کند و تشک های خود را به مشتریان به صورت مستقیم و بی واسطه ارائه کند. او در این زمینه می گوید در سال 2007 با شرکتی با نام Bed in a Box آشنا شده است که روش ارسال مستقیم تشک به مشتری را به وی یاد داده است. در واقع چیزی که الکساندر از این شرکت فرا گرفته است راه ورود وی به بازار فروش محصولات به صورت آنلاین را باز کرده است. یکی از راه هایی که شرکت Nest Bedding برای شناسایی محصولات خود به مشتریان از آن استفاده می کند، شبکه های مجازی است.

این شرکت در حال حاضر در شبکه اجتماعی توییتر دارای 120 هزار دنبال کننده است. تعداد دنبال کنندگان این شرکت در شبکه اجتماعی فیس بوک نیز به همین تعداد است. این شرکت اپلیکیشن Nap app را نیز برای معرفی محصولات خود و ارسال ویدیو های مختلف برای مشتریان را در اختیار دنبال کنندگان و مشتریان این شرکت قرار داده است.

به گفته الکساندر این شرکت در حال حاضر به دنبال سرمایه گذاری در بخش های مختلف است. به عقیده او سرمایه گذاری یکی از راه های بازاریابی برای محصولات است. به عقیده او استفاده از بازاریابی آنلاین به تنهایی نمی تواند برای فروش محصول در ابعاد زیاد کافی باشد. در واقع فروش تشک به صورت آنلاین شبیه به محصولات دیگر نیست. بسیاری از افراد دوست دارند تا قبل از خرید تشک آن را از نزدیک ببینند و آن را امتحان کنند از این رو فروش آنلاین به تنهایی نمی تواند برای ارائه محصولاتی مثل تشک به مردم مفید باشد.

الکساندر می گوید سلیقه افراد مختلف در انتخاب تشک متفاوت است از این رو این شرکت قصد دارد تا انواع متنوعی از تشک ها را تولید نماید تا بتواند سلیقه همه افراد را به خود جلب نماید و از همه طیف ها و سلیقه ها مشتری داشته باشد. بهترین محصول این شرکت Queen نام دارد که قیمتی در حدود 999 دلار دارد.

قیمت تمام شده تشک های این شرکت قبل از حذف یکسری هزینه های اضافی برای توزیع محصول در حدود 3 هزار دلار بوده است. اما با حذف این هزینه ها قیمت تمام شده این محصولات بسیار پایین تر آمده است. الکساندر قصد دارد تا امسال یعنی سال 2018 میلادی خط تولید مبلمان اتاق خواب را راه اندازی نماید. قرار است محصولات این خط تولید به صورت مستقیم به مشتریان ارسال شود. از جمله ویژگی های این مبلمان جدا سازی اجزای آن در ظرف 5 دقیقه است.

به گفته وی بسته بندی استفاده شده در ارائه این محصولات به مشتری، از جمله ابداعات جدید این شرکت است. الکساندر همچنان در حال تبدیل نمودن هر نوع تهديدی به فرصت در روند گسترش کسب و کار خود است. او در این رابطه می گوید متاسفانه غالب افراد از شکست هراس دارند اما نکته مهم این است که برای رسیدن به موفقیت می بایست ترس ها را کنار گذاشت و به موفقیت فکر کرد. از جمله موارد مهم در راه اندازی کسب و کار و موفقیت در آن داشتن هدف است.

 

    نظرات