از لحاظ میزان فروش محصولات، دومین پارکِ کشور هستیم


رئیس پارک علم‌ و فناوری خراسان در بازدید مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان گفت: از لحاظ میزان فروش محصولات، دومین استان در کشور محسوب می‌شویم‌ که این نشان‌دهنده، کیفیت بالای محصولات شرکت‌ها است.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان؛ امروز ۷ دی ماه، پارک علم ‌و فناوری خراسان، میزبان مهندس سید محسن نظام خیرآبادی «مدیر کل سازمان تامین اجتماعی خراسان رضوی» و هئیت همراه بود. این بازدید به منظور آشنایی این افراد با فعالیت‌‌ها و شرکت‌های پارک برگزار شد.

در ابتدای این بازدید، دکتر رضا قنبری رئیس پارک علم‌وفناوری خراسان، گزارشی درخصوص فعالیت‌های پارک ارائه و اظهار کرد: پارک خراسان بزرگترین و جزو اولین پارک‌های تاسیس شده در ایران است که در شهریور ماه ۱۳۸۱ با تکیه بر تجارب ارزشمند به دست آمده، طی ۲۲ سال فعالیت تحقیقاتی در زمینه ایجاد و گسترش فناوری ملی و فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب با مصوبه شورای گسترش آموزش عالی فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.

وی افزود: پارک خراسان ۴۰ هکتار وسعت دارد و دارای ۶۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان است.

قنبری با بیان اینکه در کل پارک‌های کشور، ۷۰هزار نفر مشغول به کار هستند،‌ گفت: در پارک خراسان ۳۶۰ شرکت وجود دارد که از این تعداد ۱۱۰ شرکت دانش‌بنیان هستند. یک سوم شرکت‌های دانش‌بنیان استان، عضو پارک خراسان هستند. خراسان سومین استان دانش‌بنیان از لحاظ تعداد شرکت‌ها است.

رئیس پارک علم‌ و فناوری خراسان ادامه داد: از لحاظ فروش محصولات، دومین پارک در کشور محسوب می‌شویم‌ که این نشان‌دهنده کیفیت بالای محصولات شرکت‌ها است. تاکنون صندوق نوآوری و شکوفایی ۱۹هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص داده است که پارک خراسان توانسته ۳ هزار میلیارد تومان آن را جذب کند.

وی بیان کرد: حدود ۵۸۰۰ نفر در پارک مشغول فعالیت هستند که ۸۵ درصد آن‌ها مدرک لیسانس و فوق لیسانس دارند، ۱۵۰ نفر عضو هئیت علمی دانشگاه‌ و ۹ درصد از کل این جمعیت مدرک دکترا دارند که با این تفاسیر، پارک خراسان بعد از دانشگاه فردوسی‌ دومین دانشگاه در شهر مشهد محسوب می‌شود.

رئیس پارک علم‌وفناوری خراسان عنوان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، ما باید به ۵ درصد تولید ناخالص داخلی دست یابیم که در حال حاضر  پارک خراسان توانسته یک درصد از ۵ درصد گفته شده را از آن خود کند که البته افق پارک خراسان رسیدن به ۲۰ درصد این مقدار است و در این راستا فعالیت‌ها زیادی انجام شده است.

وی افزود: پردیس تخصصی سلامت ثامن ،اولین پردیس علم‌وفناوری در کشور توسط پارک خراسان تاسیس شده است. نزدیک به هزار میلیارد تومان آستان قدس و ‌۱۲ هزار میلیارد تومان پارک علم‌وفناوری برای حمایت از شرکت‌ها در نظر گرفته اند و این امر نشان می‌دهد که توجه نهادی اقتصادی برای حمایت از شرکت‌ها بیشتر شده است.

قنبری تصریح کرد: رسالت راهبردی پارک خراسان، افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقاء فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکت‌ها و موسساتی است که بر پایه علم و دانش در محیط پارک فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف، پارک علم و فناوری خراسان ماموریت دارد با ایجاد انگیزش، مدیریت جریان دانش و فناوری در میان دانشگاه‌ها، مراکز تحقیق و توسعه و بخش خصوصی، ایجاد و رشد شرکت‌های نوآور از طریق مراکز رشد و نیز ایجاد موسسات نو از درون موسسات باسابقه را تسهیل کند. همچنین پارک خراسان انواع خدمات، فضاهای‌کاری و زیرساخت‌های مناسب را در اختیار موسسات مستقر در پارک می‌گذارد.

قنبری اضافه کرد: پارک‌ها همچون شبکه‌ای هستند که سبب به وجود آمدن شرکت‌ها می‌شوند و برای اولین بار در کشور، وزارت علوم به پارک خراسان عنوان «پارک شایسته تقدیر» را اعطا کرد.

گفتنی است که مهمترین انگیزه افراد برای ورود به پارک خراسان، نام و برند پارک علم‌وفناوری خراسان است.

در ادامه رئیس پارک خراسان، چندین شرکت نمونه و موفق را معرفی و نحوه ورود شرکت‌ها و فرایند پذیرش آن‌ها را توضیح داد. همچنین گزارشی از ماهیت قراردادهای پژوهش فناوری ارائه کرد.

احمد باصری، مدیر امور مالی پارک علم و فناوری خراسان در ادامه گفت: پارک خراسان درخصوص حل مشکلات بیمه‌ای جدید در حوزه فناوری، مانند اختصاص کد کارگاهی، فضاهای کار اشتراکی و سرعت بخشیدن به صدور حساب‌های قراردادهای انتقالی پارک، نیاز به همکاری و‌مشارکت سازمان تامین اجتماعی دارد.

مهندس سید محسن نظام خیرآبادی، مدیر کل سازمان تامین اجتماعی خراسان رضوی و هیات همراه، ضمن ابراز خرسندی از این بازدید، خواستار تداوم چنین جلسات و بازدیدها شد تا بتوان مشکلات و‌ معضلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان را در بخش تامین اجتماعی شناسایی و برای حل آن ها، اقدام کرد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات